Restauranter på Tripadvisor – sådan kommer du i gang

Find ud af, hvordan Tripadvisor fungerer med din restaurant.

Sådan kommer du i gang

Tripadvisor Menu Connect: The Complete Setup Guide

Tripadvisor Menu Connect: The Complete Setup GuideWant to save time, reach customers, and fill more tables? Read on to learn more about how Menu Connect can help you get discovered by diners where they are searching the most.

Reaching potential customers has always been a top priority for restauranteurs, but it’s more imperative now than ever before. For hungry diners searching for their next meal, having access to an up-to-date menu is key to their decision. In fact, 93% of consumers check menus online before they choose a restaurant.1

Diners use countless websites to search and discover new restaurants, but being able to accurately maintain your menu and business details across all of them can be tedious and time consuming. That’s why we’ve developed Menu Connect — to help you easily manage your menu and important business information all in one place and automatically update it for you across the web. To learn more about how you take advantage of everything Menu Connect has to offer, click here.

Already signed up? Read on for more information about how to get started and set your business up for success with Menu Connect.

Step 1: Upload your menu

Your menu is what entices potential diners to choose your restaurant — so it’s crucial that you keep it up to date. To upload your menu, you can either drag and drop a file or enter a URL to your menu online. Pro Tip: You can take a photo of your menu with your mobile device and upload it directly to your page. Have multiple menus? No problem! You can add as many menus as you’d like and you can even add a menu name like "Brunch Menu" or "Holiday Special" to each file you upload to keep everything organized. There’s also an option to add special instructions about your menu to help ensure it’s presented exactly how you want it....

Sådan kan restauranter bekræfte deres identitet på Tripadvisor

Sådan kan restauranter bekræfte deres identitet på TripadvisorNår du gør krav på din restaurant på Tripadvisor, skal du bekræfte din identitet. Dette ekstra sikkerhedsniveau beskytter dig og andre virksomhedsejere mod svindel. Det er let at bekræfte din identitet – vi fortæller her hvordan.

Bekræft din identitet pr. telefon

Vi vil bruge det telefonnummer, der er knyttet til din registrering, til at ringe eller sende dig en sms for at bekræfte din identitet. Du modtager den firecifrede bekræftelseskode enten via et opkald eller en sms fra vores system, afhængigt af de præferencer, som du angiver, når du gør krav på din registrering. Når du modtager koden, skal du indtaste de pågældende cifre i feltet og klikke på "Send kode".

Bekræft din identitet med et kreditkort

Den hurtigste og nemmeste måde at bekræfte din identitet på er med et kreditkort. Det kan du gøre ved at angive et kreditkort, hvor dit navn fremgår. Kortet er kun til godkendelsesformål, og du vil ikke blive debiteret. Der "reserveres" et beløb på 1 USD på dit kort, så vi kan bekræfte din identitet, men vi foretager ikke nogen faktisk debitering.

Bekræftelse med kreditkort kræver, at du angiver nogle få yderligere oplysninger. Dette inkluderer land, korttype, kreditkortnummer, kortindehavers navn, udløbsdato, sikkerhedskode og andre faktureringsoplysninger som f.eks. dit navn, din adresse, dit postnummer og dit telefonnummer. Vi gemmer eller opbevarer ikke nogen af disse oplysninger på din konto – det er kun til bekræftelsesprocessen.

Når dit kreditkort er blevet godkendt, føres du til ledelsescenterets startside.

Bekræft via e-mail

Hvis din restaurant er en del af en stor gruppe eller kæde af restauranter, kan du være berettiget til at blive bekræftet via e-mail. Hvis dette er tilfældet, bør du kunne se muligheden for at bekræfte direkte via e-mail som en del af processen for at gøre krav på din restaurant. Ellers skal du bekræfte din identitet ved hjælp af telefon eller kreditkort som angivet ovenfor.

Sidst opdateret: 6. juli 2019

How to Know If You’re Receiving Calls From Tripadvisor Users

How to Know If You’re Receiving Calls From Tripadvisor Users

How to Know If You’re Receiving Calls From TripAdvisor UsersYou may hear: “Hello, a TripAdvisor user is calling you,” the next time you pick up your restaurant’s phone. Here’s what it means for your business.It can be really difficult to tell where phone calls to your...

Sådan indstiller du direkte meddelelser fra restaurantgæster

Sådan indstiller du direkte meddelelser fra restaurantgæsterUd over at efterlade en offentlig anmeldelse på Tripadvisor kan restaurantgæster også dele feedback direkte med dig i din Tripadvisor-indbakke. Sådan indstiller og modtager du direkte meddelelser fra restaurantgæster.

Hvad er direkte meddelelser?

Restaurantgæster kan nu sende en direkte besked til dig ud over at skrive en offentlig anmeldelse. De kan tilbyde en specifik feedback, som de helst ikke vil dele offentligt, nævne en ansat ved navn eller tilføje yderligere kontekst om deres anmeldelse, som de vil have, at du kender. Direkte meddelelser vises ikke på din offentlige Tripadvisor-registrering – det er simpelthen en måde, hvorpå du kan få yderligere feedback om din restaurant.

Derfra kan du fortsætte samtalen via din indbakke. Dette svar vil ikke blive offentliggjort på din offentlige Tripadvisor-registrering, som et svar fra ledelsen ville blive.

Opsætning af direkte meddelelser

Hvis du er den eneste ejer, der er tilknyttet din placering, vil du automatisk have mulighed for at modtage direkte meddelelser fra restaurantgæster. Hvis der er flere ejere, vil én person blive tildelt rollen som kontaktperson. Kun én person fra en given restaurant kan svare på et givent tidspunkt, så sørg for at tale med dit personale om, hvem der er bedst til at udfylde disse svar. Hvis du skifter mening, så fortvivl ikke – du skal bare bede den nye kontaktperson om at følge de nedenstående trin.

Her er vores trin for trin-vejledning til at udpege en ny kontaktperson:

  1. Du modtager kun denne meddelelse, hvis du først har gjort krav på din Tripadvisor-registrering – Det er nemt og gratis at gøre det her.
  2. Når du har gjort krav på din registrering, skal du logge på Ledelsescenter. Du kan se et afsnit med titlen "Indstillinger for meddelelser" under afsnittet "Virksomhedsoplysninger" på startsiden.
  3. Klik på knappen "Aktivér direkte meddelelser", og markér afkrydsningsfeltet for at angive, at du er kontaktpersonen for alle direkte meddelelser fra restaurantgæster.

Hvis du har deaktiveret Tripadvisors private meddelelser via din Tripadvisor-indbakke, skal du gå til dine profilindstillinger og aktivere dem igen for at kunne modtage disse meddelelser. Klik på knappen "Gå til indstillinger" for at gøre det.

Når du har aktiveret direkte meddelelser, bør du se dit navn – eller navnet på en af dine ansatte – som "kontaktpunkt" under "Indstillinger for meddelelser".

Hvis et andet medlem af dit team er kontaktpunktet, kan du til enhver tid ændre det ved at klikke på vedkommendes navn og derefter markere feltet for at angive, at du er kontaktpunktet.

Hvis du vil se og svare på dine direkte meddelelser, skal du klikke på ikonet for indbakken i øverste højre hjørne af Ledelsescenter. Få flere oplysninger om vores tip til at svare på dine direkte meddelelser her.

Sidst opdateret: 3. maj 2019

De første tre ting, som du bør gøre, når du har gjort krav på din registrering

De første tre ting, som du bør gøre, når du har gjort krav på din registrering Når du har gjort krav på din gratis erhvervsregistrering, få din profil op at køre med disse tre nemme trin.

Nu hvor du har gjort krav på din registrering, har du adgang til en lang række gratis værktøjer, der kan hjælpe dig med at få din virksomhed til at vokse. Log på Ledelsescenter her, hvor du kan svare på anmeldelser, overføre billeder, opdatere virksomhedsoplysninger såsom åbningstider eller menuer, spore dine resultater og meget andet.

Disse tre nemme opgaver bør hjælpe dig med at komme i gang – og de bør kun tage et par minutter:

1. Dobbelttjek dine registreringsoplysninger

Sørg for, at din registrering er opdateret, ved at gå til fanen "Administrer registrering" i Ledelsescenter. Der kan du opdatere dit website, telefonnummer, åbningstider, din menu og eventuelle faciliteter, som du tilbyder, såsom parkering eller en terrasse. Alle ændringer, som du foretager, bør vises på websitet inden for et par dage.

Læs vores detaljerede vejledning til, hvordan du opdaterer din registrering her.

2.Upload billeder

Restaurantgæster handler med øjnene. At overføre billeder af din restaurant er en hurtig og nem måde, hvorpå du kan gøre din registrering mere spændende og interessant for potentielle restaurantgæster, der leder efter en restaurant som din. Faktisk kan det at have kun ét billede fra ledelsen øge dit engagement med op til 44 %. Du kan føje op til 50 billeder ad gangen til din side.

Tjek derefter dit primære billede. Tripadvisor vælger automatisk et til dig baseret på kvalitet, men du kan også vælge dit eget.

Læs vores vejledning til, hvordan du kan tage fantastiske billeder til din registrering uden et professionelt kamera her.

3. Se dine resultater

En anden hurtig måde at være med på er ved at forstå dine resultater ved hjælp af vores kontrolpanel. Du får et omfattende indblik i din Tripadvisor-placering, din trafik til din registrering og antallet af anmeldelser og billeder, som du har modtaget. Du kan også se dit kontrolpanel for konkurrenter for at begynde at spore dine resultater i forhold til dine vigtigste konkurrenter.

Få flere oplysninger om, hvordan du kan spore dine resultater på Tripadvisor her.

...

Sådan svarer du på direkte meddelelser på Tripadvisor

Sådan svarer du på direkte meddelelser på Tripadvisor Ud over at skrive en offentlig anmeldelse på Tripadvisor kan restaurantgæster give feedback direkte til ejeren eller bestyreren af restaurantens Tripadvisor-registrering. Her er en vejledning til, hvordan du modtager og svarer på direkte meddelelser på Tripadvisor.

Præsentation af direkte meddelelser

Når en restaurantgæst skriver en anmeldelse på Tripadvisor, har vedkommende nu mulighed for at inkludere en privat meddelelse direkte til dig. Dette kan være noget helt konkret feedback, en særlig ros til en dygtig medarbejder eller noget mere kontekst i forbindelse med anmeldelsen, der kan hjælpe dig med at bruge feedbacken til noget. Du kan fortsætte samtalen med gæsten for at udvide din service, til efter gæsten har forladt restauranten.

Du modtager kun disse meddelelser, hvis du først har gjort krav på din Tripadvisor-registrering – det er nemt og gratis at gøre det her.

Forskellen mellem direkte meddelelser og offentlige anmeldelser

Direkte meddelelser er personlige samtaler mellem dig og gæsten. De er ikke knyttet til en boblevurdering og påvirker ikke din placering på Tripadvisor. Meddelelsen vises ikke på din offentlige Tripadvisor-registrering. Det er simpelthen en måde, hvorpå du kan få yderligere feedback om din restaurant.

Alle, der skriver en direkte meddelelse, skriver også en anmeldelse. Anmeldelsen er offentlig, knyttet til en boblevurdering og påvirker din Tripadvisor-placering. Anmeldelsen og dit svar fra ledelsen vil blive offentliggjort på din Tripadvisor-side, så alle kan se dem.

Sådan svarer du på direkte meddelelser

...

Sådan opretter du en registrering for din restaurant på Tripadvisor

Sådan opretter du en registrering for din restaurant på Tripadvisor At oprette en registrering for din restaurant er det første skridt mod at bruge Tripadvisor som markedsføringskanal for din virksomhed. Det tager kun et par minutter.

Velkommen til et af verdens største websites for restauranter*

Der findes 4,9 millioner restauranter på Tripadvisor (og tallet stiger støt*), og millioner af rejsende bruger hver måned websitet til at undersøge og planlægge den perfekte rejse. Men vidste du, at Tripadvisor også bruges af lokale? I gennemsnit søger mere end 200 mio. mennesker efter restauranter på Tripadvisor hver måned.** Og i en nylig undersøgelse svarede 86 % af respondenterne, at de har besluttet at spise på en restaurant på grund af en Tripadvisor-placering, -anmeldelse, -vurdering eller -pris.

At oprette en registrering for din restaurant er det første skridt mod at bruge Tripadvisor til at sprede budskabet om din virksomhed. Når du har oprettet en registrering for din restaurant, og du har registreret dig som ejer eller bestyrer, vil du kunne uploade billeder, opdatere oplysninger som restaurantens åbningstider og svare på anmeldelser – alt sammen helt gratis.

Se, om du allerede har en registrering

Det er muligt, at der allerede er oprettet en registrering for din restaurant på Tripadvisor. Du kan søge efter din restaurant her ved at angive navnet i søgefeltet. Vælg din restaurant i rullemenuen, og klik på knappen "Gør krav på din virksomhed" for at begynde at administrere din registrering.

Sådan opretter du en registrering for din restaurant på Tripadvisor

Hvis du vil i gang, skal du gå til tripadvisor.dk/GetListedRestaurant. Bemærk, at for at du kan oprette en registrering for din restaurant på Tripadvisor, skal den være i drift. Du skal angive grundlæggende oplysninger såsom din restaurants adresse og kontaktoplysninger for at fuldføre registreringen. Du får også mulighed for at angive de vigtigste køkkentyper, som du tilbyder, samt et billede og en kort beskrivelse af din restaurant. Hvis du har nogen spørgsmål, kan du se de fulde retningslinjer for restaurantregistreringer her.

Her er nogle hurtige tip til oprettelse af din registrering:

  • Når du tilføjer din e-mailadresse, skal du sørge for at bruge den e-mailadresse, der er knyttet til restauranten, og ikke din personlige e-mailadresse.
  • Til din restaurants adresse skal du bruge det præcise postnummer på, hvor din restaurant fysisk befinder sig. Det kan virke indlysende, men regions- og bygrænser kan vanskeliggøre det, så du skal huske at dobbelttjekke.
  • Du er velkommen til at tilføje en rutevejledning eller tip til at hjælpe gæster med at finde dig, såsom "i nærheden af St. Paul-statuen", i afsnittet "Yderligere adresseoplysninger" for at hjælpe gæster med at finde din restaurant.
  • Brug kortet til at placere en stift, der hvor din restaurant ligger, så gæster kan finde den.
  • I afsnittet "Beskrivelse af din restaurant" kan du tilføje en kort beskrivelse af, hvad konceptet for din restaurant er. Dette er et godt sted at angive dit idégrundlag, "om os"-oplysninger eller andet, som allerede findes på dit website.

Når du har udfyldt alle felter, skal du klikke på den grønne knap "Send". Når du har klikket på "Send", bekræfter vores team dine oplysninger, og din restaurant bør være på websitet inden for 3-5 hverdage.

*Kilde: Jumpshot for Tripadvisor-websites, globalt, december 2018

**Kilde: Tripadvisor-logfiler, 3. kvartal 2017

...

Sådan bruger en af de bedst bedømte restauranter Tripadvisor til at styrke deres virksomhed

Sådan bruger en af de bedst bedømte restauranter Tripadvisor til at styrke deres virksomhed La Pergola, der er en familiedrevet italiensk restaurant i Cambridgeshire i England, bruger Tripadvisor som en grundsten i deres markedsføringsstrategi. De er konsekvent en af de bedst bedømte restauranter i området og oplever, at flere og flere af deres gæster kommer på grund af Tripadvisor.

Velkommen til La Pergola i Cambridgeshire

Folk, der længes efter den solbeskinnede italienske riviera, behøver ikke at rejse så langt. For under 10 km vest for Cambridge i England serverer La Pergola, som er beliggende i pubben The Wheatsheaf, autentisk italiensk mad, bl.a. pizzaer bagt i træfyret ovn, hjemmelavet pasta og klassiske desserter som figner med mascarpone.

"Vi er en uafhængig, familieejet restaurant", forklarer ejeren, Rosa De Simone. "Vi åbnede for mere end 10 år siden".

I løbet af den tid er La Pergola blevet noget af et rejsemål i området, og gæster kører gerne ud af byen for at opleve et lille stykke af la dolce vita i England. Restauranten har mere end 500 anmeldelser, en gennemsnitlig boblevurdering på 4,5 ud af 5 og et udmærkelsescertifikat fra Tripadvisor.

Udfordringen: At få markedsføringsresultater

Ægte italiensk madlavning taler for sig selv, men det var svært at blive opdaget uden for byen. "I de første par år markedsførte vi os som spisested i lokale guider, aviser og magasiner", fortæller Rosa. "Det var meget sjældent at høre kunder sige, at de havde læst om os i nogen af de pågældende publikationer, og det fik mig til at tvivle på min markedsføringsstrategi".

For at sikre et investeringsafkast begyndte Rosa at se på onlinekanaler. "Jeg lagde mærke til, at vi fik flere og flere anmeldelser på Tripadvisor, og at kunderne nævnte, at de først havde læst om os på Tripadvisor", forklarer hun.

Sådan bruger de Tripadvisor

"Jeg lagde mærke til, at vi fik flere og flere anmeldelser på Tripadvisor, og at kunderne nævnte, at de først havde læst om os på Tripadvisor".

Rosa lagde tid og energi i at tilføje billeder fra ledelsen, opdatere virksomhedsoplysningerne og overvåge anmeldelser, hvilket nu har gjort La Pergola til en af de bedst bedømte restauranter på platformen. Rosa beretter: "Jeg begyndte at indarbejde Tripadvisor i min onlinemarkedsføring ved at indsætte et link til vores Tripadvisor-side på vores website og også ved at bruge nogle af de gode anmeldelser på vores Facebook-side".

Dette er gratis og let at gøre. Når du har gjort krav på din registrering, kan du ved at downloade Tripadvisors Facebook-app vælge mellem en bred vifte af widgets og knapper, der kan føjes til dit website, for at promovere din Tripadvisor-registrering og indsamle anmeldelser direkte.

...

Hvor restauranter kan se deres resultater på Tripadvisor

Hvor restauranter kan se deres resultater på Tripadvisor Vil du se, hvordan din restaurantregistrering klarer sig? Vi gennemgår alle de steder, hvor du kan finde resultatdata om din registrering i ledelsescenteret.

Når først du har gjort krav på din Tripadvisor-registrering – hvilket du kan gøre gratis og nemt her – kan du se, hvordan din restaurantregistrering klarer sig forskellige steder i ledelsescenteret:

I dag gennemgår vi alle kontrolpanelerne, statistikkerne, som du kan finde i dem, og hvorfor de er vigtige for din virksomhed.

Startsiden i ledelsescenteret

Startsiden fungerer som dit kontrolrum for administration af din virksomhed. Rul ned til "Resultattendenser" for at få et hurtigt overblik over, hvordan din side klarer sig fra måned til måned.

Du kan se følgende afsnit

  • Resultater for siden: Forstå indikatorer for trafik, herunder visninger i forbindelse med søgninger. Premium-kunder kan også se oplysninger om visninger af storyboards og favoritanmeldelser
  • Anmeldelsesresultater: Se antal anmeldelser, stemningsstatistik, billeduploads, og hvor mange der har kigget på dine billeder
  • Kunders handlinger: Få flere oplysninger om, hvordan din side konverterer restaurantgæster med opkald, websiteklik, klik på kort og reservationsklik

Hvis du gerne vil gå mere i dybden, kan du klikke på den blå "Se alle"-tekst oven over modulet. Så bliver du ført videre til

kontrolpanelet for resultater

Kontrolpanelet for resultater giver dig et omfattende indblik i din registrerings resultater. Med afsnit om din Tripadvisor-placering, sidetrafik, anmeldelsesresultater og billeder kan du gå i dybden med de nøgletal, der viser, hvordan din side klarer sig.

Gå til kontrolpanelet ved at vælge "Kontrolpanel for resultater" under fanen "Resultater".

Hvis du vil se en gennemgang af hvert afsnit i dette kontrolpanel, og hvad hver enkelt statistik betyder for din virksomhed, kan du klikke her.

Forneden i dit kontrolpanel for resultater kan du se et afsnit med titlen "Besøgende har også kigget på". Dette afsnit giver dig en idé om, hvem dine største konkurrenter på Tripadvisor er. Hvis du vil se, hvordan du klarer dig i forhold til dem, kan du klikke på den blå "Se oplysninger om konkurrent"-knap. Så bliver du ført videre til

kontrolpanelet for konkurrenter

Kontrolpanelet for konkurrenter giver Tripadvisor Premium-kunder mulighed for at se, hvordan deres restaurantregistreringer klarer sig i direkte sammenligning med andre restaurantregistreringer. Hvis du har Tripadvisor Premium, kan du vælge op til fem vigtige konkurrenter i dit område. Sammenlign din Tripadvisor-placering, din boblevurdering, antallet af anmeldelser, og hvor mange fremragende, gode, gennemsnitlige, dårlige og frygtelige anmeldelser I hver har modtaget.

Gå til kontrolpanelet ved enten at klikke på fanen "Oplysninger om konkurrent" i kontrolpanelet for resultater eller ved direkte at vælge "Konkurrentgruppe" under fanen "Resultater" i menuen foroven.

Hvis du vil have en mere detaljeret vejledning om, hvordan du opretter dit kontrolpanel for konkurrenter, kan du klikke her.

Kontrolpanelet for reklameresultater

...

Fem gratis måder, hvorpå du kan nå flere restaurantgæster på Tripadvisor

Fem gratis måder, hvorpå du kan nå flere restaurantgæster på Tripadvisor Sådan kommer du i gang på Tripadvisor Her er vores tjekliste til, hvad du kan gøre for at nå ud til flere restaurantgæster. For at gøre det endnu lettere kan du downloade og udskrive en kopi til senere brug – du skal bare klikke på den orange "Download nu"-knap.

Gør krav på din virksomhed

Hvis du vil administrere din registrering på Tripadvisor – og bruge den til at påvirke potentielle kunders beslutninger – kan du gratis gøre krav på den på tripadvisor.dk/Owners.

Få styr på oplysningerne

Gå til ledelsescenteret, og opdater vigtige oplysninger såsom åbningstider, kortplacering, køkkener, faciliteter og priser.

Skab rammerne

Upload billeder i multimediecenteret. Sørg for at vælge et tiltalende primært billede – det er det første billede af din restaurant, som potentielle kunder ser.

Bed om feedback

Tripadvisor opfordrer restauratører til at bede alle kunder om at skrive anmeldelser. Tjek menuen "Reklameværktøjer" for ressourcer, der gør det enkelt at indsamle anmeldelser.

Sidst opdateret: 6. december 2018

Sådan bruger restauranter deres kontrolpanel for resultater

Sådan bruger restauranter deres kontrolpanel for resultater Uanset om du investerer tid eller penge eller begge dele, er det vigtigt at vide, om din investering kan betale sig. Se, hvordan du måler din succes på Tripadvisor med denne oversigt.

Når du har gjort krav på din Tripadvisor-registrering, kan du se, hvordan din registrering klarer sig på flere måder, herunder på startsiden i ledelsescenteret, i dit kontrolpanel for resultater og dit kontrolpanel for reklamer. I dag vil vi specifikt gennemgå, hvordan du læser og forstår dit kontrolpanel for resultater, og hvorfor disse statistikker er vigtige for din virksomhed.

Når du er logget på, tilgår du kontrolpanelet ved at vælge "Kontrolpanel for resultater" på fanen "Resultater".

Øjebliksbillede af ejendom

Øverst på siden kan du få et hurtigt overblik over din restaurants status på Tripadvisor. Det omfatter:

  • Tripadvisor-vurdering: Dit nuværende antal bobler ud af fem mulige. Antallet af bobler er beregnet som et gennemsnit af alle de vurderinger, du modtager fra dine gæster, når de anmelder din restaurant på Tripadvisor.
  • Tripadvisor-placering: Viser din nuværende placering i popularitetsindekset for dit område. Klik her for en mere detaljeret forklaring på, hvad der indgår i beregningen af din placering.
  • Antal billeder i alt: Dette viser, hvor mange billeder du har på din registrering, herunder hvor stor en procentdel du har overført som "Billeder fra ledelsen".
  • Anmeldelser i alt: Viser det antal anmeldelser, din restaurant har fået. Det viser også, hvor mange af disse anmeldelser du har givet et svar fra ledelsen.

Besøgende på ejendomssiden

Derefter giver dette diagram dig en månedlig oversigt over trafikken på din registrering. Teknisk set viser diagrammet antallet af unikke besøg på din side. Det betyder, at hvert datapunkt repræsenterer én person, som har besøgt din registrering. Du kan ændre perioden for diagrammet med den blå knap i øverste højre hjørne af afsnittet.

Blå repræsenterer trafik fra mobilenheder, og grøn repræsenterer trafik fra computere. Disse procenter fortæller dig en masse om, hvilke typer personer der søger efter din restaurant. Hvis du for eksempel har en masse mobiltrafik, er det sandsynligt, at flere af gæsterne først beslutter sig til at besøge din restaurant i sidste øjeblik, fordi de alligevel er i nærheden. Men det er også en god indikator for, hvilken slags trafik du vil modtage på dit website. Hvis du kan se, at der er en masse mobilbesøgende på din Tripadvisor-side, skal du sikre dig, at dit eget website er optimeret til mobilenheder for at gøre det lettere for dem at se dit website og reservere.

Mere trafik på din Tripadvisor-registrering kan betyde flere opkald, klik på dit website eller klik for at reservere. En måde at øge trafikken på din registrering på er Reklamer på Tripadvisor, som du kan læse mere om her.

Resultater for ejendomsside

...

Hvordan restauranter kan bruge Tripadvisor til at klare sig bedre end konkurrenterne

Hvordan restauranter kan bruge Tripadvisor til at klare sig bedre end konkurrenterne Få flere oplysninger om, hvordan du klarer dig i forhold til dine konkurrenter. Kom i gang med at bruge kontrolpanelet for konkurrenter, som er en del af Tripadvisor Premium, med disse tip.

Restaurationsbranchen er mere konkurrencepræget end nogensinde før. I 2018 nåede det globale restaurantmarked en omsætning på 1,6 milliarder USD. Med så stor konkurrence kan det være et spørgsmål om knald eller fald for din restaurant at få et forspring i forhold til konkurrenterne.

Du tjekker måske allerede dine oversigtsstatistikker på startsiden for ledelsescenteret og kontrolpanelet for resultater, men i dag gennemgår vi præcist, hvordan du kan bruge kontrolpanelet for konkurrenter til at gøre det bedre end dine konkurrenter.

Med Tripadvisor Premiums kontrolpanel for konkurrenter kan du få et hurtigt overblik over, hvordan en række konkurrenters registreringer klarer sig på Tripadvisor i forhold til din egen, så du ved, hvor du står.

Sådan kommer du i gang med kontrolpanelet for konkurrenter

Når du har købt Tripadvisor Premium, kan du finde kontrolpanelet ved at logge på ledelsescenteret og vælge "Konkurrentgruppe" under fanen "Resultater". Hvis du vil have flere oplysninger om kontrolpanelet for resultater, kan du klikke her.

Du skal oprette en konkurrentgruppe for at begynde at analysere dine konkurrenter. Vælg to til fem andre restauranter for at se, hvordan du klarer dig ved at søge i søgefeltet efter dine kendte konkurrenter. Under det blå felt kan du også se forslag, som er genereret ud fra, hvilke restaurantregistreringer restaurantgæster generelt også besøger, når de besøger din restaurantregistrering.

Klik på den orange "Gem"-knap nederst til højre på skærmen, når du har valgt dine konkurrenter. Du kan føje op til ti konkurrenter til dit kontrolpanel.

Når du har valgt en gruppe, vil du automatisk blive ført tilbage til kontrolpanelet for resultater. Gå tilbage til kontrolpanelet for konkurrenter ved at vælge "Oplysninger om konkurrent" øverst på siden under overskriften "Kontrolpanel for resultater"....

Sådan forbedrer du din restaurantplacering på Tripadvisor

Sådan forbedrer du din restaurantplacering på Tripadvisor Tripadvisors chef for restaurantprodukter, Gerard Murphy, forklarer, præcist hvad der sker med restaurantplaceringer på Tripadvisor – og hvad du kan gøre for at forbedre din – i denne korte video. Se den nedenfor, eller læs videre for at få en tekstforklaring.

Her på Tripadvisor hjælper vi flere hundrede millioner gæster med at søge efter restauranter som din. Og vi ønsker intet andet end at anbefale gode restauranter til gæster og forbinde restauratører med potentielle kunder.

En af de ting, der gør Tripadvisor så god, er den måde, som vi rangerer restauranter på. Rangeringen er baseret på tre kvaliteter ved dine anmeldelser: vurderingerne, offentliggørelsesdatoen og relevansen. Vi vil her gennemgå, hvordan de tre ting hver især fungerer.

Vurderinger

Vurderinger henviser til antallet af anmeldelser på Tripadvisor. Vi vil gerne vise restauranter med flest anmeldelser med fire og fem bobler til potentielle gæster. For når alt kommer til alt, vil en restaurant med flere vurderinger med fem bobler rangere højere end en med lavere boblevurderinger.

Offentliggørelsesdato

Offentliggørelsesdatoen henviser til antallet af nye anmeldelser af din restaurant. Selvom ældre anmeldelser stadig tæller med i forbindelse med din placering, afspejler nyere anmeldelser bedre den aktuelle oplevelse på din restaurant. Det er godt nyt for restauranter, idet du altid har en chance for at forbedre din placering ved hjælp af nye anmeldelser, uanset hvad din placering er nu. Alt andet lige vil en restaurant med flere nye anmeldelser rangere højere end én med ældre anmeldelser.

Relevans

Når folk er på jagt efter et sted at spise, søger de ikke blot efter restauranter i en by. De søger efter middag eller pizza eller sushi i en by. På grund af dette har din restaurant ikke bare én enkelt placering. Du har mange placeringer for alle mulige slags kriterier – fra madtype til køkkentype og alt derimellem.

Tag for eksempel Brick Alley Pub i Newport på Rhode Island. De er placeret som nummer 11 blandt alle restauranter i Newport, men de er rangeret som den femte bedste til frokost, den anden bedste til hamburgere og den sjette bedste til amerikansk mad. Så hvorfor er de placeret højere for disse køkken- og madtyper end deres overordnede placering? Det skyldes, at der er en højere procentdel af anmeldelser med fire eller fem bobler, hvori der nævnes frokost, hamburgere eller amerikansk mad.

Når du vil tjekke din placering, skal du også overveje, hvilken type retter og køkkener du især er god til, og se på, hvor du er placeret på Tripadvisor for disse kategorier. Dette er en meget bedre indikator for, hvor stor sandsynligheden er for, at nogen vil finde din restaurant, end din overordnede placering.

...

Hvorfor alle restauranter bør gøre krav på deres registrering

Hvorfor alle restauranter bør gøre krav på deres registrering Hvad er det første skridt til at administrere dit onlineomdømme? At gøre krav på din registrering. Her forklarer vi, hvorfor det er vigtigt, og hvordan du kan komme i gang.

Der findes 4,6 millioner restauranter* på Tripadvisor, og tallet stiger støt, så det er meget sandsynligt, at din restaurant allerede er registreret på Tripadvisor. Dine kunder uploader sandsynligvis allerede billeder og efterlader anmeldelser af din restaurant, uden at du ved det. Hvilket betyder, at du går glip af en chance for at påvirke samtalen og indsamle vigtig feedback om, hvordan du klarer dig.

Men der er mere, som du måske går glip af. Her er blot nogle af grundene til, at du bør gøre krav på din registrering:

Vi er et af verdens største websites for restauranter*

Tripadvisor er ikke kun verdens største rejsewebsite. Vi er også et af verdens største websites for restauranter*. Når du gør krav på din registrering på Tripadvisor, får du adgang til mere end 200 millioner månedlige besøgende.** Både lokale og rejsende bruger Tripadvisor til at opdage nye restauranter. I en nylig undersøgelse fortalte 86 % af svarpersonerne, at de havde valgt at spise på en restaurant på grund af en Tripadvisor-placering, -anmeldelse, -vurdering eller -pris. Det giver dig en fantastisk mulighed for at sørge for, at din restaurant skiller sig ud. Og ved du, hvad det bedste af det hele er?

Det er fuldstændig gratis

Ja, det er helt gratis at gøre krav på din registrering og oprette en Tripadvisor-konto! Vi vil gerne sikre, at din registrering afspejler den mad, som du serverer, og den oplevelse, som din restaurant giver. Og den, der ved mest om de ting, er dig.

Hold din registrering opdateret

Når du har gjort krav på din registrering, kan du styre, hvor og hvordan den bliver vist til brugerne på Tripadvisor ved at opdatere oplysningerne om din virksomhed. Under fanen "Administrer registrering" i ledelsescenteret, kan du

  • opdatere din restaurants beskrivelse og kontaktoplysninger
  • bekræfte din placering på kortet og tilføje oplysninger til din adresse, såsom plads, torv eller placering i shoppingcenter
  • opdatere åbningstider for hver dag i ugen
  • vælge op til fem køkkenkategorier, som italiensk, vegetarisk eller fisk og skaldyr, hvor din restaurant vil blive vist
  • vælge de måltider, der serveres på din restaurant
  • redigere de faciliteter, du tilbyder, såsom parkering, reservationer, udendørs siddepladser og levering

Ved at gøre krav på din registrering kan du sikre, at oplysningerne om din restaurant på Tripadvisor er opdaterede og korrekte. Og at vælge dine faciliteter og køkkener er den bedste måde at hjælpe lokale og rejsende med at opdage din restaurant på.

...

Ofte stillede spørgsmål om Tripadvisor til restauranter

Ofte stillede spørgsmål om Tripadvisor til restauranter Vi har lavet en omfattende liste over alle de ofte stillede spørgsmål om Tripadvisor til restauranter.

Hvorfor bør jeg gøre krav på min Tripadvisor-registrering?

Det er gratis at gøre krav på din Tripadvisor-registrering, og det er gratis at registrere dig som repræsentant for din restaurant, hvilket giver dig adgang til alle aspekterne af din Tripadvisor-side, herunder muligheden for: at redigere virksomhedsoplysninger, at tilføje billeder, at svare på anmeldelser med mere. Gør krav på din registrering ved at gå til Tripadvisors ledelsescenter. For at beskytte din virksomhed kan du blive bedt om dine kreditkortoplysninger for at bekræfte din identitet, men det er udelukkende for at kunne bekræfte din identitet. Det er altid gratis at gøre krav på din virksomhed. Læs vores vejledning, hvis du vil have alle oplysninger om registrering.

Hvordan kan jeg administrere min Tripadvisor-registrering og gøre den mere attraktiv for besøgende på websitet?

Når du har registreret dig, kan du administrere alle aspekter af din Tripadvisor-registrering i ledelsescenteret. Ledelsescenteret er tilgængeligt på både computer og i vores app. Du kan bare downloade den nyeste Tripadvisor-app til iOS eller Android og bruge din telefon til at svare på anmeldelser, besvare spørgsmål fra potentielle gæster og administrere mange af dine Tripadvisor Premium-funktioner. Få mere at vide om mobiludgaven af ledelsescenteret her.

Læs vores vejledning om optimering af din Tripadvisor-registrering.

Hvordan opdaterer jeg oplysningerne på min restaurants registrering?

Alle oplysningerne på din virksomheds registrering kan opdateres i ledelsescenteret. Hvis du vil have adgang til denne side, skal du gå til Profil i menuen, der vises øverst på siden, og klikke på Administrer registrering. Her kan du opdatere oplysninger om din virksomhed, herunder: generelle oplysninger, som navn, kontaktoplysninger, placering, åbningstider, køkken, prisoplysninger med mere.

...

Ofte stillede spørgsmål om Udmærkelsescertifikatet

Ofte stillede spørgsmål om Udmærkelsescertifikatet Få mere at vide om Udmærkelsescertifikatet med disse ofte stillede spørgsmål fra overnatningssteder (hoteller, B&B'er/kroer og specialiserede overnatningssteder), restauranter og oplevelsesejere. Vi har en særskilt side om Udmærkelsescertifikatet for ferieboliger – læs mere her. Hvad er udmærkelsescertifikatet? Siden 2011 har udmærkelsescertifikatet hædret virksomheder i hotel- og restaurationsbranchen, der konsekvent yder fremragende service over hele verden. Denne betegnelse gives til ca. 10 % af alle virksomheder på Tripadvisor, der konsekvent har fået gode brugeranmeldelser i det forløbne år. Der er ingen ansøgningsproces for udmærkelsescertifikatet, og anerkendelsen optjenes over tid. Hvem er berettiget til at modtage et udmærkelsescertifikat? Indkvarteringssteder (hoteller, B&B'er/kroer og specialiserede indlogeringssteder), restauranter, seværdigheder og lejede ferieboliger i hele verden kan modtage et udmærkelsescertifikat. Hvordan bliver modtagerne af udmærkelsescertifikatet fundet?...

Om Anmeldelsesekspressen og e-mailtilladelser

As of October 27, 2020 automated review collection, private surveys and the ability to customize review collection email templates are no longer included in the Review Express offering, but are available with Reputation Pro – a new premium solution to help you make an...

9 almindelige bekymringer omkring Anmeldelsesekspressen

9 almindelige bekymringer omkring Anmeldelsesekspressen Svar på de oftest stillede spørgsmål om Anmeldelsesekspressen.

1. Hvad koster Anmeldelsesekspressen?

Anmeldelsesekspressen er gratis for alle virksomheder, der er registreret på Tripadvisor. Du skal bare være registreret ejer eller bestyrer af din ejendom. 

2. Hvorfor er det bedre at bruge Anmeldelsesekspressen end at sende sine egne e-mails?

Anmeldelsesekspressen er en gratis og let måde at indsamle feedback fra gæster på. Du drager fordel af co-branding med Tripadvisor, som er verdens største rejsewebsite. Du får adgang til kontrolpanelet for Anmeldelsesekspressen, som leverer klare, præcise resultater for alle dine kampagner. Der er også en påmindelses-e-mail, som automatisk sendes til gæster, der ikke svarer, hvilket gør det endnu nemmere for dig at få flere anmeldelser. 

3. Hvordan fungerer e-mailtilladelser?

Læs vores artikel om Anmeldelsesekspressen og e-mailtilladelser her.

4. Hvad sker der med mine gæsters e-mailadresser, når jeg bruger Anmeldelsesekspressen?

Når vi modtager e-mailadresserne, bliver de kørt igennem Anmeldelsesekspressens filtre. Først fjernes adresserne til modtagere, der har valgt ikke at modtage e-mails fra Anmeldelsesekspressen. Derefter fjernes adresser, der har modtaget e-mails fra dig ved hjælp af Anmeldelsesekspressen inden for de seneste 30 dage, og dem, der har skrevet en anmeldelse af din virksomhed inden for de seneste tre måneder.

Din e-mail fra Anmeldelsesekspressen sendes til de tilbageværende adresser, og svarene bliver registreret i kontrolpanelet. Hvis der ikke kommer et svar inden for syv dage, og du har valgt at sende påmindelses-e-mails til gæster, sender Tripadvisor en opfølgnings-e-mail på dine vegne. På det tidspunkt bliver adresserne gemt på en Tripadvisor-server, så resultaterne af kampagnen fortsat vil blive registreret i kontrolpanelet, og fremtidige e-mailkampagnelister filtreres korrekt.    

5. Hvad gør Tripadvisor for at beskytte mine gæsters oplysninger?

E-mailadresser, der leveres til Tripadvisor gennem Anmeldelsesekspressen, opbevares separat og sikkert. Adgangen til dem er begrænset til specifikke personer fra Tripadvisor-teamet.

6. Bruger Tripadvisor disse e-mailadresser til andre formål?

Nej. Tripadvisor anerkender værdien og vigtigheden af at beskytte dine gæsters oplysninger. E-mailadresser, der indsendes til Anmeldelsesekspressen, bliver ikke brugt til andre formål. De bliver ikke brugt til generelle e-mailkampagner fra Tripadvisor eller sporet til andet end registrering i dit kontrolpanel for Anmeldelsesekspressen.

7. Hvis jeg oplyser mine gæsters e-mailadresser, bliver de så automatisk Tripadvisor-medlemmer?

Nej, vi opretter ikke automatisk medlemskaber for modtagere af e-mails fra Anmeldelsesekspressen. Men en bruger skal have et Tripadvisor-medlemskab for at kunne skrive en anmeldelse af din ejendom. Når brugere beslutter at indsende anmeldelser, kan de vælge at registrere sig på websitet eller logge på eksisterende konti og derefter justere kontoindstillingerne for modtagelse af fremtidige e-mails fra Tripadvisor

8. Kan jeg ved en fejl komme til at spamme mine gæster med e-mails fra Anmeldelsesekspressen?

Der kan kun sendes én indledende e-mail og én påmindelses-e-mail med Anmeldelsesekspressen til hver gæst pr. besøg på din ejendom inden for en 30-dages periode. Påmindelses-e-mailen afsendes kun, hvis du vælger at bruge den funktion, og hvis din gæst ikke allerede har skrevet en anmeldelse af din ejendom.

Hvis du bruger den automatiserede version af Anmeldelsesekspressen, sammenholder vi også adresser, der kommer ind fra din teknologiudbyder, med din kampagnehistorik for at sikre, at gæster ikke får den samme e-mail to gange. Dette er vigtigt, for du bør stadigvæk bruge den manuelle version af Anmeldelsesekspressen til at sende e-mails til personer, der ikke booker gennem dine teknologiudbydere.

9. Må jeg være selektiv og kun sende e-mails fra Anmeldelsesekspressen til gæster, som sandsynligvis vil skrive positive anmeldelser?

Du bør spørge alle gæster om tilladelse til at sende e-mails til dem og sende e-mails fra Anmeldelsesekspressen til alle, som giver deres tilladelse. Det betragtes som svigagtigt kun at sende e-mails til gæster, som højst sandsynligt vil skrive positive anmeldelser, og det kan resultere i straf for din ejendom. Klik her for at få flere oplysninger. Husk på, at ejendomme ofte bliver positivt overraskede over mængden af positiv feedback, som de modtager – når alt kommer til alt, er den gennemsnitlige anmeldelsesvurdering på Tripadvisor på 4,12 bobler ud af 5.1


  • 1. Interne data fra Tripadvisor, januar 2014
Sidst opdateret: 20. juni 2018

Sådan føjer du en Tripadvisor-widget til dit restaurantwebsite

Sådan føjer du en Tripadvisor-widget til dit restaurantwebsite Sørg for, at dine gæster kan finde dig på Tripadvisor, ved hjælp af en af vores gratis widgets til restauranter, som du kan føje til dit website.

Vælg mellem flere forskellige Tripadvisor-widgets til restauranter

Med vores gratis widgets er restaurantgæster rundt om i verden bare et enkelt klik væk fra dine anmeldelser. Widgets er små stykker HTML-kode, der kan tilpasses, og som gør det muligt for dig at føje dynamisk indhold fra Tripadvisor direkte til dit website. Del nemt dine seneste anmeldelser eller priser, og opfordr gæster til at skrive anmeldelser. Derudover kan du tilpasse hver widget, så den passer til dit website.

Du kan vælge mellem en bred vifte af meddelelser, afhængigt af hvad du ønsker at vise:

  • Widgeten til restauranter: Denne widget er tilpasset specielt til restauranter. På den enkle, men effektive badge står der: "Find os på Tripadvisor". Tilpas farven, ikonet og sproget for denne widget.
  • Uddrag af anmeldelser: Vis uddrag af dine seneste anmeldelser med denne widget. Du kan vælge, hvor mange anmeldelser der skal vises, og hvor meget widgeten skal fylde på dit website.
  • Anmeldelsesstarter: Denne widget opfordrer gæster på dit website til at skrive en anmeldelse på Tripadvisor.
  • Knap til de sociale medier: Hvis du oplyser om dine andre kanaler på sociale medier såsom Facebook eller Instagram i din sidefod, kan du også nemt tilføje et Tripadvisor-ikon ved hjælp af denne widget. Du kan vælge mellem et par forskellige stilarter, afhængigt af om du ønsker at fremvise din bobbelvurdering eller holde ikonet enkelt.
  • Læs anmeldelser:Denne widget gør det nemt for gæster at læse dine anmeldelser med et enkelt klik på en knap.
  • Din vurdering:Fremvis din Tripadvisor-bobbelvurdering og dit antal anmeldelser med denne widget.
  • Bravo-widgeten Fortæl besøgende på dit website, hvor mange restaurantgæster der har givet dig vurderingen "Fremragende", ved hjælp af denne widget.
  • Topanmeldelser:
  • Denne widget opretter en rullende fremvisning af din nyeste "Fremragende"-anmeldelse. Du kan tilpasse størrelsen, læsevenligheden og kanterne.
  • Vurderet på Tripadvisor:Denne widget, som minder om "Din vurdering"-widgeten, er lidt større, og der står "Anbefalet på Tripadvisor" sammen med et link til din registrering.
  • Udmærkelsescertifikatet: Hvis du har modtaget Udmærkelsescertifikatet fra Tripadvisor, kan du fremvise det ved at føje din pris til dit website.

Sådan tilføjer du din ønskede Tripadvisor-widget til restauranter

Det er let at tilføje din gratis widget:

  1. Log på ledelsescenteret. Hvis du ikke har allerede gjort krav på din registrering, er det gratis og let at gøre det her.
  2. Vælg "Websitewidgets" under fanen "Reklameværktøjer".
  3. Se listen med widgets for at finde den, der fungerer bedst for dig.
  4. Når du har valgt din widget, kan du tilpasse den. Hver widget har forskellige tilpasninger, som du kan vælge mellem. For widgeten til restauranter kan du f.eks. tilpasse farven, sproget og ikonet.
  5. Når du har tilpasset din widget, skal du kopiere og indsætte den personlige kode fra widgetsiden i HTML-koden for dit website.
  6. Hvis du hellere vil sende koden til dig selv eller til administratoren for dit website, i en e-mail, kan du klikke på den orange knap "Send koden i en e-mail" nederst på siden.
  7. Når dit website er blevet opdateret, burde din widget blive vist.

Det tager kun få minutter at forbedre dit website med en Tripadvisor-widget. Kom i gang nu, så du kan maksimere din eksponering med det samme.

Sidst opdateret: 13. januar 2015

Startvejledning: Automatisering af Anmeldelsesekspressen

Startvejledning: Automatisering af Anmeldelsesekspressen Med automatisering af Anmeldelsesekspressen kan du drage fordel af dit partnerskab med en Tripadvisor-certificeret forbindelsesudbyder og nemt skaffe nye anmeldelser af din virksomhed. Kom godt i gang via denne vejledning.

Anmeldelsesekspressen er et gratis, brugervenligt Tripadvisor-værktøj, som mindre ejendomme kan bruge til at sende e-mails til nylige gæster og anmode om anmeldelser. I gennemsnit ser regelmæssige brugere af Anmeldelsesekspressen en gennemsnitlig stigning på 33 % i antallet af Tripadvisor-anmeldelser af deres ejendomme.1 For hotelejere, som samarbejder med en Tripadvisor-certificeret forbindelsesudbyder – såsom et onlinebookingsystem eller et ejendomsadministrationssystem – kan indsamling af anmeldelser blive endnu nemmere med den automatiserede udgave af Anmeldelsesekspressen.

Hvordan fungerer automatisering af Anmeldelsesekspressen? Når dine gæster tjekker ud, sender din forbindelsesudbyder automatisk deres e-mailadresser til Tripadvisor. Derefter sender Tripadvisor en tilpasset e-mail fra Anmeldelsesekspressen til gæsterne inden for 72 timer. Og ved du, hvad det bedste af det hele er? Den automatiserede udgave af Anmeldelsesekspressen er ligesom den manuelle udgave gratis.

Er du klar til at opsætte din automatiserede kampagne med Anmeldelsesekspressen? Det kan klares med tre enkle trin:

1. Få adgang til Anmeldelsesekspressen

Gå til tripadvisor.dk/ReviewExpress, indtast navnet på din ejendom, og vælg det derefter i feltet. Hvis du ikke er logget på Tripadvisor, bliver du på dette tidspunkt bedt om at logge på eller tilmelde dig. Det er gratis at bruge Anmeldelsesekspressen, men din ejendom skal være tilmeldt på Tripadvisor, for at du kan gå i gang. 

2. Tilvælg automatisering af Anmeldelsesekspressen

Klik på feltet "Automatiser" på startsiden i Anmeldelsesekspressen. (Kan du ikke se feltet "Automatiser"? Se afsnittet Fejlfinding nedenfor.) Gennemse oplysningerne i vinduet, herunder din forbindelsesudbyder og brugsbetingelserne, og husk at markere feltet ved siden af hver af dem. Bekræft derefter "fra-adressen" for dine e-mailkampagner, og indsend formularen. Tillykke! Nu kan din forbindelsesudbyder begynde at sende data til automatiserede e-mails fra Anmeldelsesekspressen, lige så snart gæsterne tjekker ud.

3. Konfigurer din standardmeddelelse

Anmeldelsesekspressen giver dig mulighed for at indstille en standard-e-mailskabelon for hvert af de flere end 20 sprog på websitet. Med den automatiserede udgave af Anmeldelsesekspressen sendes standard-e-mailen til de adresser, som du har fået af din forbindelsesudbyder. Hvis du ikke selv har angivet en standardskabelon, bruges der en Tripadvisor-skabelon. Hvis du vil indstille din standard-e-mail for den automatiserede udgave af Anmeldelsesekspressen, skal du gå til fanen "Opret e-mail". Din standardmeddelelse vises automatisk – den har en stjerne i navnet. Brug linket "Rediger" til at foretage eventuelle ændringer i skabelonen på denne side, og gem den derefter. Kontroller, at feltet ”Gem denne som min standard for [sprog]” er markeret – på den måde sikrer du dig, at meddelelsen sendes automatisk via Anmeldelsesekspressen. Hvis du regelmæssigt har gæster, der taler andre sprog, kan du eventuelt også redigere standardmeddelelsen på disse sprog. Når din forbindelsesudbyder sender e-mailadresser til Tripadvisor, er gæsternes sprogpræferencer også inkluderet, og den automatiske e-mail fra Anmeldelsesekspressen sendes på disse sprog.

Det var det – du har gennemført opsætningen.

Dine automatiserede e-mails fra Anmeldelsesekspressen sendes, så snart din forbindelsesudbyder sender e-mailadresserne til de gæster, som er tjekket ud. Du kan redigere dine standard-e-mails og overvåge status for din forbindelsesudbyder under fanen "Indstillinger". Du kan som altid se resultaterne af hver enkelt kampagne fra Anmeldelsesekspressen – både manuelle og automatiserede – i kontrolpanelet. Du kan også bruge resultaterne i kontrolpanelet til at foretage ændringer i din standardmeddelelse og på den måde maksimere antallet af besvarelser.

HURTIGT TIP! Automatiserede e-mails fra Anmeldelsesekspressen kan kun sendes til adresser, som din forbindelsesudbyder har gemt. Når du skal sende til dine andre gæster, skal du gå til Anmeldelsesekspressen og uploade deres adresser manuelt.

Fejlfinding

Hvis dit indkvarteringssted ikke kan tilmelde sig automatisering af Anmeldelsesekspressen, kan årsagen være, at din forbindelsesudbyder ikke er certificeret. Kontakt din udbyder for at blive tilmeldt.

Hvis du vil vide mere om Anmeldelsesekspressen, kan du klikke her.


  • 1. Data fra Tripadvisors website, januar 2014
Sidst opdateret: 24. marts 2014

Analyser fra Anmeldelsesekspressen på fem minutter

Analyser fra Anmeldelsesekspressen på fem minutter

Hvornår havde du sidst rigeligt med tid til at få alt arbejde fra hånden? Hvis du ikke kan huske det, er Anmeldelsesekspressens kontrolpanel designet med netop din dagligdag for øje! På blot fem minutter kan du undersøge disse nøgleindikatorer for at se, hvor succesfulde dine tidligere kampagner var, og få ideer til nogle nye. Tror du ikke på det? Gå til www.tripadvisor.dk/ReviewExpress, vælg din ejendom i rullemenuen, og sæt dit stopur i gang:

1. minut: Gør status

Få et overblik over de samlede statistikker for alle kampagner og sendte e-mails, antal åbninger og klik samt det samlede antal indsamlede anmeldelser. Divider antallet af åbninger med det samlede antal e-mails for at få den gennemsnitlige åbningsprocent. I dette eksempel er den gennemsnitlige åbningsprocent næsten 30 %. Gør dernæst det samme for klik og anmeldelser. Tjek efter, om disse statistikker stiger med tiden. Hvis det ikke er tilfældet, kan du prøve nogle af vores tip til Anmeldelsesekspressen for at sætte gang i dem.

2. og 3. minut: Kig på de seneste anmeldelser

Tag et kig på de seneste anmeldelser for at se, hvor din ejendom klarer sig godt, og hvor der måske skal forbedringer til. Sørg for at notere, hvor der måske kunne bruges et svar fra ledelsen senere. Hvis du ikke har nogen nye anmeldelser, bliver der vist et par tip til fremtidige kampagner i kontrolpanelet.

4. og 5. minut: Tjek kampagnestatistikkerne

Beregn procentdelen af læste e-mails (antal læste divideret med antal sendte), klikprocenten (antal klik divideret med antal sendte) og procentdelen af afviste e-mails (antal afviste divideret med antal sendte) for de seneste tre kampagner. Er tallene bedre end det samlede gennemsnit fra trin 1? I så fald skal du bare fortsætte det gode arbejde.

Hvis procentdelen af læste e-mails er faldende, kan du forsøge at variere emnelinjerne eller udsende dine e-mails tættere på gæsternes afrejsetidspunkt, så meddelelserne er mere relevante for dem. Hvis procentdelen af klik er et problem, kan du forsøge at sende mere personlige meddelelser til gæsterne. Husk! En faldende andel af uleverede e-mails er godt nyt, for det betyder, at flere af dine e-mails når frem til modtageren. Hvis det ikke er tilfældet, skal du fokusere på at bekræfte e-mailadresserne.

Det er det hele! Inden for fem minutter vil du være klar til at sende endnu en kampagne via Anmeldelsesekspressen, der nu er optimeret ud fra dine tidligere kampagner (du skal blot klikke på "Fortsæt for at sende" for at komme i gang). Kig nærmere på Anmeldelsesekspressens kontrolpanel på www.tripadvisor.dk/ReviewExpress i dag!


Får afviste e-mails, klik og læste e-mails dig til at se dobbelt? 

I så fald får du her en hurtig vejledning til e-mailstatistikker:

Din samlede historik for Anmeldelsesekspressen:

  • Kampagner i alt: antal gange, hvor du har sendt gruppe-e-mails til gæster med Anmeldelsesekspressen
  • Sendte e-mails i alt: antallet af adresser, som du har sendt e-mails til
  • Læste e-mails i alt: antallet af e-mails fra Anmeldelsesekspressen, der er læst af modtagerne
  • Klik i alt: antallet af personer, der udførte en handling på tværs af alle e-mails

For hver kampagne:

  • Antal sendte e-mails: antallet af e-mailadresser, der er sendt e-mails til
  • Antal læste e-mails: antallet af e-mails i denne kampagne, der blev læst
  • Antal klik: antallet af personer, der udførte en handling i forbindelse med en bestemt kampagne-e-mail
  • Antal afviste e-mails: antallet af e-mails, der ikke kunne leveres

 

Sidst opdateret: 17. januar 2018

10 tip til at få flere anmeldelser med Anmeldelsesekspressen

10 tip til at få flere anmeldelser med Anmeldelsesekspressen

Mere end 80 % af indkvarteringssteder i hele verden beder deres gæster om at skrive anmeldelser.1 Påmindelser på e-mail er en god måde, hvorpå du kan få nye anmeldelser, have fortsat kontakt med gæsterne og muligvis forbedre din placering i popularitetsindekset. Har du ikke et e-mailprogram? Anmeldelsesekspressen fra Tripadvisor, der er et gratis værktøj til at sende påmindelser på e-mail, kan hjælpe!

1. Indsaml e-mailadresser

Før gæsterne tjekker ud, bør du kontrollere, at du har registreret de korrekte e-mailadresser.

2. Forbered gæsterne

Få tilladelse til at overføre deres oplysninger til Tripadvisor for at lette indsamling af anmeldelser, og fortæl dem, at du vil sende en e-mail fra Anmeldelsesekspressen for at få deres feedback.

3. Vælg din afsenderadresse med omhu

Sørg for, at den indeholder navnet på din ejendom eller en medarbejder, der kan genkendes.

4. Skriv korte og enkle meddelelser

Korte e-mails med en enkel, præcis emnelinje er mest effektive.  

5. Tilføj personlige detaljer

Inkluder en underskrift med dit navn og din titel for at gøre e-mailen mere personlig.

6. Sørg for, at e-mailen kommer forbi spamfilteret

Undgå at bruge mange udråbstegn og store bogstaver i emnelinjen og meddelelsen.

7. Undgå weekender og ferier

Skriv tidligere på arbejdsugen, hvor folk er mere opmærksomme på deres e-mail.

8. Send e-mails regelmæssigt

Bed gæsterne om feedback inden for de første par dage efter udtjekning, mens oplevelsen stadig står klart i erindringen.

9. Sig tak

Brug denne mulighed til at takke gæsterne og opfordre dem til at komme igen.

10. Afprøv nye ting

Eksperimentér med dine afsenderadresser, emnelinjer, meddelelser og billeder.

Anmeldelsesekspressen hjælper dig:

  • Send e-mails til op til 1.000 tidligere gæster på én gang
  • Tilpas standardmeddelelser på over 20 sprog
  • Tilføj billeder, og gem skabeloner til senere brug
  • Send automatisk opfølgningsbeskeder (valgfrit)
  • Hold adresser sikre – de anvendes kun i Anmeldelsesekspressen

 


  • 1. Tripadvisors TripBarometer, en onlineundersøgelse fra december 2012 til januar 2013 med 35.042 deltagere fra 26 lande (https://www.tripadvisor.dk/TripadvisorInsights/tripbarometer)
Sidst opdateret: 31. juli 2013

Gør krav på din registrering i dag, så du kan begynde at lære Tripadvisor at kende

© 2020 TripAdvisor LLC Alle rettigheder forbeholdes.

Pin It on Pinterest