Aqi Pegasos Resort Hotel
Vis priser for dine rejsedatoer
Om
Pegasos Resort Hotel er et perfekt valg for rejsende, der besøger Avsallar. Det tilbyder familievenlig stemning og mange nyttige faciliteter, der er designet til at give dig det bedst mulige ophold.
Pegasos Hotel har en lang række faciliteter, som for eksempel fladskærms-tv, aircondition og minibar, og det er muligt at komme online, fordi der er wi-fi mod betaling.
Feriestedet har concierge og roomservice, for at gøre dit ophold endnu mere behageligt. Ejendommen har også pool og morgenmad. Gæster, som ankommer i bil, har adgang til gratis parkering.
Mens du er i Avsallar, kan du prøve nogle af de restauranter, der ligger en kort gåtur fra Pegasos Resort Hotel, som for eksempel Cihan Restaurant (0,5 km), Nokta Restaurant (0,5 km) og Delphin Restaurant Cafe-Bar (0,8 km).
Nyd dit ophold i Avsallar!
Placering
AnmeldelserVi udfører kontrol på anmeldelser.Tripadvisors tilgang til anmeldelserAlle Tripadvisor-anmeldelser går igennem et automatisk sporingssystem, før de bliver offentliggjort, for at indsamle oplysninger med henblik på at besvare følgende spørgsmål: Hvordan, hvad, hvor og hvornår. Hvis systemet registrerer noget, der potentielt er i strid med vores retningslinjer for fællesskabet, offentliggøres anmeldelsen ikke. Når systemet registrerer et problem, kan en anmeldelse automatisk afvises, sendes til validering hos anmelderen eller manuelt gennemgås af vores team af indholdsspecialister, der arbejder døgnet rundt for at opretholde kvaliteten af anmeldelserne på vores hjemmeside. Vores team kontrollerer alle anmeldelser på vores hjemmeside, som vores fællesskab mener ikke opfylder vores retningslinjer for fællesskabet. Få mere at vide om vores anmeldelsespolitik.
- 2.801
- 333
- 128
- 25
- 22
- Filtrér
- Dansk
Vi havde en familiesuite med havudsigt og værelserne var meget store. Dog var balkonen ikke særlig stor og vi havde endda en af de større balkoner.
Maden er helt fantastisk - der er masser af live-cooking stationer så maden er helt frisklavet. Der er god variation i maden og restauranten føltes ikke crowded som ved så mange andre hoteller.
Der er mange pools at vælge imellem og stranden er lige ved hotellet.
Vi vil helt klart gerne komme igen.
De 3 hoteller er situeret ved siden af hinanden i İncekum, som er en del af området Avsalar, ca 30 minutters kørsel (30 lira dvs ca 10 kr hver vej) fra Alanya. Dolmus holde lige udenfor hotellet!
Hotellet har officielt 5 stjerner. Jeg vil bedømme hotellet som et reelt 5-stjernet, dog med et par enkelte, men vigtige forbehold ift. andre hoteller i den bedste kategori af 5-stjernede hoteller i Tyrkiet. Det er et FAKTUM, at hotelklassifikation i Tyrkiet IKKE følger samme regler. -Faktisk så markant forskellig at jeg formoder- og har hørt om korruption. Reglerne for stjernegivning, er angiveligt også hemmelig og vil ikke oplyses af tyrkiske myndigheder!
2. Beliggenhed – fx Afstand til strand/midtby, handicapvenlighed/adgangsveje hertil (sandtype, plads, er der også all-inclusive på stranden/ salg af mad og drikkevarer, toiletter, brusere) og Strandtransferbus (afgang)
De 3 hoteller ligger alle lige ned til egen strand. Er man gæst på et af hotellerne har man fri adgang til alle faciliteter på alle 3 hoteller. DOG er der områder ved stranden, som MEGET utraditionelt koster ekstra penge at ligge på. Det har jeg ALDRIG set i de ca 20 år jeg er kommet i Tyrkiet og primært på 4-5-stjernede hoteller!
3. Hvem bor på hotellet (nationaliteter, ”typer” m.v.)
Der var meget få danskere på hotellerne som er en del af TTH (TUI Travel Hotels). De fleste talte østeuropæisk/russisk-ish og dernæst tror jeg engelsktalende. Men alle, også østeuropæisk/russisk-talende opførte sig ordentligt!
4. Hvad er gratis? (strandhåndklæder, solsenge (evt. regler for optagning), håndklædeskift
Hvis man ønskede det, blev der skiftet sengetøj og håndklæder hver dag. Strandhåndklæder var selvf gratis udlån, som kunne skiftes lige så ofte man ville. Alle solsenge var gratis og af god kvalitet. Der var dog et enkelt område ved stranden, ladet Comfort Class Lounge, som man MEGET atypisk for luksushoteller, skulle betale ekstra for. Det synes jeg er decideret mærkeligt, hvilket også smittede markant af på interessen for at ligge der. Der var estimeret 4% af disse solsenge som var besat.
Jeg synes hotellet skal ændre på den umiddelbart tåbelige og atypiske beslutning.
5. Hotelværelse (nummer, inventar, er aircon med i pris?, balkon, udsigt, badeværelse, køleskab/minibar, TV-kanaler, netadgang, , håndværksmæssig udførelse og vedligehold, ventilation og svampe)
Boede på værelse 1155. lille udendørs ”terrasse” med direkte udsyn til udendørsområdet ud for hovedrestauranten. Der er et lille vægmonteret tørrestativ til tøj. Til venstre udsigt til havet. Aircon er selvf med i pris, let at indstille og er korrekt installeret, så den indblæser neden for enden af sengen. Et lille men almindeligt/ok badeværelse. En del russiske/østeuropæiske TV-kanaler samt andre udenlandske men også DR. Minibar hvor der daglig opfyldes med 1/2 -1 liters vandflaske. Intet andet!. Minibaren er dermed langt ringere end fx Sirius Deluxe, Haydarpasha Palace, hvor minibaren fyldes med sodavand og øl. Det er IKKE passende for et hotel i den her kategori! Det bør ændres.
Der er IKKE netadgang på værelset hvis man ikke betaler ekstra. Det er uacceptabelt på et luksushotel og ekstremt gammeldags. Man har dog gratis netadgang de fleste andre steder på hotellet og ved stranden.
6. Håndværksmæssig udførelse og vedligehold
Hotellet og hotelområdet er yderst velholdt og rent. Godt designet osse. Og der er et temmelig stort og ”spændende” vandland med vandrutchebaner etc.
7. Hotelfaciliteter (hamam, fitness, badeforhold, poolforhold, Fitness, vandrutsjebaner, udendørs Toiletforhold, sauna, all-inclusive på stranden)
Der er hamam, forretninger og alt andet, der hører til et luksushotel. Også en del toiletter rundt omkring på området. Dog er det ikke alle de underjordiske som dufter lige godt. Jeg benyttede ikke hamamområdet, så kan ikke udtale mig herom.
Der er store pools til hvert hotel og et ret stort vandland til det ene. Det er desuden kaffebar samt strandbarer til hvert hotel, som man frit kan frekventere.
Der er et overdækket nydeligt udendørsområde som anvendes til forskellige typer træningshold, herunder også bodybike. Det har man tydeligvist prioriteret højt. Og det ser også lækkert ud.
Det samme kan jeg bestemt ikke sige om de to indendørs fitnessrum på 2 af hotellerne. Det på Royal var endda det dårligste. Så stort et resort bør bestemt have råd til rimeligt velassorterede fitnesslokaler. Det er de ikke! det er endda meget meget gammelt materiel, noget er endda defekt (se billeder), som bringer tankerne tilbage til 70-80´ernes materiel. ALT alt for dårligt. Faktisk decideret pinligt!
8. Tjenere
Personalet generelt virker neutrale i deres fremtoning. Meget hurtige til at rydde af på det relativt lille udendørsområde ud for hovedrestauranten.
9. Hotellets øvrige personale
Intet særligt generelt at bemærke. Dog oplevede jeg flere, ikke alle, af de udendørs barpersonaler som meget venlige, men med yderst dårlige engelsk, tysk, nordisk sprogkundskaber. Det synes jeg hotellet bør opprioritere.
10. Hygiejne og renligholdelse på hotellet
Hotellet generelt fremstår generelt meget rent og pænt.
11. Maden og drikkevarer (all inclusive) på hotellet, antal restauranter/spisesteder evt. anbefaling af andre restauranter. Herunder velkomst- og afskedsmad
ET KÆMPE KRITIKPUNKT!!!!! : Velkomst”mad” til gæster der ankommer sent: Vi ankom ca kl 23 efter omkring 12 timers rejse og så er man altså både træt og sulten efter noget solid ordentlig mad. På luksushoteller jeg normalt frekventerer, er der et bredt udvalg af mad 24-7. På Pegasos fik vi stukket en forudlavet ”sandwich” i hånden, lavet af ret tørt flutes med tyndt stykke ost og agurk som så kunne gøre den inderste del af ”sandwichen” klæg. Det er simpelthen det ringeste jeg har oplevet!! på et 5-stjernet hotel. Og et hotel som Pegasos, som jeg på det fleste andre parametre vurderer til at ligge blandt de bedste jeg kender, der er det her simpelthen uacceptabelt og bør ændres STRAKS!!. -Ganske vist har hotellet ”natmad” (som absolut heller ikke på nogen måde minder om madudbuddet eller kvaliteten på fx de 2 førnævnte 5-stjenede hoteller i samme område i Tyrkiet).
”Natmaden” er klar kl 23 og består af 2 slags suppe samt et gigantisk udbud af ekstremt tørt brød. Hvis jeg var direktør, ville jeg anse det her for decideret PINLIGT!!! Det er en total disrespekt for gæster! Jeg kan ikke forestille mig nogen gider sætte tænderne i så tørt brød, som vi oplevede alle dage.
Afgangs”mad”: Samme ”sandwich” blev givet med til hjemturen. Den var knap så tør, men belært af forholdene var jeg meget glad for, at jeg selv havde skaffet proviant til den lange hjemtur. Det er simpelthen overhovedet ikke i orden på et hotel i den her standard!
12. Hotellets reception og Guest relations
Intet særligt at bemærke
13. Underholdning af gæster
Jeg ved med min meget store hotelerfaring i flere lande at underholdning er svær. Jeg vil dog sige at hotellet ser ud til at prioritere det her højere end de fleste god hoteller og. Og her i slutsæsonen havde vi endda 2 scener med samtidig underholdning at vælge mellem. Synes kvaliteten var god sammenlignet med mange andre.
14. Afgangsdag (værelse for bagage, bad, madpakke m.v.)
Ikke aktuelt for os, pga afgangstid.
15. Området omkring hotellet, ved stranden (strandpromeenade?) m.v.
Et helt igennem smukt og velholdt resort, med godt design og pæn beplantning.
16. Klima
Har været i Tyrkiet 3-5 gange årligt i mange år. Selv i september, oktober og november der ”godt vejr”. I november må man dog påse kølige aftner og heftig regn ind imellem.
Stor og varierende morgen-, frokost- og aftenbuffet med noget for enhver smag og med mulighed for at besøge 3-4 ala carte restauranter på resortet.
Tak for en super god oplevelse til det smilende, venlige og imødekommende personale.
Ferien var bestilt gennem Nazar.
De var opmærksomme på, om man manglede drikkevarer, og var hurtige til at fjerne brugt service, uden at være for påtrængende.
Ismail, restaurantens chef, lederen, bossen, skal I helt sikkert hive fat i! Han sørgede flere gange at finde plads til os, når det så fyldt ud. Pyntede vores bord den sidste aften, og var meget opmærksom på, at vi intet manglede. 5 stjerner til ham!
Værelserne var lækre, og blev rengjorte hver dag. Der blev stillet frisk vand frem, nu hvor man ikke kan drikke af hanen her.
Nu ved jeg ikke om det er udelukkende fordi vi har valgt comfort class, men vi blev mødt med blomster på både dør og seng. Vi havde en fødselar med, og også denne dag blev sengen pyntet med blomster, hjerte og kort.
Hjemmefra fik vi at vide, at maden blev kedelig nu flere dage man opholdte sig her, men det synes vi bestemt ikke. Det har været varieret, og der har altid været masser at vælge imellem. Både en blanding af tyrkiske retter, men også noget genkendeligt, hvis man ikke er så glad for at prøve noget nyt. Og så smager det fantastisk!
Den italienske restaurant var dog lidt skuffende. Vi forstår os på, at pizza og pasta er en stor ting i Italien, men der var intet af det på menukortet. Det eneste “pasta”, var en grønsagslasagne, som mest bestod af ost. Det smagte fint, men det var ikke det vi havde regnet med.
Den asiatiske restaurant var dog over alle forventninger!
Den eneste store negative ting vi kan nævne, var en aften ved vandpibe caféen. Vi havde både bestilt vandpibe og drinks, og fik at vide, at det ville blive serveret for os. Vi ventede i 45 minutter, og så flere andre der var kommet efter os, få deres drikkevarer og pibe før os. Vi endte med at gå.
Det var ekstra træls, at det også var fødselarens store dag. En træls slutning på dagen.
Dagen efter vendte vi dog frygteligt tilbage, og blev med det samme mødt med en kæmpe undskyldning. Bartenderen kunne huske os, og forstod hvorfor vi gik vores vej. Han forklarede at han stod selv, og at det blev presset for ham. Det var ganske forståeligt, men stadig super træls.
Vi kan varmt anbefale comfort class. Gratis drinks hvor end du går hen, en sikret solseng på stranden, og wifi i hele området (ikke kun i lobbyen;))
I bund og grund har det været en ferie over alle vores forventninger, og vi har allerede aftalt, at vi vender tilbage næste år!
Livredderne er virkelig på toppen og er ikke bleg for at i rette sætte uopdragne personer der bryder hotellets regler 10stjerner til dem
Maden er ikke noget særligt men alligevel noget til en hver sjæl
"Brug minimarkederne på den anden side af vejen, da priserne her er meget billigere end hotellet."Læs hele anmeldelsen
"læs og giv samme kritik som jeg. Måske det vil ændre de uhensigtsmæssige ting :-)"Læs hele anmeldelsen
"Køb internet til værelset - det er hurtigere og virker på alle tre hoteloområder samt hundrede meter omkring hotelområdet!"Læs hele anmeldelsen
Ejer eller bestyrer du denne ejendom? Gør krav på din registrering gratis, så du kan svare på anmeldelser, opdatere din profil og meget mere.
Gør krav på din registrering