Ruths Hotel
Vis priser for dine rejsedatoer
Om
Ruths Hotel er et historisk badehotel beliggende i hjertet af Gl. Skagen idyllen omgivet af klitlandskab med marehalm og rosenbuske samt stranden med den legendariske solnedgangsplads på toppen af Danmark.
Selve hotellet består i dag af 4 bygninger med værelser og lejligheder med et interiør bestående af klassisk dansk møbelkunst og skandinavisk badehotelsstemning, en underjordisk parkeringskælder, konferencefaciliteter og romantiske selskabslokaler - alt sammen indenfor 200 meters afstand.
I hovedbygningen af Ruths Hotel er udover reception også en Wellnessafdeling med et opvarmet terapibassin, motionsmaskiner, sauna, dampbad, massagebruser samt mulighed for at bestille massage, velvære- og skønhedsbehandlinger.
Det er ligeledes i hovebygningen at man kan forkæle smagssansen med kulinariske oplevelser i hyggelige omgivelser enten i Ruths Brasserie eller Ruths Gourmet ved vores gastronomiske overhoved køkkenchef Dennis Juhl. Mellem de 2 restauranter ligger vores lounge, hvor en kop kaffe med lidt eksklusiv forkælelse af den søde tand kan nydes ved den knitrende ild fra pejsen.
På trods af at vi er et fem-stjernet hotel og mange kalder os et luksushotel, så bestræber vi os slet ikke efter at give en luksusoplevelse med en masse fine fornemmelse. Vi ønsker at give vores gæster en fem-stjernet oplevelse af eksklusiv livsnydelse, og det er med denne eksklusive forkælelse at du vil opleve hvorledes pulsen falder med 10 takter, kroppen forceres til at slappe af og der opnås nærvær og tid til hinanden. Vi kan ikke lade være for det ligger i vores natur
Placering
AnmeldelserVi udfører kontrol på anmeldelser.Tripadvisors tilgang til anmeldelserAlle Tripadvisor-anmeldelser går igennem et automatisk sporingssystem, før de bliver offentliggjort, for at indsamle oplysninger med henblik på at besvare følgende spørgsmål: Hvordan, hvad, hvor og hvornår. Hvis systemet registrerer noget, der potentielt er i strid med vores retningslinjer for fællesskabet, offentliggøres anmeldelsen ikke. Når systemet registrerer et problem, kan en anmeldelse automatisk afvises, sendes til validering hos anmelderen eller manuelt gennemgås af vores team af indholdsspecialister, der arbejder døgnet rundt for at opretholde kvaliteten af anmeldelserne på vores hjemmeside. Vores team kontrollerer alle anmeldelser på vores hjemmeside, som vores fællesskab mener ikke opfylder vores retningslinjer for fællesskabet. Få mere at vide om vores anmeldelsespolitik.
- 230
- 81
- 45
- 18
- 9
- Filtrér
- Dansk
Tjeneren spørger nu, om vi bor på stedet? Det gør vi ikke. Derfor kan vi ikke benytte tilbuddet, som vi blev præsenteret for. Vi undres, og tjeneren spørger i køkkenet om der kan gøres en undtagelse, men det er ikke muligt, selvom vi fik det tilbudt.
Vi havde brugt tid på at vælge, nu måtte vi vælge på ny, og fik dermed dobbelt ventetid på serveringen.
Måske en god ide at restaurantchefen briefer sine medarbejder om den specielle procedurer, der indebærer stor forskelsbehandling af kundegrupper.
Når man har lavet en fejl, vil det klæde en ansvarlig køkkenchef eller restaurantchef at løse problemer til kundens fordel.
Ruths Hotel er et sted, vi vil elske at vende tilbage til, men måske finder vi et andet sted at spise.
Disse er baseret pga. af hotellet og servicen.
Vi blev ringet op og spurgt om vi var interesserede i et ophold, efter at have stået på venteliste i et år og forsøgt at komme derover i uge 29 i flere år, for at opleve hele stemningen som man ser i fjernsynet.
Netop stemningen spurgte vi til i telefonen da vi blev ringet op - om der var gang i den som man så i fjernsynet. Vi fik af vide at der var rigtig godt gang i den hele weekenden også…
Det var bare ikke tilfældet..
Vores forventninger havde nok bare været alt for høje… desværre…
Må sige at det var en skuffelse at besøge hotellet lørdag, søndag i uge 29.
Da vi ankommer om eftermiddagen og vil ind og sidde og dele en flaske vin, går vi ind i gårdhaven. Alle tjenere går forbi os som vi var luft.. og nogle af dem flere gange.
Til sidst spørger vi om vi må tage nogle stole og sætte os ovre i solen.
Så det gør vi….
Tjeneren kommer og sætter vinflasken og glassene på bordet ved os og så kan vi selv få lov at skænke op.
Der er ingen der kommer hen til os efterfølgende.
Vi ender med at gå ind og spørge om de sætter vinen på værelsesnummeret eller vi skal betale den med det samme.
Til aften skulle vi spise på Ruths brasserie.
Vi starter med en drink og bestiller vores mad.
Så kommer der en tjener over med kaviar og vi siger at det har vi ikke bestilt.
Han går tilbage i baren for at tjekke og kommer så igen og siger siger “det er til jer og jeg skulle hilse og sige, at det er fra Jack Kramer” - vi siger at det tror vi er en fejl, da vi ikke kender manden - andet end vi har set ham i fjernsynet, men vi tager da gerne imod det i så fald.
En anden tjener kommer så og afbryder og fortæller så at det er et bord ovre bagved der skulle have det.
Lidt senere kommer der en tjener med en flaske champagne og vi må igen sige at det ikke er til os, da vi sidder midt i hovedretten hvilket for øvrigt var super dejlig.
Til gengæld må jeg da rose direktøren og den unge tjener der primært var ved vores bord. Virkelig rare og ligetil mennesker, som også gerne ville sludre, når tiden var til det.
I forhold til værelset i strandhuset vi havde fået, så var der soveværelse og toilet ovenpå og stue nedenunder.
Men der var SÅÅÅÅÅÅ varmt, på trods af at vi åbnede alle vinduer og forsøgte at få gennemtræk
Og så var det ikke engang nogle af de varmeste dage vi var der.
Aircondition ville have været en fordel… og med de priser de ellers tager derovre, burde det også være muligt skulle jeg mene…
Der kunne virkelig også godt være et lille køleskab på værelset, til lidt kolde sodavand når man ikke bor i selve hovedbygningen.
5600 kr. for 2 overnatninger i et af de billigste værelser de har. Dog med morgenmad. - men så er det altså også betalt.
Vi overnatter nok ikke derovre igen, men muligheden for at vi tager derover og kigger udefra om onsdagen i uge 29 forligger.. der er det jo KUN “de faste gæster” der får lov at komme ind….
Vi sætter os nok sammen med de 2 herrer på bænken i stedet og drikker vores champagne., 🙈
Morgenbuffeten er stadig rigtig lækker, men omeletten var ikke prangende. Jeg savner at man kan bestille indhold i omeletten som man ænsker det og ikke som nu en lettere intetsigende omelet - dog af gode råvarer.
En mindre anke, er den nye menu i Brasseriet. Efter vores vurdering er den ikke bred nok og for mange anderledes retter end tidligere. Vores confiteret dueben var direkte ringe og under niveau. Den efterfølgende fisk, var ikke særlig stor og tilbehøret lidt kedeligt. En middelmådig ret ifht. hvad vi ellers får når vi besøger restauranten når vi ikke bor på hotellet.
Samlet set et fint og godt ophold på hotellet, men vi sidder tilbage med fornemmelsen af, at der mangler noget før vi kommer tilbage til tidligere tiders charme og friskhed m.v. på hotellet.
"Vi besøgte wellness området kl 7 om morgenen og havde det nærmest for os selv."Læs hele anmeldelsen
Ejer eller bestyrer du denne ejendom? Gør krav på din registrering gratis, så du kan svare på anmeldelser, opdatere din profil og meget mere.
Gør krav på din registrering