Hvorfor er det så, at så mange restauranter i Kenya mangler kundeservice og finesse? Jeg er rystet over hver gang kundeservice er sværere at finde end Waldo. Der er et par perler, men der har været så mange restauranter, hvor jeg forlader følelse af hvor...forfærdelige, fordi jeg blev behandlet.
Jeg har besøgt Karen Blixen Restaurant i fra havreservatet i Malindi i denne uge, for det meste fordi jeg er procrastinator og det var det eneste sted, hvor jeg kunne få fat uden en reservation. Stadig, det havde udmærket anmeldelser på TripAdvisor, så jeg forventede et godt måltid. Jeg spillede det sikkert og bestille grillet kylling med pommes frites.
Da min mad dukkede op, var der kartoffelmos på tallerkenen. Jeg havde ikke lyst til at være for svært, men pommes frites er min svaghed (spørg min talje) , så jeg høfligt bedt om chips. Tjeneren forsvandt i et par minutter, men kom tilbage og fortalte mig at pommes frites var færdig og skulle nøjes med kartoffelmos. Jeg ville have foretrukket hvis jeg var blevet spurgt, i stedet for at vide, men jeg sagde ok. (Også. Hvordan vil du have at gøre dem mosede kartofler men ikke chips? )
Tallerkenen var temmelig ikke særlig indbydende. . . I virkeligheden er det kylling lignede kuku choma og kartoflerne var bare en glup på den side. Ingen sovs eller krydderi. Uanset hvad. Jeg kan spise kuku choma, omend kun på en høj pris. Men da jeg prøvede kartoffelmos, det var iskold. Jeg er ikke dramatisk når jeg siger. Her er de dramatiske version: hvis de mosede kartofler havde været en person, ville de have været død i 72 timer har allerede. Det kolde.
Jeg stoppede ejeren af det sted til at lade ham vide. Jeg er ikke høj vedligeholdelse, men jeg betalte for meget for denne mad leveret som sådan. Ejeren begyndte at råbe på tjener, og så tjener begyndte at råbe tilbage. Jeg vil spørge til popcorn til drama udspiller sig, men det ville sandsynligvis have været serveret kold, for at se. Til sidst fik de begge gale på hinanden og stormede ud fra efterlod mig med mine problemer stadig taget tøjet af.
For det * 3 * tid, jeg fik den forfatter's opmærksomhed til at du bare spørge til den kartofler til i det mindste være opvarmet. Han begyndte at råbe på os og bebrejde os for dette. Jeg var lammet. Som lærer, jeg har mine underviser rolle, og gav ham en lektion i kundeservice. Jeg håber, at han tog noter.
To andre, som jeg var sammen med var at gå gennem den samme emne. Vi var skyld i vores tjener for disse spørgsmål, men alt, hvad vi gjorde, var kommet i, bestilling, og så høfligt bede om, at de opfylder vores bestilling for det ikke var korrekt. Hvis restauranten havde handlet med ydmyghed om deres fejl og arbejdede for at vende en situation, vil vi har haft en fantastisk historie om dem at gøre en indsats. I stedet for, vi tog afsted med ingen undskyldning, en fuld regning, og en frustrerende minde.Mere