Kunstmuseer i Rom

Bedste Kunstmuseer i Rom, Italien

Kunstmuseer i Rom

Indtægter påvirker de oplevelser, der er fremhævede på denne side, få flere oplysninger.
  • Favoritter blandt rejsende
    Aktiviteter rangeret ud fra Tripadvisor-data, herunder anmeldelser, vurderinger, billeder og popularitet.
  • Placering i popularitetsindekset
    De højst vurderede seværdigheder på Tripadvisor, baseret på anmeldelser fra rejsende.
Seværdighedstyper
Museer
Vurdering fra rejsende
Bydele
Egnet til
60 steder sorteret efter popularitet hos de rejsende.
Vi udfører kontrol på anmeldelser
Tripadvisors tilgang til anmeldelser
Alle Tripadvisor-anmeldelser går igennem et automatisk sporingssystem, før de bliver offentliggjort, for at indsamle oplysninger med henblik på at besvare følgende spørgsmål: hvordan, hvad, hvor og hvornår. Hvis systemet registrerer noget, der potentielt er i modstrid med vores retningslinjer for fællesskabet, offentliggøres anmeldelsen ikke.
Når systemet registrerer et problem, kan en anmeldelse automatisk afvises, sendes til validering hos anmelderen eller manuelt gennemgås af vores team af indholdsspecialister, der arbejder døgnet rundt for at opretholde kvaliteten af anmeldelserne på vores website.
Vores team kontrollerer alle anmeldelser på vores website, som vores fællesskab mener ikke opfylder vores retningslinjer for fællesskabet.
Få mere at vide om vores anmeldelsespolitik.
Få mere at vide om dette indhold
Ture, aktiviteter og oplevelser, der kan bookes på Tripadvisor, rangeret ud fra eksklusive Tripadvisor-data, herunder anmeldelser, vurderinger, billeder, popularitet, brugerpræferencer, pris og bookinger foretaget igennem Tripadvisor.
Viser resultaterne 1-30 af 60

Se, hvad de rejsende siger

  • DanishTravelor
    København, Danmark231.603 bidrag
    Blandt Roms mange museer er Galleria Borghese i den store park Villa Borghese et af de mest populære hos både italienere og turister, og det forstår man godt, når man først har besøgt dette betagende hus, hvor de overdådigt udsmykkede rum i bygningens niveau 1 savner konkurrent blandt lignende bygninger der har en forhistorie som en privat ejendom.

    Familien Borghese, som kom fra Siena, købte i slutningen af 1500-tallet jord uden for byporten Pinciana, og fik lidt efter lidt stedet omdannet til park. Opførelsen af villaen blev påbegyndt i 1607 og varede frem til 1633.
    Huset er særligt knyttet til Scipione Caffarelli-Borghese (1577 – 1633), som døde samtidig med at bygningen stod færdig.
    Scipione var kardinal og nåede, selvom han kun blev 57 år, at bestride en række vigtige poster inden for kirken, og så var han en passioneret kunstsamler og skabte en samling, som især er berømt for malerierne af Caravaggio og skulpturerne af Bernini og Canova.
    Siden 1902 har bygningen været offentligt museum, og det hører i dag til i gruppen blandt de ti mest besøgte museer i hele Italien.

    I perioder hvor der er mange turister i Rom er man nødt til at reservere billet på forhånd i meget god tid. Og man skal være parat præcis til tiden, for man har kun to timer til sit besøg i de to niveauers 20 større og mindre sale, og vil man se alle kunstværkerne grundigt og have tid til at betragte detaljer i marmor, forgyldninger, stukkatur etc. så er to timer ikke særlig lang tid.

    Besøget begynder i bygningens niveau 1. Ud over de berømte værker af Caravaggio, Bernini og Canova er der en række andre romerske skulpturer og malerier fra renæssancen og fremefter.
    Malerierne er udført af blandt andre Jusepe da Ribera, Dirck van Baburen, Federico Zuccari, Giuseppe Cesari med tilnavnet Cavalier d’Arpino, Rutilio Manetti, Anibale Carracci, Giovanni de’ Luteri med tilnavnet Dosso Dossi og Paul Bril.
    Men ud over de mange kunstværker, så er de smukke sales indretning en enestående oplevelse, og man kan bruge lang tid på at betragte væggenes og lofterne udsmykning.

    I niveau 2 er lofterne også smukt dekorerede med malerier og forgyldninger, men her er der tale om et egentligt kunstgalleri, hvor malerierne fylder væggene.
    Scipione Caffarelli-Borghese vidste nok, hvad det var for værker, han ønskede at indlemme i sin samling, og mange af de mest berømte italienske malere er repræsenterede med værker:
    Botticelli, Perugino, Raffaello, Giovanni Bellini, Lorenzo Lotto, Antonello da Messina, Bartolomeo Montagna, Palma il Vecchio, Vittore Carpaccio, Tiziano, Agnolo di Cosimo med tilnavnet Bronzino, Andrea del Sarto, Piero di Cosimo, Paris Bordone, Guercino, Parmigianino, Federico Barocci, Paolo Caliari med tilnavnet Il Veronese, Fra Bartolomeo, Ridolfo del Ghirlandaio, Lavina Fontana, Domenico Cresti med tilnavnet Il Passignano, Jacopo Bassano, Bartolomeo Vivarini, Giorgio Vasari, Perin del Vaga, Jacopo del Tedesco, Luca Cambiaso, Leilo Orsi, Lionello Spada, Bernardo di Betto med tilnavnet Il Pinturicchio, Giulio Pippi med tilnavnet Giulio Romano, Pietro Negroni med tilnavnet Il Zingarello, Jacopo Zucchi, Sebastiano del Piombo, Canaletto, Giovanni Battista Salvi med tilnavnet Sassoferrato, Carlo Dolci, Guido Reni og Giovanni Lanfranco.
    Der er også enkelte værker af kunstnere, som kom fra Nederlandene, blandt andet Gerard van Honthorst og Peter Paul Rubens.
    En del af de nævnte kunstnere er fra 1600-tallet og 1700-tallet, og deres værker er naturligvis blevet indlemmet i samlingen efter Scipione Caffarelli-Borgheses død.

    Galleria Borghese er et museum, som man får lyst til at besøge igen og igen, og i det hele taget er Villa Borghese en park for kunst og kultur der inviterer til store oplevelser i dens forskellige museer, og hvor man måske kan finde skygge under de store, gamle træer, når Rom er meget varm om sommeren.
    Skrevet d. 14. marts 2022
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
  • Jesper C
    Hørsholm, Danmark1.468 bidrag
    Det kan godt anbefales at få en guidet tur, selvom det koster lidt...
    Vi var afsted med Rom: Castel Sant'Angelo Small Group Tour med Fast Track Entrace.
    Det giver meget mere, med en god guide. Og det fik vi her.
    Her er super flot og meget historie at høre om.
    Skrevet d. 11. juni 2022
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
  • DanishTravelor
    København, Danmark231.603 bidrag
    Øverst på Kapitolhøjen, den højeste af Roms syv høje, er Musei Capitolini indrettet i de tre palazzi, som blev udformet af Michelangelo Buonarroti i 1536: Palazzo dei Conservatori, Palazzo Senatorio og Palazzo Nuovo. Michelangelo nåede dog slet ikke at
    For at komme op til Kapitolhøjen, kan man gå op af den såkaldte Cordonata Capitolina, en fantastisk trappe, som også var udtænkt af Michelangelo, men som først blev bygget i 1581 – 82 efter planer af Giacomo della Porta.
    Trappen fører fra Via del Teatro di Marcello op til Piazza del Campidoglio, hvor en kopi af statuen med Marcus Aurelius til hest har hæderspladsen mellem de tre palazzi. Den originale statue står inde i museet.

    Museet er et af verdens ældste, og blev, mere eller mindre bevidst, grundlagt af Pave Sixtus IV, som i 1471 skænkede en samling bronzeskulpturer til Roms befolkning og anbragte dem på Kapitolhøjen.
    Det var dog først fra 1734, at Roms befolkning kunne få adgang til museet.
    Gennem århundrederne er der sket forandringer i museets indretning, og samlingen er vedblevet med at vokse.
    Skal man se det hele grundigt, kan man slet ikke komme gennem museet på en dag. Der er skulpturer, basrelieffer og mange slags artefakter over alt i husenes mange større og mindre rum.
    Palazzo Nuovo er forbundet med Palazzo dei Conservatori gennem en underjordisk tunnel. Også her er pladsen udnyttet som museum.

    Ud over den meget store arkæologiske samling ejer Musei Capitolini også en fremragende billedsamling med værker fra 1300-tallet og frem til sidst i 1600-tallet.

    I samlingen er der værker af blandt andre Garofolo, Niccolò Pisano, Dosso Dossi, Bicci di Lorenzo, Barnaba da Modena, Niccolò di Petri Gerini, Agostino Marti, Marcrino d’Alba, Bartolomeo Bulgarini, Giovanni Antonio Sogliani, Veronese, Giovanni Girolamo Savoldo, Lorenzo Lotto, Tiziano Veccellio, Palma il vecchio, Domenico Tintoretto, Jacopo Bassano, Polidoro Lanciani, Gabriel Metsu, Giovanni Bonati, Caravaggio, Giovanni Bellini, Guido Reni, Pierre Subleras, Anthon van Dyck, Digo Velázquez, Bartolomeo Passerotti, Carlo Maratta, Jan Asselyn, Gaspar van Wittel, Giovanni Lanfranco, Giovanni Francesco Romanelli, Mattia Preti, Guercino, Domenichino, Peter Paul Rubens, Simon Vouet, Bartolomeo Manfredi, Carlo Saraceni, Francesco Albani, Annibale Carracci, Ludovico Carracci, Prospero Fontana, Ortolano og Scarsellino, for blot at nævne nogle af de mest kendte kunstnere.

    Besøger man Musei Capitolino en dag, hvor solen skinner, så skal man huske at gå op på den terrasse der ligger øverst oppe. Herfra er der en mageløs udsigt ud over det historiske Rom.

    Rom var et af antikkens brændpunkter, og Musei Capitolinis samling er unik med sine mange berømte skulpturer og artefakter fra den romerske historie.
    Det er imponerende og vidunderligt, at der er så mange velbevarede kunstgenstande der vidner og fortæller om den europæiske kultur.
    Musei Capitolinis samling er jo blot en lille del af de arkæologiske samlinger der findes i Rom og rundt omkring i resten af Italien, men den er en af de mest betydningsfulde.
    Skrevet d. 6. juli 2019
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
  • P P’sen
    København, Danmark33 bidrag
    Fremragende oplevelse som slog vatikanmuseet og det sixtinske kapel med flere længder! Vidunderlige omgivelser, fantastiske malerier og meget færre mennesker. Kan varmt anbefales hvis man er fan af stor billedkunst. Eneste minus er lyssætningen som ikke er optimal.
    Skrevet d. 1. marts 2020
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
  • DanishTravelor
    København, Danmark231.603 bidrag
    Et fremragende arkæologisk museum med beliggenhed på hjørnet af den store Piazza dei Cinquecento og Largo di Villa Perpetti ved Stazione Termini.
    Museet åbnede i 1998 i Palazzo Massimo, opført 1883 – 1887 på foranledning af jesuiterpræsten Massimiliano Massimo, der fik arkitekten Camillo Pistrucci til at tegne en fornem bygning inspireret af 1500-tallets arkitektoniske stil. Bygningen fungerede oprindelig som fakultet for jesuiterordenen.

    Samlingen, som vises i bygningens tre niveauer, er mere end imponerende. Det indtryk som besøget efterlod hos mig var, at her vises det bedste af det bedste inden for skulpturer i marmor og bronze, udsmykkede sarkofager, basrelieffer, mosaikker og vægmalerier i fresko.
    Bemærkelsesværdig er, at mange af de udstillede artefakter er intakt bevarede og står fine og friske som var de helt nye.

    Museo Palazzo Massimo alle Terme er en del af Museo Nazionale Romano, der også omfatter Palazzo Altemps, Thermae Diocletianae og Crypta Balbi. Man kan købe en billet der giver adgang til besøg hvert sted en gang i løbet af syv dage.

    Jeg brugte omkring halvanden time på mit besøg i denne enestående samling.
    Skrevet d. 11. marts 2022
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
  • Anette L
    4 bidrag
    En waw oplevelse - det er så smukt. Husk at bestil billetter på forhånd da du kun har åbent om lørdagen.
    Skrevet d. 12. februar 2020
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
  • Kasper O
    Åbyhøj, Danmark557 bidrag
    Selv om man ikke er til Etruskisk kunst, er museet et besøg værd blot for at se det skønne hus. Der er masser af fund fra den etruskiske fortid som kan være sværd at forstå, og museet gør heller ikke meget for at gøre beskueren det let. Det er montre efter montre !!
    Men huset og haven er idyllisk og en stor oplevelse som man må unde sig selv, det giver et indblik i fordums storhed.
    Skrevet d. 19. oktober 2016
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
  • DanishTravelor
    København, Danmark231.603 bidrag
    Besøger man Villa Borghese, må man ikke snyde sig selv for et besøg i dette palads af et museum med kunst fra de sidste ca. 150 år.
    Museet er glimrende og meget overskueligt indrettet (værkerne er ophængt kronologisk), og her lærer man blandt andet, at impressionisme ikke er noget man har eneret på i Frankrig.
    Skrevet d. 19. juli 2013
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
  • Bent K
    Vejle, Danmark185 bidrag
    Et lille museum efter romerske forhold, men efter oplevelser og indtryk stort.
    Her er så mange fine malerier, fresker mm i nogle aldeles fine rum og sale. Fantastisk at stå overfor flere af de gamle mestres værker. Man får udleveres en god audioguide, som giver relativ korte og informative oplysninger.
    Det virker som om, det er ukendt for de fleste, der var næsten ingen gæster, så vi kunne gå rundt i eget tempo.
    Det er bestemt et besøg værd.
    Skrevet d. 13. september 2019
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
  • DanishTravelor
    København, Danmark231.603 bidrag
    Roms Galleria Nazionale d’Arte Antica er indrettet i både Palazzo Barberini, der ligger midt mellem Roma Termini og Piazza di Spagna, og Palzzo Corsini der ligger i Trastevere.

    Palazzo Barberini blev opført 1625 – 1633 som en ændring og udvidelse af det palazzo, som var opført af familien Sforza i 1549. Gian Lorenzo Bernini, Carlo Maderno og Francesco Borromini havde hver sin andel i udformningen af den nye bygning.
    På Internettet er der artikler der fortæller detaljeret om bygningens historie og mange interessante arkitektoniske detaljer, for eksempel Borrominis berømte trappe.

    Det er kun siden 2006 at huset har været brugt som det ene hjemsted for Galleria Nazionale d’Arte Antica.
    Kunstsamlingen indeholder mest italienske værker fra 1200-tallet og frem til slutningen af 1700-tallet, ophængt med god plads i de flotte rum i husets to etager.
    Et motto for denne samling kunne være: Kun det bedste.
    Man går fra mesterværk til mesterværk og kigger på billederne af Giovanni da Rimini, Simone dei Crocifissi, Bartolodi di Fredi, Niccolò di Pietro, Filippo Lippi, Periugino, Raffaello, Mattia Preti, Sodoma, Piero di Cosimo, Andrea del Sarto, Tintoretto, Garofolo, Dosso Dossi, Lorenzo Lotto, Niccolò dell’Abate, Brescianino, Bronzino, Quentin Metsys, Daniele de Volterra, El Greco, Jacopino del Conte, Francesco Salviati, Prospero Fontana, Bartolomeo Passerotti, Bassano, Denys Calvaert, Annibale Carracci, Nicolas Poussin, Paul Brill, Caravaggio, Bartolomeo Manfredi, Carlo Saraceni, Juseppe de Ribera, Trophime Bigot, Hendrick Ter Bruggen, Michael Sweerts, Simon Vouet, Mathias Stomer, Lionello Spada, Valentin de Boulogne, Guido Reni, Domenichino, Giovanni Lanfranco, Guercino, Carlo Maratti, Massimo Stanzione, Hendrick van Somer, Francesco Furini, Guico Cagnacci, Giovanni Lanfranco, Pierre Subleyras, Francesco Guardi, Bernardo Bellotto, Canaletto, Gaspar van Wittel, Angelica Kauffmann og Jacob Philipp Hackert for nu blot at nævne nogle af mange kunstnere, hvis værker er repræsenteret i samlingen.

    Mens man ser alle billederne og kommer gennem Palazzo Barberinis to etager, kan man samtidig glæde sig over hvor forskellige alle rummene er med deres flotte freskomalerier i lofterne.
    Særligt imponerende er den gyldne Salone Pietro da Cortona med det enorme freskomaleri Il Trionfo della Divina Provvidenza, Allegory of Divine Providence, Det guddommelige forsyns triumf, som Pietro Cortona udførte 1632 – 1639 i salens loft.

    Jeg brugte lidt over tre timer på mit besøg i dette vidunderlige museum.
    Billetten man køber gælder både til Palazzo Barberini og Palazzo Corsini, men kan bruges i mange dage, således at man ikke behøver skynde sig over til den anden ende af Rom for at se den anden del af Galleria Nazionale d’Arte samme dag.
    Skrevet d. 3. juli 2019
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
  • Lilian H
    3 bidrag
    Her er meget at se og røre ved. Flotte trækopier af hans geniale opfindelser.
    Nemt audioguidesystem og meget informativt.
    Malerisektionen(hvor der tilmed står mange stole), er noget af det bedste, vi har oplevet.
    Utrolig venligt og hjælpsomt personale.
    Skrevet d. 19. august 2019
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
  • DanishTravelor
    København, Danmark231.603 bidrag
    Palazzo Altemps, opført i 1400-tallet, har navn efter kardinalen Marco Sittico Altemps, der i 1568 erhvervede bygningen. Familien Altemps ejede bygningen frem til midten af 1800-tallet, hvorefter stedet blev brugt til forskellige formål af skiftende ejere.
    I 1982 blev huset overtaget af den italienske stat, og i 1997 åbnede museet som en del af Museo Nazionale Romano i en del af bygningen. Fra 2006 har hele det firlængede bygningskompleks været anvendt som museum.
    Samlingen er sammensat er flere private samlinger og består af romerske, græske og ægyptiske skulpturer, relieffer, sarkofager og en række forskellige artefakter.
    Undervejs på turen rundt i de smukt udstyrede rum og sale kan man komme ind i husets kapel, der næsten er en hel kirke.
    Lige som når man besøger Palazzo Massimo alle Terme tæt på Stazione Roma Termini, gælder det for de udstillede objekter i Palazzo Altemps, at de er meget flot velbevarede.
    Sammen med Crypta Balbi og Thermae Diocletianae udgør de Museo Nazionale Romanos fire afdelinger.
    Skrevet d. 12. marts 2022
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
  • Birte L
    Kongens Lyngby, Danmark2.865 bidrag
    Udsigten fra terrassen er fantastisk:man har hele ROM for sine fødder.facaden indefra haven er også meget flot.selve haven er nogle steder pænt holdt,andre steder noget forsømt.af selve bygningen får man kun et par værelser at se på omvisningen,der alligevel varer 1 1/2 time
    Skrevet d. 26. august 2015
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
  • DanishTravelor
    København, Danmark231.603 bidrag
    Palazzo Spada har navn efter kardinalen Bernardino Spada, som i 1632 købte Palazzo Capodiferro, opført 1540, og derefter straks gik i gang med en større ombygning, så huset kunne tilpasses hans egne behov.
    Opgaven blev betroet til arkitekten Paolo Maruscelli, men han døde i 1649, og derefter bad kardinal Spada ingen ringere end Francesco Borromini om at overtage arbejdet.
    Borromini arbejde med huset helt frem til 1656, og han havde hjælp fra både elever og andre prominente arkitekter og kunstnere. Blandt andre var billedhuggeren Gian Lorenzo Bernini engageret.
    Palazzo Spada er overdådigt dekoreret både på husets ydre side og inde i den kvadratiske gård i husets midte; blandt andet ses motiver fra den klassiske mytologi.

    I 1652 – 1653 indrettede Borromini det berømte Galleria Prospettica, det perspektiviske galleri, i bygningens indre gård. Galleriet er et af baroktidens mest vidunderlige eksempler på synsbedrag: Man kigger ind i en lang tunnel med doriske søjler på hver side. For enden af tunnelen, langt væk, står en statue af en kriger.
    Nogle mener, at det ser ud som om tunnelen er 37 meter lang, men i virkeligheden er den kun ni meter lang, og statuen af krigeren er blot 90 centimeter høj.
    Da jeg stod og betragtede det magiske syn, kom en venlig kustode ud fra museet, gik ind og stillede sig i tunnelen, og tillod, at jeg tog billeder af hende, og det var virkelig sjovt at se denne reelle afsløring af dette store synsbedrag, som er lavet ved matematisk og arkitektonisk snilde: Der bliver kortere, og kortere mellem søjlerne, og højden på galleriets loft mindskes mens gulvets højde stiger i løbet af de ni meter.
    De første søjler er 5,68 meter, og de sidste er kun 2,47 meter. Der er altså tale om mere end en halvering af rummets højde.

    I de følgende århundreder skete der meget få ændringer med bygningen, og i 1926 blev den købt af den italienske stat, som i 1927 åbnede huset som offentligt museum.

    Museet var lukket under anden verdenskrig, men genåbnede i 1951. Det blev herefter indrettet, så ophængningen af de mange malerier i høj grad er som den var i Palazzo Spadas tidligste år.

    Samlingen af malerier er først og fremmest den der blev efterladt af Bernardino Spada og hans efterkommere.
    Billederne hænger overalt, næsten fra gulv til loft, i de kun fire udstillingsrum, og billederne hænger tæt.
    Der er ikke opsat informationer ved billederne, men hvert kunstværk har et nummer, og man får udleveret en mappe, hvor man kan slå numrene op og læse om det pågældende værk.

    Samlingen rummer mesterværker af kendte kunstnere, og også værker af mindre mestre, som måske ikke alle sammen er interessante.
    Undervejs støder man på kunstnernavne som Guido Reni, Guercino, Gaspard Dughet, Andrea del Sarto, Tiziano Vecellio, Prospero Fontana, Barolomeo Passarotti, Tintorretto, Jan van Scorel, Hans Dürer, Marco Palmezzano, Lavina Fontana, Bartolomeo Cesi, Salvator Rosa, Nicolò Dell’Abate, Jan Brueghel I, Jakob Ferdinand Voet, Francesco Solimena, Giovan Francesco Romanelli, Francesco Solimena, Anibale Carracci, Francesco Furini, Francesco Trevisani, Gillis van Tilborg, Nicolas Tournier, Mattia Preti, Orazio Gentileschi, Artemisa Gentileschi, Lorenzo Lotto og Valentin de Boulogne, for blot at nævne nogle af de mest kendte.
    Men samlingen rummer også gode værker af mindre kendte kunstnere.
    Og så er selve besøget i disse smukke og autentiske sale selvfølgelig en stor oplevelse.

    Mit forslag er, at man først ser Galleria Spada, og derefter går ned i gården og ser Borrominis geniale Galleria Prospettica.
    Jeg brugte halvanden time på mit besøg i Palazzo Spada.
    Skrevet d. 5. juli 2019
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
Ofte stillede spørgsmål om Rom