TripAdvisor til restauranter

Find ud af, hvordan du kan tiltrække flere sultne restaurantgæster til din restaurant med ressourcer, bedste praksisser og tip til at få mest muligt ud af TripAdvisor.

Nyt og spændende

Populært

Sådan indstiller du direkte meddelelser fra restaurantgæster

Sådan indstiller du direkte meddelelser fra restaurantgæsterUd over at efterlade en offentlig anmeldelse på TripAdvisor kan restaurantgæster også dele feedback direkte med dig i din TripAdvisor-indbakke. Sådan indstiller og modtager du direkte meddelelser fra restaurantgæster.

Hvad er direkte meddelelser?

Restaurantgæster kan nu sende en direkte besked til dig ud over at skrive en offentlig anmeldelse. De kan tilbyde en specifik feedback, som de helst ikke vil dele offentligt, nævne en ansat ved navn eller tilføje yderligere kontekst om deres anmeldelse, som de vil have, at du kender. Direkte meddelelser vises ikke på din offentlige TripAdvisor-registrering – det er simpelthen en måde, hvorpå du kan få yderligere feedback om din restaurant.

Derfra kan du fortsætte samtalen via din indbakke. Dette svar vil ikke blive offentliggjort på din offentlige TripAdvisor-registrering, som et svar fra ledelsen ville blive.

Opsætning af direkte meddelelser

Du skal slå direkte meddelelser til for at modtage meddelelser fra restaurantgæster. Kun én person fra en given restaurant kan svare på et tidspunkt, så sørg for at tale med dit personale om, hvem der er bedst til at udfylde disse svar. Hvis du skifter mening, så fortvivl ikke – du skal bare få det nye kontaktpunkt til at følge disse trin nedenfor.

Her er vores trin for trin-vejledning til opsætning af direkte meddelelser:

  1. Du modtager kun denne meddelelse, hvis du først har gjort krav på din TripAdvisor-registrering – Det er nemt og gratis at gøre det her.
  2. Når du har gjort krav på din registrering, skal du logge på Ledelsescenter. Du kan se et afsnit med titlen "Indstillinger for meddelelser" under afsnittet "Virksomhedsoplysninger" på startsiden.
  3. Klik på knappen "Aktivér direkte meddelelser", og markér afkrydsningsfeltet for at angive, at du er kontaktpunktet for alle direkte meddelelser fra restaurantgæster.

Hvis du har deaktiveret TripAdvisors private meddelelser via din TripAdvisor-indbakke, skal du gå til dine profilindstillinger og aktivere dem igen for at kunne modtage disse meddelelser. Klik på knappen "Gå til indstillinger" for at gøre det.

Når du har aktiveret direkte meddelelser, bør du se dit navn – eller navnet på en af dine ansatte – som "kontaktpunkt" under "Indstillinger for meddelelser".

Hvis et andet medlem af dit team er kontaktpunktet, kan du til enhver tid ændre det ved at klikke på vedkommendes navn og derefter markere feltet for at angive, at du er kontaktpunktet.

Hvis du vil se og svare på dine direkte meddelelser, skal du klikke på ikonet for indbakken i øverste højre hjørne af Ledelsescenter. Få flere oplysninger om vores tip til at svare på dine direkte meddelelser her.

Sidst opdateret: 3. maj 2019

De første tre ting, som du bør gøre, når du har gjort krav på din registrering

De første tre ting, som du bør gøre, når du har gjort krav på din registrering Når du har gjort krav på din gratis erhvervsregistrering, få din profil op at køre med disse tre nemme trin.

Nu hvor du har gjort krav på din registrering, har du adgang til en lang række gratis værktøjer, der kan hjælpe dig med at få din virksomhed til at vokse. Log på Ledelsescenter her, hvor du kan svare på anmeldelser, overføre billeder, opdatere virksomhedsoplysninger såsom åbningstider eller menuer, spore dine resultater og meget andet.

Disse tre nemme opgaver bør hjælpe dig med at komme i gang – og de bør kun tage et par minutter:

1. Dobbelttjek dine registreringsoplysninger

Sørg for, at din registrering er opdateret, ved at gå til fanen "Administrer registrering" i Ledelsescenter. Der kan du opdatere dit website, telefonnummer, åbningstider, din menu og eventuelle faciliteter, som du tilbyder, såsom parkering eller en terrasse. Alle ændringer, som du foretager, bør vises på websitet inden for et par dage.

Læs vores detaljerede vejledning til, hvordan du opdaterer din registrering her.

2.Upload billeder

Restaurantgæster handler med øjnene. At overføre billeder af din restaurant er en hurtig og nem måde, hvorpå du kan gøre din registrering mere spændende og interessant for potentielle restaurantgæster, der leder efter en restaurant som din. Faktisk kan det at have kun ét billede fra ledelsen øge dit engagement med op til 44 %. Du kan føje op til 50 billeder ad gangen til din side.

Tjek derefter dit primære billede. TripAdvisor vælger automatisk et til dig baseret på kvalitet, men du kan også vælge dit eget.

Læs vores vejledning til, hvordan du kan tage fantastiske billeder til din registrering uden et professionelt kamera her.

3. Se dine resultater

En anden hurtig måde at være med på er ved at forstå dine resultater ved hjælp af vores kontrolpanel. Du får et omfattende indblik i din TripAdvisor-placering, din trafik til din registrering og antallet af anmeldelser og billeder, som du har modtaget. Du kan også se dit kontrolpanel for konkurrenter for at begynde at spore dine resultater i forhold til dine vigtigste konkurrenter.

Få flere oplysninger om, hvordan du kan spore dine resultater på TripAdvisor her.

...

Sådan svarer du på direkte meddelelser på TripAdvisor

Sådan svarer du på direkte meddelelser på TripAdvisor Ud over at skrive en offentlig anmeldelse på TripAdvisor kan restaurantgæster give feedback direkte til ejeren eller bestyreren af restaurantens TripAdvisor-registrering. Her er en vejledning til, hvordan du modtager og svarer på direkte meddelelser på TripAdvisor.

Præsentation af direkte meddelelser

Når en restaurantgæst skriver en anmeldelse på TripAdvisor, har vedkommende nu mulighed for at inkludere en privat meddelelse direkte til dig. Dette kan være noget helt konkret feedback, en særlig ros til en dygtig medarbejder eller noget mere kontekst i forbindelse med anmeldelsen, der kan hjælpe dig med at bruge feedbacken til noget. Du kan fortsætte samtalen med gæsten for at udvide din service, til efter gæsten har forladt restauranten.

Du modtager kun disse meddelelser, hvis du først har gjort krav på din TripAdvisor-registrering – det er nemt og gratis at gøre det her.

Forskellen mellem direkte meddelelser og offentlige anmeldelser

Direkte meddelelser er personlige samtaler mellem dig og gæsten. De er ikke knyttet til en boblevurdering og påvirker ikke din placering på TripAdvisor. Meddelelsen vises ikke på din offentlige TripAdvisor-registrering. Det er simpelthen en måde, hvorpå du kan få yderligere feedback om din restaurant.

Alle, der skriver en direkte meddelelse, skriver også en anmeldelse. Anmeldelsen er offentlig, knyttet til en boblevurdering og påvirker din TripAdvisor-placering. Anmeldelsen og dit svar fra ledelsen vil blive offentliggjort på din TripAdvisor-side, så alle kan se dem.

Sådan svarer du på direkte meddelelser

...

Sådan opdaterer du din placering på TripAdvisor

Sådan opdaterer du din placering på TripAdvisor Når sultne restaurantgæster finder din restaurant på TripAdvisor, er det vigtigt, at de nemt kan finde dens placering. Sådan tjekker du adressen og kortplaceringen, der vises på TripAdvisor, og sørger for, at det hele er opdateret.

Se, hvor du er registreret

Restaurantgæster kan se din placering øverst på din TripAdvisor-side under navnet på din restaurant og i afsnittet "Placering og kontaktoplysninger" under dine billeder.

Sådan opdaterer du din placering:

  1. Gå til tripadvisor.dk/owners. Hvis du vil foretage ændringer af din registrering, skal du gøre krav på din restaurant, hvis du ikke allerede har gjort det. Det er gratis og nemt at gøre det her.
  2. Når du har gjort krav på registreringen, skal du klikke på din restaurants navn. Dette fører dig til ledelsescenteret.
  3. Under fanen "Administrer registrering" skal du vælge "Placering".
  4. Derfra kan du se din adresse, din by, dit område og dit postnummer.
  5. Hvis du er svær at finde, kan du inkludere yderligere oplysninger såsom det specifikke vejkryds eller lignende i det valgfrie afsnit "Yderligere adresseoplysninger".
  6. Når du er færdig med dine ændringer, skal du klikke på den orange "Send"-knap.

Restaurantgæster kan også finde dig via kort ved at se, hvad der er i nærheden af dem. Sådan opdaterer du din kortplacering:

  1. Under fanen "Administrer registrering" skal du vælge "Placering". Du kan se kortet under adresseoplysningerne. Klik på "Bekræft placering på kort".
  2. Klik på "Bekræft" for at bekræfte virksomhedens placering, eller træk og slip stiften for at foretage ændringer. Gør det nemt for kunderne at finde dig ved at anbringe stiften ved hovedindgangen, billetvinduet eller startstedet for ture.
  3. Klik på "Bekræft".

Opdateringer vises inden for 24 timer.

...

Sådan indstiller du direkte meddelelser fra restaurantgæster

Sådan indstiller du direkte meddelelser fra restaurantgæsterUd over at efterlade en offentlig anmeldelse på TripAdvisor kan restaurantgæster også dele feedback direkte med dig i din TripAdvisor-indbakke. Sådan indstiller og modtager du direkte meddelelser fra restaurantgæster.

Hvad er direkte meddelelser?

Restaurantgæster kan nu sende en direkte besked til dig ud over at skrive en offentlig anmeldelse. De kan tilbyde en specifik feedback, som de helst ikke vil dele offentligt, nævne en ansat ved navn eller tilføje yderligere kontekst om deres anmeldelse, som de vil have, at du kender. Direkte meddelelser vises ikke på din offentlige TripAdvisor-registrering – det er simpelthen en måde, hvorpå du kan få yderligere feedback om din restaurant.

Derfra kan du fortsætte samtalen via din indbakke. Dette svar vil ikke blive offentliggjort på din offentlige TripAdvisor-registrering, som et svar fra ledelsen ville blive.

Opsætning af direkte meddelelser

Du skal slå direkte meddelelser til for at modtage meddelelser fra restaurantgæster. Kun én person fra en given restaurant kan svare på et tidspunkt, så sørg for at tale med dit personale om, hvem der er bedst til at udfylde disse svar. Hvis du skifter mening, så fortvivl ikke – du skal bare få det nye kontaktpunkt til at følge disse trin nedenfor.

Her er vores trin for trin-vejledning til opsætning af direkte meddelelser:

  1. Du modtager kun denne meddelelse, hvis du først har gjort krav på din TripAdvisor-registrering – Det er nemt og gratis at gøre det her.
  2. Når du har gjort krav på din registrering, skal du logge på Ledelsescenter. Du kan se et afsnit med titlen "Indstillinger for meddelelser" under afsnittet "Virksomhedsoplysninger" på startsiden.
  3. Klik på knappen "Aktivér direkte meddelelser", og markér afkrydsningsfeltet for at angive, at du er kontaktpunktet for alle direkte meddelelser fra restaurantgæster.

Hvis du har deaktiveret TripAdvisors private meddelelser via din TripAdvisor-indbakke, skal du gå til dine profilindstillinger og aktivere dem igen for at kunne modtage disse meddelelser. Klik på knappen "Gå til indstillinger" for at gøre det.

Når du har aktiveret direkte meddelelser, bør du se dit navn – eller navnet på en af dine ansatte – som "kontaktpunkt" under "Indstillinger for meddelelser".

Hvis et andet medlem af dit team er kontaktpunktet, kan du til enhver tid ændre det ved at klikke på vedkommendes navn og derefter markere feltet for at angive, at du er kontaktpunktet.

Hvis du vil se og svare på dine direkte meddelelser, skal du klikke på ikonet for indbakken i øverste højre hjørne af Ledelsescenter. Få flere oplysninger om vores tip til at svare på dine direkte meddelelser her.

Sidst opdateret: 3. maj 2019

How Diners Find Your Restaurant [Infographic]

How Diners Find Your Restaurant [Infographic]Få højt kvalificeret trafik til din ejendom ved at placere din registrering øverst i søgeresultaterne på TripAdvisor for de rejsende, som søger efter et sted at overnatte i dit område....

Sådan skabte denne restaurant en af de bedste burgere i Frankrig

Sådan skabte denne restaurant en af de bedste burgere i Frankrig King Marcel, der tilbyder gourmetburgere med friske, lokale råvarer, voksede fra en lille butik i Lyon til en kæde, der var klar til at forstyrre Frankrigs scene for en hurtig bid mad.

Velkommen til King Marcel, Frankrig

Der findes kun få kulinariske udfordringer, som franskmændene ikke kan perfektionere. En burger er ingen undtagelse. Det er netop det, som administrerende direktør Chrisophe San Miguel fra King Marcel Group satte sig for at gøre. Startende som en ydmyg burgerbutik i Lyon i 2013 er King Marcel nu vokset til at være flere steder med mere end 70 ansatte i hele landet.

Men skalaen har ikke sinket kvaliteten. King Marcels sted i rue de Montmartre i Paris har modtaget over 850 anmeldelser, der ligger i gennemsnit på en 4,5 ud af 5,0-vurdering, og har modtaget et udmærkelsescertifikat i 2017. TripAdvisor har også udnævnt King Marcel til den fjerdebedste burger i Frankrig i 2018.

Udfordringen: At få gentagne kunder

Med en så imponerende vækst er det vigtigt at opretholde en konsekvent høj kvalitet. San Miguel siger: "Vores mål er enkelt, men ambitiøst: at sikre den samme servicekvalitet og et perfekt produkt fra den første til den sidste kunde, hver dag, 7 dage om ugen, 365 dage om året".

Det er ikke nogen nem opgave. For at sikre, at deres produkt altid lever op til standard, overvåger ansatte hos King Marcel omhyggeligt deres onlineomdømme. Det er især vigtigt, da burgere er blevet mere populære i Frankrig.

"Vores mål er at forblive et elsket og [populært] brand for alle vores kunder", siger San Miguel. "Til dette formål må vi hele tiden genopfinde os selv og fortsætte med at bringe dem tilbage".

Sådan bruger de TripAdvisor

Det er her, TripAdvisor kommer ind i det. For at opretholde konsistens og få gentagne besøgende bruger King Marcel anmeldelser til at lytte til feedback fra kunderne, foretage ændringer og tilbyde en online berøringsflade for deres gæstfrihed.

Vores mål er at forblive et elsket og [populært] brand for alle vores kunder. Til dette formål må vi hele tiden genopfinde os selv og fortsætte med at bringe dem tilbage....

Sådan tiltrækker denne spanske vinbar både rejsende og de lokale

Sådan tiltrækker denne spanske vinbar både rejsende og de lokale Denne udmærkelsescertifikatmodtager er en af de bedste vinbarer i Madrid. Her er, hvordan de tiltrækker både lokale og turister til deres restaurant.

Velkommen til Moratín Vinoteca Bistrot, Spanien

Bragt til live af brødrene Marcos og Alejandro Gil i 2012 er Moratín Vinoteca Bistrot et charmerende, romantisk sted, der er perfekt til en aften i Madrids Barrio de Las Letras. Selvom de er kendt for lækre årstidsbestemte og lokale retter, er stjernen i showet deres vinprogram. "Vi forsøger at tilbyde en bred vifte, der deles efter både region og forskellige druesorter", siger medejer Marcos Gil. Vores mål er at personliggøre hver persons besøg, at kende deres smag og dermed være i stand til at få vinen helt som den skal være".

Med mere end 900 anmeldelser på TripAdvisor og en gennemsnitlig boblevurdering på 4,5 ud af 5,0 fik Moratín Vinoteca Bistrot deres første udmærkelsescertifikat i 2016. Det er blevet så populært, at det ikke er nemt at få et bord, men det er det værd.

Udfordringen: At opretholde momentum

I en travl by som Madrid er det ikke let at skille sig ud i mængden, selv for en restaurant, der er travl og populær. Som erfaren restauratør ved Marcos, at popularitet ikke altid betyder, at restauranten er rentabel. Du er nødt til at "danne en global vision om kundernes og virksomhedens realiteter og behov", siger Marcos. Vigtigst af alt skal du vide, hvor dine kunder kommer fra, både i forhold til geografi og markedsføringskanal, for at blive ved med at tiltrække flere.

"Vores kundekreds er delt mellem lokale stamkunder og rejsende fra andre områder i Spanien og udlandet", siger Marcos. Marcos og hans team bruger TripAdvisor til at fastholde deres momentum og tiltrække så mange nye kunder, som de kan, da TripAdvisor ikke kun er for de rejsende: 32 % af al TripAdvisor-restauranttrafik i Spanien er fra de lokale.

Sådan bruger de TripAdvisor

Næsten 75 % af vores besøgende kommer takket være platforme som TripAdvisor.

Deres team er fortsat fuldstændig fokuseret på kundetilfredshed, hvilket er grunden til, at anmeldelser fortsat er en vigtig del af deres forretningsaktiviteter. Anmeldelserne hjælper dem med at fortsætte med at foretage ændringer, der gør restauranten endnu bedre. "Det hjælper os med at fortsætte vores arbejde", siger Marcos. "Vi deler anmeldelserne med vores medarbejdere for at styrke både vores styrker og det, som vi har brug for til at forbedre os".

"Næsten 75 % af vores besøgende kommer takket være platforme som TripAdvisor", siger Marcos. "De finder og vælger os på grund af anmeldelserne og har tillid til os, når de ser, at vi har fået udmærkelsescertifikatet".

...