“Tænk dig rigtigt godt om inden du bestiller din rejse hos Air France”
Anmeldelse af Air France

Anmeldt 21. november 2017

Det kan kun være et spørgsmål om tid før lavprisselskaberne giver Air France massive udfordringer. Air France kan, efter vores opfattelse, sammenlignes med et af de Østeuropæiske selskaber fra midt 80'erne. Der var dog ikke bidemærker i deres plastikkrus, men der var høflig selvbetjening i deres galley (køkkenet) lige overfor toilettet. Så kunne man slå en streg eller det der er tungere, og efterfølgende selv stå og skænke sodavand af 1.5 liters flasker. Tænk hvor mange forskellige bakterier, der samles på de skruelåg. Det var også svært at finde et rent glas i køkkenet. De fleste var efterladt med små sjatter.

Efter nogle timer var gulvet på toilettet så vådt af urin, at man skulle passe på ikke at få våde sokker. Stanken var ulidelig de sidste timer inden landing. Betjeningen om bord var ok de første timer, men ugideligheden ramte personalet efter få timer i luften.

På udturen var der et meget begrænset udvalg af ældre film. Flere med kinesiske undertekster. På hjemturen var det udelukkende hovedmenuen, der virkede på mit 10 tommer underholdningssystem. Klikkede jeg på noget fik jeg beskeden 'ikke tilgængelig på dette system'. Der skulle klikkes hårdt på de gamle skærme. Det fik man at føle i stoleryggen, når passageren bagved klikkede sig rundt i det 'underholdningsuniverset'. En tekniske standard, der førte mine tanker hen på franske biler.

Da vi ramte Havana manglede en af vores kufferter. Så den første aften i Havana gik med at vente på bagage og melde kufferten savnet og den næste dag gik med at skaffe tøj, sko og tandbørster. En særdeles stor udfordring i et land med vareknaphed. Kufferten blev dog leveret hos os 24 timer senere.

På hjemturen skulle det gå endnu værre:
Flyveren kom en time for sent afsted fra Havana, fordi et par passagerer kom for sent. At en fyldt Boeing 777 venter en time på to mennesker, er jo sindssygt – især når de fleste om bord skal videre og har risiko for at miste næste flyvning. Vi var desværre blandt de uheldige. Vores flyver videre fra Paris til København kl. 12.20, var ikke helt så fleksibel mht. til at vente på os. Her var 5 minutter for sent var nok til at gaten var lukket.
Efter en time-lang kø hos Air France i lufthavnen, blev vi tilbudt at komme med kl. 21.00. Altså ni timere senere. Til gengæld fik vi en madbillet på 15 € hver til både frokost og aftensmad. Det er ikke meget forplejning man får i en lufthavn for ca. 100 DKK.
’Regler er regler’ blev der vrisset fra franskmanden bag disken.

Da vi spurgte om der var en lounge vi kunne benytte i de 9 ventetimer, fik vi at vide, at den var udelukkende for ’Sky Priority’ og det havde vi jo ikke... tanken om en mindre opgradering til en behagelig stol i lufthavnen strejfede ikke den 'stramme' franske betjening et øjeblik.

Rejsen med Air France kostede os en aften med handling af manglende bagage, en dag med indkøb af fornødenheder som lå i den manglende kuffert, 10 timer i Charles de Gaulle lufthavnen og en ekstra feriedag pga. den sene hjemkomst.

Det er både første og sidste gang vi spænder sikkerhedsbæltet hos Air France.
Det selskab lever sit helt eget liv i en tid, der for længst er fløjet fra dem.

Tak, Troels F

Anmeldt 26. oktober 2017 fra mobile enheder

Oplevelsen med at flyve med Airbus 380 var fantastisk! Man kunne stort set ikke mærke at man letter eller lander.
Men når det så er sagt så var det et gammelt udtjent fly med slidt og ødelagt interiør. Dårlige skærme med grov opløsning og dårligt udvalg af film. Personalet måtte også gerne have haft et smil på læben.

Tak, Roj1000
Anmeldt 24. oktober 2017 fra mobile enheder

Vi havde en fantastisk tur til Mexico, men fløj med det værste selskab jeg har prøvet.
Der var blevet løjet med tiden det tog til Cancun. Der stod 15 det tog 19. På vej hjem valgte de at ændre vores fly fra Paris til KBH fordi de sagde vi ikke kunne nå det. Det kunne vi godt men det var de ligeglade med. Vi endte med at måtte vente 10 timer i Paris. Måden det blev håndteret på var ekstrem dårlig. Arrogant personale, der var ligeglade og forplejning og kompensation stemte overhovedet ikke overens med den omkostning det havde for os at måtte vente 10 TIMER. Alt den energi vi havde fået opbygget på en skøn forsvandt efter at have rejst med Airfrance.
Vi valgte at rejse hjem en dag senere for at kunne få den gode flytid som Airfrance tilbød, men det endte med at blive værre end jeg nogensinde har oplevet.
Jeg vil aldrig anbefale andre at rejse med Air France

Tak, Anettemikkelsen
Anmeldt 1. september 2017

flot service om bord på flyet, dejligt at man kunne få en forfriskning uden beregning. Der var gode tæpper og puder til natten. En god flyvetur når man skal flyve langt

Tak, inger V
Anmeldt 1. september 2017

At Air France foretrækker tømme siddeplads i fly, i stedet for at opgradere passager, hvilke havde buddet for opgradering, undrer det mig.

Ellers stadig et godt alternativ til at rejse direkt til Florida fra København, dog kuh et alternativ.

Med venlig hilsen

Curra