Hotel Tønderhus
Vis priser for dine rejsedatoer
Om
Med vores idylliske beliggenhed i centrum af Tønder, glæder vi os til at byde Dem velkommen på Hotel Tønderhus.
I februar 2014 overtog vi stolt forpakningen af hotellet, hvor vi nu som gode værter, sammen med vores dygtige personale sætter en ære i at kræse om Dem.
Vi er et 3 stjernet hotel, der i dag fremstår med 58 værelser, 4 mini-suiter, A la carte restaurant, Selskabs lokaler, Weekendophold, Miniferie og Gourmetophold.
Vi har stemningsfyldte lokaler til at arrangere både store og små fester, bryllupper, konfirmationer, barnedåb, receptioner og konferencer.
Der er mulighed for at parkere gratis på hotellets egne parkeringspladser, samt de offentlige parkeringspladser ved siden af hotellet.
Os, Manja og Marcel Wendicke, glæder os til at se Dem i vores hyggelige omgivelser på Hotel Tønderhus.
Placering
AnmeldelserVi udfører kontrol på anmeldelser.Tripadvisors tilgang til anmeldelserAlle Tripadvisor-anmeldelser går igennem et automatisk sporingssystem, før de bliver offentliggjort, for at indsamle oplysninger med henblik på at besvare følgende spørgsmål: Hvordan, hvad, hvor og hvornår. Hvis systemet registrerer noget, der potentielt er i strid med vores retningslinjer for fællesskabet, offentliggøres anmeldelsen ikke. Når systemet registrerer et problem, kan en anmeldelse automatisk afvises, sendes til validering hos anmelderen eller manuelt gennemgås af vores team af indholdsspecialister, der arbejder døgnet rundt for at opretholde kvaliteten af anmeldelserne på vores hjemmeside. Vores team kontrollerer alle anmeldelser på vores hjemmeside, som vores fællesskab mener ikke opfylder vores retningslinjer for fællesskabet. Få mere at vide om vores anmeldelsespolitik.
- 53
- 57
- 34
- 9
- 6
- Filtrér
- Dansk
Vi bestilte et ophold til 3900 kr. Med fem retter og vinmenu og prestige suite. Hotellet er et gammelt velbesøgt sted og ligger lige op af Tønders julede gågade.
Værelset var ok- dejligt varmt og pænt, men i hjørnet på badeværelset var der et afløbsrør forsøgt skjult med pose/papir og foran det stod en vase med kunstig blomst. Det vil pynte at få det rør skjult helt. Sjov løsning med plade på væg også, hvor der tidligere nok var bruser.
Men vi nød karbad og værelset ellers. Dog var dynen vattæppeagtig og kompakt.
Maden i restauranten rigtig god - MEN det blev altså lidt komisk med de unge serveringspersonaler - som først glemte brød til suppen (vi fik det først to retter senere, da vi spurgte om det, og til de to første retter fik vi ingen vin, først maden og så måtte vi selv henvende os for at få vin, og til hovedretten glemte de kartoflerne, som jeg selv måtte ud og spørge efter. Den unge servingspersonale Frederik var super sød og undskyldende og smilende og vi havde faktisk lidt ondt af ham. Men vi kunne også høre at de andre borde omkring os, manglede skeer til saucen osv.
Det er altså ikke gourmet servering.
Morgenbuffet under standard, pga MEGA tørt rugbrød, (mærkeligt når stedet er godt besøgt) og de små boller også tørre. Men kaffen god.
Værelset
Værelset var gammelt og ekstremt slidt. Store skjolder på bordene, spindelvæv i loftet og en gennemtrængende lugt af kloak fra badeværelset skabte en ubehagelig atmosfære. Udsigten til baggården gjorde ikke situationen bedre.
Middagen
Vi skulle have en 5-retters menu, som skulle starte kl. 18:30. Trods vores ankomst 10 minutter før ventede vi 45 minutter på forretten. Serveringen blev udført af tre unge og uerfarne piger, som var smilende og venlige, men tydeligvis ikke oplært til opgaven. De spurgte os blandt andet, hvilke glas vinen skulle serveres i, og hvor meget der skulle hældes op. Maden kunne de ikke præsentere, da de tilsyneladende ikke vidste, hvad der var på tallerkenen. Afrydningen foregik klodset med skrabning af madrester midt på bordet og tallerkener stablet, så bestikket skøjtede rundt.
Selve maden og vinen var middelmådig – hverken dårligt eller godt, men slet ikke på niveau med et gastronomisk ophold til den pris.
Morgenmaden
Morgenmaden var elendig. Den bestod af bakeoff-franskbrød, instant kaffe og yoghurt direkte fra karton, der var stillet frem på et bord. Juice var ikke engang en mulighed. Det var yderst sparsomt og langt under standard.
Service og ledelse
Da vi gjorde opmærksom på problemerne, mødte vi en arrogant og ubehøvlet ejer/bestyrer. Han erkendte værelsernes dårlige tilstand, men undskyldte sig med planer om renovering til foråret – hvilket jo ikke hjalp os. Han indrømmede også, at tjenerne var uerfarne, men nægtede enhver form for kompensation og hævdede, at hans gæster altid var tilfredse.
Opholdet på Hotel Tønderhus var sjusket og dårligt organiseret – til en alt for høj pris. Vi følte os hverken velkomne eller værdsatte som gæster. På baggrund af vores oplevelse kan vi desværre ikke anbefale dette hotel til nogen. Det var en dyr og skuffende oplevelse.
Efter at have søgt rundt, faldt vi over Hotel Tønderhus. Hjemmesiden gav os et lækkert indtryk og med tekster som ”gastronomisk oplevelse på fredage og lørdage, med udgangspunkt i årstidens friske råvarer”, var vi klar til at booke, og havde sat vores forventninger herefter.
Hotellet ligger godt placeret og er nemt at komme til! Der er mange gode muligheder for at komme ud og se byen og gå nogle ture.
Da vi ankom til restauranten, kunne vi hurtigt se, at de havde et koncept med at man kunne vælge mellem flere retter, og om man var til 3 eller 5 retter. Desværre for os, de 3 retter forud valg af andre.
Til forret fik vi røget tun og asparges crudité, hertil rugbrødchips, et ærteskud, citronperler og noget mayo.
Alle elementer kendte vi fra supermarkedet, så vi følte ikke nogen kok havde lagt kærlighed i retten.
Til hovedret, fik vi det som tjeneren kaldte ”kylling med nogle grøntsager, kartofler og sovs.” Det var efter at tjeneren lige skulle stå og kigge lidt tid på tallerken, for at finde ud af hvad det var.
Det var kylling ballotine, som ikke var særlig fyldt, en lille gulerod, gulerodspure, en aspargesbroccoli, et halvt rødløg og et lille forårsløg. Ved siden af kartofler og noget sovs, som skulle have været trøffelsovs, men der var ikke rigtig noget spor af trøffel hverken i farven eller smagen.
Til dessert: Panna Cotta med hindbærsorbet og en kreativ kiks
Selve Panna Cotta’en var nærmest som om, at det var en pulverblanding, hvor man ikke havde fået opløst pulveret. Så mundfølelse var tør og grynet. Den kreative kiks var mest af alt en gammel tuiles. Hindbærsorbeten var til gengæld god.
Til middagen havde vi købt vinmenu, som tjeneren flere gange glemte. Så ved hver ret efterspurgte vi vinen. Vinen var ikke særlige spændende, fx til forret fik vi en rose, og vi var de første gæster som fik servering. Men vinflasken var kun 1/3 fyldt, og desværre smagte af en vin, som ikke var blevet åbnet samme dag. Vinene blev heller ikke præsenteret, bare hældt op.
For os var denne middag ikke den gastronomisk oplevelse, som vi havde forventet. Tjenerne var unge og uerfarne. Men vi tog det som en positiv oplevelse, og hyggede os alligevel.
Og så til morgenmaden.
Det er en buffet, som ikke er så godt fungerede. Vi spiste der to gange, begge gange på flere tidspunkter, var der lang kø. Løsning kunne være en buffet, hvor folk kunne gå på begge sider. På afrejsedagen hørte vi dog at der er blevet bestilt et nyt bord til dette.
Mange elementer på buffeten var tomme, og opfyldningen gik ikke så hurtig. Man fik følelse af at der manglede personale, da bordene også manglede at blive tømt og klargjort til nye gæster.
Morgenmaden var nogenlunde, meget er den nemme løsning, så alt brød virkede til at være bake-off. Det samme for wienerbrød og pandekager.
Måske et levn fra Corona tiden, men vi manglede, at der var en håndsprit ved start af buffeten. Den kom dog pludseligt på 2. dagen.
Hotellet er lidt ældre af dato, men det har sin charme.
På vores værelse blev vi hver morgen vækket af noget der lød som en vaskemaskine der centrifugerede. Det viste sig at være udsugeren, som selv går i gang. Set positivt, så er værelset derfor med indbygget alarm, så man kommer op til morgenmaden 😊
Værelset var stort og med eget badeværelse. Badeværelset var lidt pudsigt for os. Badeforhænget var næsten 50 for kort, så hele gulvet blev vådt og der var forskellige installation, som ikke længere havde nogen funktion. Ingen kropssæbe på badeværelset, kun håndsæbe.
Rengøringen var god på værelset og hotellet.
Men da vi havde valgt stedet ud fra et ønske om en gastronomisk oplevelse, så matchede dette ikke vores forventning.
Ejer eller bestyrer du denne ejendom? Gør krav på din registrering gratis, så du kan svare på anmeldelser, opdatere din profil og meget mere.
Gør krav på din registrering