“Service middelmådig og for lidt plads til så lang en tur”
Anmeldelse af British Airways

Anmeldt 14. maj 2019

Havde forventet bedre service og bedre komfort. Fik ingen af delene. Der blev ydet det der skulle, men heller ikke mere. Mad på udturen ok, men på hjemturen ikke værd at spise. Til så lang en flyvetur var der alt for lidt benplads. Hvis man sad lige op og ned på hele turen og den der sad foran gjorde det samme, så kunne jeg lige være der, men hvis sædet blev lagt ned så kunne mine ben ikke være der (jeg er 180 cm høj). På så lang en tur kan man ikke forvente/forlange at sidde ret op og ned hele vejen. Er godt klar over at man ikke kan forvente luksus på økonomiklassen, men da jeg langt fra er den eneste af en hvis højde, havde jeg i det mindste regnet med at kunne være der på så lang en tur.

1  Tak, Evelyn W

Anmeldt 12. maj 2019

Jeg har tidligere (i 2010) rejst med langdistancefly, og husker at der dengang var bedre plads i flyene end ved rejser indenfor Europa på økonomiklassen. Det skulle så vise sig slet ikke at holde stik i dette tilfælde. Vi var seks rejsedeltagere og jeg havde fået en underlige plads, der var en smule forskudt i forhold til de øvrige. Utvivlsomt en plads, som nogen geniale designere havde opfundet for at loade flyet med max. antal passagerer. Hver gang nogen skulle passere, var de nødt til at dreje lidt og gå sidelæns for ikke at støde ind i mig, hvilket kun lykkedes i hvert andet tilfælde. Jeg anmode en stewardesse om ikke det var muligt at få en anden plads i flyet, og hun forsøgte faktisk at gøre sig morsom på min bekostning. Jeg fik en anden plads og kunne, som alle de øvrige passagerer på økonomiklasse, glæde mig over at sidde fuldstændig indeklemt på mindre plads end jeg er vant til i alle andre tilfælde (Ryanair, Easyjet, SAS). Heldigvis varede turen kun 11,5 time (London - Los Angeles).

Rejsedato: september 2018
2  Tak, larslooboo
Anmeldt 10. maj 2019

Efter jeg havde tjekket ind på min telefon 20 timer før afgang får jeg 9 timer før afgang mail med ny billet til afrejse den følgende dag-uden forklaring. Derfor kontakter jeg BA ,hvor jeg bliver fortalt at alle flyafgange fra Vancouver er aflyst pga strejke blandt de franske flykontrollers den 8.maj,så jeg kan ikke blive ombooket til,andet flyselskab uanset jeg ville betale for det.
Da jeg kontakter mine venner i Europa og tjekker BA.com er flyet ikke aflyst. Derefter kontakter jeg vis telefon BA og foreholder dem mit problem,hvorefter jeg får min oprindelige billet igen-uden forklaring. ! Der var 100 fri sæder i det pågældende fly,så det var altså ikke pga overbooking !

Rejsedato: maj 2019
Tak, susannedahlmannj
Anmeldt 26. april 2019 fra mobile enheder

Som sædvanligt god service god British Airways. Stolene i loungen i Dulles kunne dog være bedre når man skal vente 7 timer, men det er ikke BAs skyld at jeg kommet for tidligt.

Tak, jan120253
Anmeldt 24. april 2019

Vi (to personer) skulle mandag den 22. april fra London LHR til Kastrup CPH. Selvom vi havde god tid i lufthavnen så formåede vi at ankomme for sent til gaten - der kører i terminal 5 lokalbane ud til de enkelte fingre (A, B og C) og tiden ud til den fjerneste andrager op mod en halv time når der er travlest.
Så adgangen til flyet var desværre lukket da først vi ankom - men vore kufferter havde fået lov til at komme med (hvilket jeg undrede mig over).
British Airways kundeskranke lyttede opmærksomt på os. På det førstkommende fly var der muligvis ledige pladser og vi blev sat på venteliste til dette og der blev reserveret pladser på det efterfølgende. Vi fik pladser (ved siden af hinanden) på det første fly og vi slap uden at betale noget ekstra overhovedet.

Tak, Williams_Nest