Vi kan se, at du bruger en browser, som vi ikke understøtter. Derfor vises TripAdvisors websted eventuelt ikke korrekt.
Vi understøtter følgende browsere:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

Amwaj Blue Beach Resort & Spa

Km 50 , Hurghada | Safaga Road,, Soma Bay, Egypten
Hotelfaciliteter
Bedste priser for dit ophold
Angiv datoer for at se de bedste priser
Indtjekning Udtjekning
Kontrollér kapacitet
Sammenlign de bedste priser fra de mest populære rejsewebsteder
og 4 websteder mere!
Professionelle billeder
Amwaj Blue Beach Resort & Spa
Vis kort
Tilføj billede Skriv en anmeldelse

Anmeldelser af 893 fra TripAdvisors fællesskab

Medlemsvurdering
  • 311
  • 247
  • 175
  • 101
  • 59
Se anmeldelser for
238
391
33
3
Oversigt over vurderinger
  • Søvnkvalitet
    4 af 5 stjerner
  • Placering
    3,5 af 5 stjerner
  • Værelser
    4 af 5 stjerner
  • Service
    4 af 5 stjerner
  • Værdi
    4 af 5 stjerner
  • Renlighed
    4 af 5 stjerner
Dato | Vurdering
  • Arabisk først
  • Dansk først
  • Hollandsk først
  • Engelsk først
  • Fransk først
  • Tysk først
  • Ungarsk først
  • Italiensk først
  • Polsk først
  • Russisk først
  • Slovakisk først
  • Spansk først
  • Svensk først
  • Alle
  • Alle seneste danske
Dansk først
Grindsted, Danmark
1 anmeldelse
common_n_hotel_reviews_1bd8 1 nyttig stemme
2 af 5 stjerner Anmeldt 3 oktober 2011

Vi er lige vendt hjem efter en uges ferie i Egypten, hvor vi boede på hotel Amwaj Blue Beach Resort & Spa. Hotellet ligger ca. 45-50 km fra Hurghada lufthavn i ferieområdet Soma Bay ved Safaga, hvor køreturen fra lufthavnen tager ca. 45 min. Dette var vores anden rejse til Egypten, vi tilbragte en uges ferie omkring samme tid sidste år (2010). Vi havde kun købt flybilletter til Egypten, så vi stod selv for bestilling af hotel og transport. Hotellet bestilte vi gennem bookingsiden booking.com, og det var ganske nemt og tog kun få minutter. Selve transporten bestilte vi gennem taxi-airport-transfers.com, og de var i lufthavnen til tiden for at hente os. De var der også til aftalt tid da vi skulle hjem igen, samt de var super flinke og gav en rigtig god service. Tjek ind: Da vi ankom til hotellet blev vi mødt af en venlig Piccolo, som bar vores bagage ind og viste vej til receptionen. Alt var godt, så fint ud og levede ind til videre op til vores forventninger for et 5 stjernet hotel. Men da vi skulle tjekke ind stoppede alt det som var et godt førstehåndsindtryk, det tog næsten 2 timer at tjekke ind, hvilket også var meget problemfyldt for dem, da jeg efterspurgte om vi kunne opgradere vores værelse til en Suite. Vi blev ikke tilbudt noget koldt at drikke, eller lidt at spise selv om de jo godt er klar over vi har kørt i næsten en time i 38 graders varme, og haft en flyvetur på 5 timer. Nå, men langt om længe fik vi betalt, og fik vores nøglekort til en Suite på 1 sal. Vores bagage blev transporteret op til Suiten, og den service var okay. Værelset: Vores indtryk at selve Suiten var enlig ganske god, dog var der en del skønhedsfejl og sjusk i det håndværk der er lavet, og selv om dette er et kendt problem i Egypten, så var det noget slemmer end jeg har set før i Egypten. Jeg ved ikke hvordan de andre værelser på hotellet var, men hvad jeg kunne forstå på et Tysk par, var det store og fine værelser, men de var en smugle sjusket lavet. Selve Suiten var pænt rengjort da vi kom, men det blev også kun ved det. For selve rengøringsmanden som skulle holde rent, skiftede kun håndklæder nogle få gange, og tømte askebære og skraldespand, samt han kunne lige overkomme at rede vores seng. Selv om han fik rigeligt med drikkepenge, så gav det ikke noget videre af sig. Så der blev faktisk intet gjort, ud over hvad han lige gad at lave, ikke engang toiletkummen gjorde han ren, og så kan man jo kun forstille sig hvordan sådan en kumme ser ud efter en gang dårlig mave. Der var ikke en toiletbørste så man selv kunne gøre det rent, så det var ret ulækkert. Hotelområdet: Selve hotelområdet var pænt og ryddeligt, pool området og standen var pæne og rene så her var der ikke noget at sætte en finger på. Dog ligner det hele at hotellet har haft en del år på bagen, så man bliver lidt overrasket over at hotellet kun har været åbent i godt et år. Restauranterne: Hovedresturanen var desværre alt for lille til at klare alle de gæster, så det var svært at finde et bord når man skulle spise. Der var intet der kunne minde om service, personalet smilede ikke, og virkede bare total ligeglade med deres arbejde. Der blev ikke serveret drikkevare ved bordet, dette skulle man selv hente ved en bardisk, og man kom tit til at stå og vente 10-15 min., inden man fik sine drikkevare. Drikkevarerne blev ofte serveret i halvbeskidte glas, og gjorde du opmærksom på problemet ignorerede de dig bare. Generelt var tallerkner, bestik, kopper, glas og anden service ofte ikke rengjort godt nok, hvilket var meget ulækkert og meget uhygiejnisk. Maden smagte generelt godt, og var der noget man ikke brød sig så meget om, var udvalget ganske fint så man kunne sagtens finde noget andet. Dog var det stort set det samme der blev serveret hver dag, der var ikke den store udskiftning i retterne, men størrelsen og udbuddet gjorde at det ikke betød så meget. Man kunne også vælge at spise på en af de to tema restauranter, vi prøvede kun den Italienske restaurant, og den oplevelse var noget dårlig, selv om vi benyttede den to gange. De kunne ikke huske hvad du havde bestilt, så det halve af maden kom ikke. Blev der serveret rødvin var den iskold, og sådan en skal jo serveres ved stuetemperatur. Hvidvinen blev også serveret forkert, den var alt for varm, som om den havde stået i solen i flere timer, hvidvin skal jo serveres kold, så det med drikkevarer havde de ikke noget videre styr på. Bestilte du en grillet oksesteek til hovedret, forventer man jo at få et godt stykke kød, men nej, der kom 3 flade og små hakkebøffer i på en tallerken, sammen med lidt pomfritter, ingen pynt, og de 3 hakkebøffer var uspiselige. Så selv om der flugte 3 besøg på den Italienske restaurant, sammen med Suitens pris så kom vi kun de to gange. Poolen: En dag ved poolen var også noget af en udfordring for ens toldmodighed, for du fik ikke lov til at ligge i fred. Den første dag kom der sælger, inden for næster hver halve time, for at sælge massage, ture til Hurghada, vandsports aktiviteter eller alt muligt andet. Det var meget belastende, og det tog dem flere dage at finde ud af at man ikke ville købe noget. Drikkevarerne skulle man selv hente i poolbaren, og man kunne godt forvente lidt ventetid, for hurtige var de slet ikke. Men de var noget mere flinke i poolbaren end i nogle af restauranterne, og kunne da smil. Generelt var udvalget af drinks og andet drikke ganske fint, men bestilte du en rom i cola eller en anden drik, så var der mere spiritus i end sodavand eller juice. Det var et blandingsforhold som hed 60% spiritus / 40% resten, alt for stærkt og kunne slet ikke drikkes. Man skulle bede dem om at komme meget lidt spiritus i, så kunne man til nøds drikke det. Deres øl smagte godt, og var også serveret kold, samt deres iskaffe var en positiv oplevelse. Butikkerne: Der var butikker inde på hotellet og uden for hotellet, og generelt var udbuddet ganske godt. Man kunne gøre en god handel og priserne var ikke så dyre som man kunne opleve dem i Hurghada by. De handlende var venlige og kunne godt forstå et nej, så man fik helt klart en positiv oplevelse ved at besøge butikkerne. Atmosfæren: Selve atmosfæren på hotellet kunne være noget bedre, de fleste af gæsterne var Russere og de opførte sig generelt ikke pænt, og havde meget svær ved at vise hensyn til andre gæster. Vi oplevede også dette sidst da vi var i Egypten, men dog ikke så voldsomt som denne gang. At man ikke kunne ligge i fred ved poolen for sælgere, var med til at ødelægge det afslappende ved det ellers pæne pool- og strandområde. Spa afdeling: Man kunne bestille massage og anden wellnes behandling i hotellets spa afdeling, hvilket var ganske godt. Vi fik hver to behandlinger og har kun positivt at sige om det. Prisen er lidt høj, men det er okay da kvalitet var ganske god. Tjek ud: Da vi skulle tjekke ud fra hotellet, oplevede vi et personale i receptionen som havde svært ved at træffe beslutninger, og generelt var meget langsomme. Vi gjorde flere gane opmærksom på at vi skulle nå et fly og vi havde en chauffør til at vente, men det ignorerede de bare med dårlige undskyldninger. Deres kreditkort terminal havde tekniske problemer, og de beskyldte os for at der ikke var dækning på vores Visa kort. Så da vi skulle betale vores regning for blandt andet massage og anden forbrug, var vi nød til at blive transporteret til et hotel ca. 10 km væk for at hæve penge i en hæveautomat. Her kunne vi sagtens hæve på vores Visa kort, men et meget stort irationsmoment da vi blev 45 min forsinket fra planlagt afgang fra hotellet, selv om vi havde sat en halv time af til at tjekke ud. Generelt: Det kan godt være at hotellet var et 5 stjernet hotel, og de reklamere med det på deres hjemmeside amwajhotelsint.com/abu-soma/ og på booking.com - men vi vil lang fra give det 5 stjerner. Den første stjerne jeg vil trække fra er for - deres dårlige service, mangel på fred og ro fra sælgere ved poolområdet, og mangel på servering af drikke vare i hovedrestauranten og poolområdet. Den anden stjerne jeg vil trække fra er for - mangel på hygiejne i restauranterne med tallerkner, glas og anden service, mandel på plads i hovedrestauranten da det var svært at finde et ledigt bord. Den tredje stjerne jeg vil trække fra er for - mangel på rengøring af værelset, få skift at håndklæder, ingen skift af sengetøj, hotellets generelle stand efter kun et års åbning. Hotellet kan simpelthen ikke leve op til 5 stjerner, dog kan det godt være det kan leve op til 3 eller 4, men jeg vil kun give det 2 stjerner, da de har så mange fatale fejl og problemer med hotellet. Jeg vil helt klat ikke anbefale at man skal holde sin ferie på Amwaj Blue Beach Resort & Spa, da man vil tage skuffet hjem. Hotellet er for dyrt i forhold til hvad man får for sine penge, og lever langt fra op til en 5 stjernet standard.

  • Overnattede September 2011, rejste som et par
    • 2 af 5 stjerner Værdi
    • 2 af 5 stjerner Sted
    • 2 af 5 stjerner Søvnkvalitet
    • 3 af 5 stjerner Værelser
    • 1 af 5 stjerner Renlighed
    • 1 af 5 stjerner Service
Mere 

Nyttigt?
1 Tak, Ricco A

De rejsende snakker begejstret om disse hoteller i Soma Bay

Resumé af hotelanmeldelse

Det siger de rejsende

  • Underholdningsteam(6)
  • Rigtig god(4)
  • Pool-området(3)

1.281 billeder af dette hotel

Billeder fra rejsende: Se, hvad rejsende som dig så

Set
Alle billeder fra rejsende (1048)
Set
Pool/strandområde (234)
Set
Hotel og udendørs arealer (282)
Set
Spisesal (76)
Set
Udsigt fra værelse (49)
Set
Værelse/suite (91)
Set
Badeværelse (26)
Set
Forretningscenter/mødelokaler (1)
Set
Familie/legeområder (7)
Set
3:50
Videoklip (1)
Set
Andet (281)

Ekspertbilleder: Taget af TripAdvisors rejseeksperter

Set
Alle ekspertbilleder (211)
Set
Faciliteter (31)
Set
Strand (23)
Set
Luksussuite (47)
Set
Pool (15)
Set
Restaurant og bar (28)
Set
Pool nr. 2 (6)
Set
Standardværelse (29)
Set
Hotel (32)

Billeder fra ledelsen: Med tilladelse fra ejendomsbestyreren

Set
Alle billeder fra ledelsen (22)
Set
Pool/strandområde (6)
Set
Hotel og udendørs arealer (6)
Set
Spisesal (2)
Set
Værelse/suite (2)
Set
Udsigt fra værelse (2)
Set
Andet (4)
Indtjekning Udtjekning
Vis priser
Hoteller, som du muligvis også vil synes om...
Overvej også disse indkvarteringssteder i eller i nærheden af Soma Bay
2.2 km væk
Caribbean World Resorts Soma Bay
37.5 km væk
Mercure Hurghada Hotel
Mercure Hurghada Hotel
Nr. 12 af 206 i Hurghada
4.5 af 5 stjerner 2.691 anmeldelser
6.0 km væk
Kempinski Hotel Soma Bay
Vis priser
Vis priser
Vis priser
33.1 km væk
Jungle Aqua Park Hotel
Jungle Aqua Park Hotel
Nr. 72 af 206 i Hurghada
4.5 af 5 stjerner 2.122 anmeldelser
1.8 km væk
Movenpick Resort Soma Bay
33.5 km væk
The Desert Rose Resort
The Desert Rose Resort
Nr. 19 af 206 i Hurghada
4.5 af 5 stjerner 2.009 anmeldelser
Vis priser
Vis priser
Vis priser

Faciliteter

Angiv datoer for at se de bedste priser
Indtjekning Udtjekning
Pris på din overnatning