Seværdigheder og vartegn i Esquilino

Bedste vartegn i Esquilino (Rom), Italien

Vartegn i Esquilino

Indtægter påvirker de oplevelser, der er fremhævede på denne side, få flere oplysninger.
  • Favoritter blandt rejsende
    Aktiviteter rangeret ud fra Tripadvisor-data, herunder anmeldelser, vurderinger, billeder og popularitet.
  • Placering i popularitetsindekset
    De højst vurderede seværdigheder på Tripadvisor, baseret på anmeldelser fra rejsende.
Seværdigheder og vartegn
Vurdering fra rejsende
Bydele
Egnet til
75 steder sorteret efter popularitet hos de rejsende.
Vi udfører kontrol på anmeldelser
Tripadvisors tilgang til anmeldelser
Alle Tripadvisor-anmeldelser går igennem et automatisk sporingssystem, før de bliver offentliggjort, for at indsamle oplysninger med henblik på at besvare følgende spørgsmål: hvordan, hvad, hvor og hvornår. Hvis systemet registrerer noget, der potentielt er i modstrid med vores retningslinjer for fællesskabet, offentliggøres anmeldelsen ikke.
Når systemet registrerer et problem, kan en anmeldelse automatisk afvises, sendes til validering hos anmelderen eller manuelt gennemgås af vores team af indholdsspecialister, der arbejder døgnet rundt for at opretholde kvaliteten af anmeldelserne på vores website.
Vores team kontrollerer alle anmeldelser på vores website, som vores fællesskab mener ikke opfylder vores retningslinjer for fællesskabet.
Få mere at vide om vores anmeldelsespolitik.
Få mere at vide om dette indhold
Ture, aktiviteter og oplevelser, der kan bookes på Tripadvisor, rangeret ud fra eksklusive Tripadvisor-data, herunder anmeldelser, vurderinger, billeder, popularitet, brugerpræferencer, pris og bookinger foretaget igennem Tripadvisor.
Viser resultaterne 1-30 af 75

Se, hvad de rejsende siger

  • DanishTravelor
    København, Danmark231.603 bidrag
    Roms Galleria Nazionale d’Arte Antica er indrettet i både Palazzo Barberini, der ligger midt mellem Roma Termini og Piazza di Spagna, og Palzzo Corsini der ligger i Trastevere.

    Palazzo Barberini blev opført 1625 – 1633 som en ændring og udvidelse af det palazzo, som var opført af familien Sforza i 1549. Gian Lorenzo Bernini, Carlo Maderno og Francesco Borromini havde hver sin andel i udformningen af den nye bygning.
    På Internettet er der artikler der fortæller detaljeret om bygningens historie og mange interessante arkitektoniske detaljer, for eksempel Borrominis berømte trappe.

    Det er kun siden 2006 at huset har været brugt som det ene hjemsted for Galleria Nazionale d’Arte Antica.
    Kunstsamlingen indeholder mest italienske værker fra 1200-tallet og frem til slutningen af 1700-tallet, ophængt med god plads i de flotte rum i husets to etager.
    Et motto for denne samling kunne være: Kun det bedste.
    Man går fra mesterværk til mesterværk og kigger på billederne af Giovanni da Rimini, Simone dei Crocifissi, Bartolodi di Fredi, Niccolò di Pietro, Filippo Lippi, Periugino, Raffaello, Mattia Preti, Sodoma, Piero di Cosimo, Andrea del Sarto, Tintoretto, Garofolo, Dosso Dossi, Lorenzo Lotto, Niccolò dell’Abate, Brescianino, Bronzino, Quentin Metsys, Daniele de Volterra, El Greco, Jacopino del Conte, Francesco Salviati, Prospero Fontana, Bartolomeo Passerotti, Bassano, Denys Calvaert, Annibale Carracci, Nicolas Poussin, Paul Brill, Caravaggio, Bartolomeo Manfredi, Carlo Saraceni, Juseppe de Ribera, Trophime Bigot, Hendrick Ter Bruggen, Michael Sweerts, Simon Vouet, Mathias Stomer, Lionello Spada, Valentin de Boulogne, Guido Reni, Domenichino, Giovanni Lanfranco, Guercino, Carlo Maratti, Massimo Stanzione, Hendrick van Somer, Francesco Furini, Guico Cagnacci, Giovanni Lanfranco, Pierre Subleyras, Francesco Guardi, Bernardo Bellotto, Canaletto, Gaspar van Wittel, Angelica Kauffmann og Jacob Philipp Hackert for nu blot at nævne nogle af mange kunstnere, hvis værker er repræsenteret i samlingen.

    Mens man ser alle billederne og kommer gennem Palazzo Barberinis to etager, kan man samtidig glæde sig over hvor forskellige alle rummene er med deres flotte freskomalerier i lofterne.
    Særligt imponerende er den gyldne Salone Pietro da Cortona med det enorme freskomaleri Il Trionfo della Divina Provvidenza, Allegory of Divine Providence, Det guddommelige forsyns triumf, som Pietro Cortona udførte 1632 – 1639 i salens loft.

    Jeg brugte lidt over tre timer på mit besøg i dette vidunderlige museum.
    Billetten man køber gælder både til Palazzo Barberini og Palazzo Corsini, men kan bruges i mange dage, således at man ikke behøver skynde sig over til den anden ende af Rom for at se den anden del af Galleria Nazionale d’Arte samme dag.
    Skrevet d. 3. juli 2019
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
  • DanishTravelor
    København, Danmark231.603 bidrag
    En af Roms mest forunderlige kirker ligger på den store Piazza del Repubblica tæt på Stazione Termini. Også historien om tilblivelsen af kirken er forunderlig. Rammen om kirken er Thermae Diocletianae, Diocletians bade, opført omkring år 300.
    Præsten Antonio del Duca, havde i 1541 en drøm eller en vision om, at der i den centrale hal i komplekset skulle bygges en kirke, som var viet til syv engle og syv martyrer. Paven Poul III og hans efterfølger Julius III var begge imod idéen om en kirke her, og det var først i 1561, da Pius IV var blevet valgt til pave, at der kom lydhørhed for Antonios vision, og byggeriet af kirken blev påbegyndt.
    Paven bad Michelangelo stå for projektet, som først blev fuldendt efter 200 år. Undervejs satte skiftende arkitekter deres præg på kirken, men den sidste af dem, Luigi Vanvitelli, sørgede omkring 1750 for at skabe et arkitektonisk ensartet kirkerum.
    Kirkens nuværende facade stammer fra 1911, hvor Vanvitellis facade i barok arkitektur blev fjernet. Den facade man har nu er en stor buet niche. Dens to døre er nye. De blev skabt af den polske kunstner Igor Mitoraj og indsat i facaden i 2006.
    Ingen anden kirke har en sådan facade. Den er både en romersk ruin og en kristen kirke, som på forunderlig vis er smeltet sammen til en enhed. Her mødes Roms ældre og nyere historie på bedste måde!

    Når man træder ind i kirken kommer man først ind i en stor vestibule før man træder ind i det enorme kirkerum. Når man besøger det første gang, skal man først orientere sig om, hvad der er forrest og bagerst i kirken, som er mere bred end den er lang.

    Der er store malerier, skulpturer og begravelsesmonumenter som man kan bruge lang tid på at opleve. Noget helt særligt er det 45 meter lange solur, som blev bygget i marmorgulvet i år 1700, og som frem til 1846 styrede tiden i Rom.
    I kirkens venstre side står på gulvet det imponerende orgel bygget i en stor kasse af kirsebærtræ af orgelbyggeren Barthélémy Formentelli i år 2000. Et magtfuldt instrument både at se på og lytte til.

    I forskellige artikler på internettet kan man læse detaljeret om kirkens kunstværker, og det er en god idé at læse disse artikler, inden man besøger dette enestående kirkerum.
    Skrevet d. 10. marts 2022
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
  • Lise771
    Rødovre, Danmark35 bidrag
    Vi ville besøge et romersk bad og valgte tilfældigt dette. Det viste sig, at stedet var meget større end vi havde forventet. Der var masser at se både inde og ude. Kan anbefales, hvis man vil se noget af det virkelig gamle Rom
    Skrevet d. 12. oktober 2016
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
  • DanishTravelor
    København, Danmark231.603 bidrag
    Kejser Konstantin den Stores mor, Elena (248 – 329), var over 70 år gammel, da hun i år 325 rejste til Palæstina for at opsøge de hellige steder, og hun var selvfølgelig i Jerusalem, hvor hun fik opført kirken over Jesu grav. Under udgravningen til kirken fandt hun det sande kors, som det udtrykkes.
    En del af korset, nogle nagler i metal og torne fra den tornekrone, som man satte på Jesu hoved før korsfæstelsen tog Elena med tilbage til Rom, og så opførte hun og Konstantin en kirke, hvor relikvierne kunne opbevares. Elena medbragte også jord fra Golgata. På den måde blev kirken et ægte stykke Jerusalem, og i middelalderen blev kirken blot kaldt for Jerusalem.
    Kirkens beliggenhed var bekvem for Elena, for hun boede selv ved siden af kirken i det såkaldte Palazzo Sessoriano.
    Kirken blev ombygget flere gange gennem århundrederne. Den nuværende kirkes udseende og form skyldes en stor ombygning mellem 1741 og 1744.
    Set udefra ligner Basilica di Santa Croce in Gerusalemme ikke andre kirker. Facaden er klemt inde i den fire niveauer høje klosterbygning, hvis nøgterne og lidt kedelige mure omkranser den. Facaden er ellers spændende nok med sin form der både er konkav og konveks. Store pilastre med korintiske kapitæler pryder facaden i næsten hele dens højde.
    Øverst oppe ses seks statuer som forestiller Elena, Konstantin og de fire evangelister. Bag kirken ses det ældre romanske klokketårn.
    Indgangen til kirken sker gennem en elliptisk forhal med en lille kuppel, hvor der ses nogle søjler som stammer fra den allerførste kirke.
    Selve kirkerummet er en treskibet basilika med et stort apsis, der som det første tiltrækker opmærksomheden på grund af kuplen, hvor Kristus troner i midten, mens han holder en bog, hvor man læser den latinske indskrift: Jeg er vejen, sandheden og livet.
    Nedenunder er der freskomalerier, som tilskrives de to malere fra 1400-tallet Marco Palmezzano og Antoniazzo Romano. Deres billedserie bygger på Jacopo da Varagines (1230 – 1298) berømte Legenda Aureas, Den gyldne Legendes beretning om Elenas opdagelse af det sande kors.

    På sidealtrene er der malerier fra 1600-tallet og 1700-tallet af Raffaele Vanni, Carlo Maratta, Giovanni Bonatti, Giuseppe Passeri og Luigi Garzi. Det sidste af de seks sidekapeller indeholder et krucifiks i træ, som er udført af en anonym kunstner i Donatellos stil.

    Man kan besøge to underjordiske områder. Til højre for hovedalteret kan man gå ned til Cappella di Sant’Elena. Kapellet blev fuldstændig ombygget i 1500-tallet, hvor de mosaikker der ses i loftet kom til. Et sted i dette kapel er der en inskription der fortæller om jorden, som Elena medbragte fra Golgata. Der var meget mørkt, da jeg besøgte kapellet, og jeg fik ikke set hvor det var.
    Cappella di Sant’Elena er angiveligt den eneste bevarede del fra det oprindelige Palazzo Sessoriano.

    På den anden side af hovedalteret kan man gå ind i kapellet hvor passionsrelikvierne opbevares. Det blev ombygget i 1930 og fremstår meget renlivet i poleret marmor. Relikvierne opbevares i forskellige skrin, der står på glashylder bag i et indbygget skab med glas foran. Det kan godt være, at en kulstof-14 test kan afgøre, at disse relikvier ikke er 2000 år gamle. Noget andet er den meget store betydning som relikvierne har haft lige siden Elena medbragte dem fra Palæstina. Og det er værd at tænke lidt over, når man står og betragter disse hellige ting.

    Til venstre for hovedalteret kan man gå ind i et mindre kapel, hvor der opbevares en kopi af det hellige ligklæde, som opbevares Cattedrale di San Giovanni Battista i Torino. Kopien blev skænket til Basilica di Santa Croce in Gerusalemme i 2002 for at samlingen af passionsrelikvier kan være komplet.

    Basilica di Santa Croce in Gerusalemme hører til de syv valfartskirker i Rom, og hører som sådan til Roms historisk mest betydningsfulde kirker, som det selvfølgelig er meget spændende at besøge.
    Kirken ligger ikke hvor man som turist ellers kommer i Rom. I forbindelse med mit besøg gik jeg turen fra Roma Termini til Basilica di San Lorenzo fuori le Mura, og derfra videre til Basilica di Santa Croce in Gerusalemme. Særlig den sidste del var bestemt ikke spændende. Man kommer gennem et område af Rom som ikke er byens mest charmerende del, men præget af dårligt vedligeholdt boligmasse med alt for meget graffiti på facader og døre. Turen tilbage til centrum foregik af Via di Santa Croce in Gerusalemme, som går fra kirken og direkte til Basilica di Santa Maria Maggiore.
    Undervejs kommer man gennem den lille, rare park Giardini Nicola Calipari som fylder Piazza Vittorio Emanuele II.
    Skrevet d. 3. marts 2022
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
  • 748Rita
    Århus, Danmark12.824 bidrag
    Nogle gange kommer kirker ligesom på en snor, og centralt i Rom kommer de ofte tæt. Denne kirke laver også opera, klassisk musik og andre forestillinger med stor succes.
    Her er vi kommet ind i en hel specielt god mulighden.)
    Skrevet d. 20. oktober 2018
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
  • Benjamin_Soerensen
    Århus, Danmark920 bidrag
    For de fleste er dette et punkt man kommer forbi på vej til eller fra Termini. Der er hjemløse som overnatter i området mellem Termini og pladsen, men ikke noget at være nervøs for. Boede på Boscolo Exedra hotellet, og kunne nyde udsigten over pladsen - og først når man tager sig tid til at se efter, så ser man hvor smukt her er - måske er det fordi man ser det oppe fra. Det vrimler med mennesker, biler, busser, scootere og motorcykler, ind og ud mellem hinanden igennem rundkørslen - ingen regler, du over - stop aldrig.
    Skrevet d. 7. oktober 2014
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
  • Jesper Spørring
    Odense, Danmark40 bidrag
    Roms store banegård. Ret slidt, men med en del butikker. Den ligger dejlig centralt, og det er ligesom her man oplever Rom for første gang. Fra de buldrende toge til de smalle stræder.
    Skrevet d. 27. maj 2019
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
  • Anne-marie K
    København, Danmark21 bidrag
    Jeg havde regnet med, at disse lå midt på en plads, som så mange af de andre springvand i Rom, så det var en overraskelse at se, hvordan de var placeret! En meget unik og original idé, som kun gør denne seværdighed endnu mere seværdig!
    Skrevet d. 29. december 2013
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
  • Morten Fjord Stengaard
    Thisted, Danmark79 bidrag
    Dette sted er umuligt ikke at se næsten uanset hvor du befinder dig i Rom med dets lave huse. Det er stort, det er hvidt og dets to flotte statuer på toppen af monumentet gør det synligt for enhver. Og storslået er det. Helt unikt og smukt i arkitektur og størrelse.
    Man kan fra bagsiden tage en elevator op på toppen og taget af monumentet. Derfra er der udsigt over hele Rom. Utrolig udsigt.
    Indenfor er der bl.a. museum. men det er udefra at bygningen for mig er helt overvældende.
    Skrevet d. 7. oktober 2013
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
  • Knud P
    Hobro17 bidrag
    Flot kirke og fin korsang da vi dumpede ind i kirken til aftenmessen. Dørene var åbne ud til gaden, samtidig med en katolsk messe. Fin oplevelse at få med.
    Skrevet d. 24. august 2015
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.