Arkitektoniske bygninger i Rom

Bedste Arkitektoniske bygninger i Rom, Italien

Arkitektoniske bygninger i Rom

Indtægter påvirker de oplevelser, der er fremhævede på denne side, få flere oplysninger.
  • Favoritter blandt rejsende
    Aktiviteter rangeret ud fra Tripadvisor-data, herunder anmeldelser, vurderinger, billeder og popularitet.
  • Placering i popularitetsindekset
    De højst vurderede seværdigheder på Tripadvisor, baseret på anmeldelser fra rejsende.
Seværdighedstyper
Seværdigheder og vartegn
Seværdigheder og vartegn
Vurdering fra rejsende
Bydele
Egnet til
238 steder sorteret efter popularitet hos de rejsende.
Vi udfører kontrol på anmeldelser
Tripadvisors tilgang til anmeldelser
Alle Tripadvisor-anmeldelser går igennem et automatisk sporingssystem, før de bliver offentliggjort, for at indsamle oplysninger med henblik på at besvare følgende spørgsmål: hvordan, hvad, hvor og hvornår. Hvis systemet registrerer noget, der potentielt er i modstrid med vores retningslinjer for fællesskabet, offentliggøres anmeldelsen ikke.
Når systemet registrerer et problem, kan en anmeldelse automatisk afvises, sendes til validering hos anmelderen eller manuelt gennemgås af vores team af indholdsspecialister, der arbejder døgnet rundt for at opretholde kvaliteten af anmeldelserne på vores website.
Vores team kontrollerer alle anmeldelser på vores website, som vores fællesskab mener ikke opfylder vores retningslinjer for fællesskabet.
Få mere at vide om vores anmeldelsespolitik.
Få mere at vide om dette indhold
Ture, aktiviteter og oplevelser, der kan bookes på Tripadvisor, rangeret ud fra eksklusive Tripadvisor-data, herunder anmeldelser, vurderinger, billeder, popularitet, brugerpræferencer, pris og bookinger foretaget igennem Tripadvisor.
Viser resultaterne 1-30 af 238

Se, hvad de rejsende siger

  • Jesper C
    Hørsholm, Danmark1.468 bidrag
    Fantastisk bygningsværk. Et helt sikkert "must-see" i Rom.
    Hvis der er kø, går den hurtigt.
    Og så er det gratis at komme ind.
    Skrevet d. 18. juni 2022
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
  • Henrik M
    Kongens Lyngby, Danmark1.460 bidrag
    Det er næsten umuligt at anmelde villa og park uden at beskæftige sig med Borghese-familien, som fra slutningen af 1200-tallet havde tjent en formue på uld i Siena. I 1500-tallet flyttede familiens overhoved Marcantonio til Rom, hvor man i vid udstrækning blandede sig med adelsfamilierne, og sønnen Camillo blev valgt til pave under navnet Paulus V - hans navnetræk findes både på Peterskirken (hvor han er storslået begravet) samt et utal af andre kirker. Han udviklede en særlig sans for nepotisme ved at udnævne samtlige familiemedlemmer til kirkens højeste poster eller opfandt nogle. Det var også under ham, at kirken tilranede sig mængder af marmor og andre værdier fra de antikke bygninger. Om Camillo kunne kende forskel på egne og kirkens midler ved jeg ikke noget om, men familien erhvervede i hvert fald store jordområder ved Rom.
    En senere efterkommer, der blev general under Napoleon solgte en meget stor samling kunst til Louvre. En efterkommer i forrige århundrede havde grundlagt et nyt fascistisk parti og måtte flygte til Spanien i 1970 anklaget for forsøg på statskup.
    Når man ser Villa´en er det ikke just en villa, man tænker på men derimod et stort fyrstehus udført i barok og en meget smuk og harmonisk bygning. Hertil er der haveanlæg og orangerie med yderligere bygningsdele. Vi besøgte ikke villaen, der nu er et kunstmuseum, men gik en dejlig lang tur i den fredfyldte engelske park, og anlagt som sådan indeholder den små overraskelser og sø her og der. I nærheden ligger Zoo, hvis man nu har lyst til det. Parken kunne godt være tættere bevokset efter vores smag.
    Mange veje fører til parken, men man kan faktisk komme op i den via et trappe- og stiforløb fra Piazza del Popolo. På den anden side af pladsens port ligger indgangsportalerne til parken og villaen.
    Skrevet d. 6. april 2018
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
  • P P’sen
    København, Danmark33 bidrag
    Fremragende oplevelse som slog vatikanmuseet og det sixtinske kapel med flere længder! Vidunderlige omgivelser, fantastiske malerier og meget færre mennesker. Kan varmt anbefales hvis man er fan af stor billedkunst. Eneste minus er lyssætningen som ikke er optimal.
    Skrevet d. 1. marts 2020
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
  • Jørgen F
    Roskilde, Danmark25 bidrag
    Husk at bestille tid
    Spændende måde at fremstille rom på
    Bør besøges som et must
    God fornøjelse
    Kommer gerne igen
    Skrevet d. 31. januar 2020
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
  • DanishTravelor
    København, Danmark231.603 bidrag
    Roms Galleria Nazionale d’Arte Antica er indrettet i både Palazzo Barberini, der ligger midt mellem Roma Termini og Piazza di Spagna, og Palzzo Corsini der ligger i Trastevere.

    Palazzo Barberini blev opført 1625 – 1633 som en ændring og udvidelse af det palazzo, som var opført af familien Sforza i 1549. Gian Lorenzo Bernini, Carlo Maderno og Francesco Borromini havde hver sin andel i udformningen af den nye bygning.
    På Internettet er der artikler der fortæller detaljeret om bygningens historie og mange interessante arkitektoniske detaljer, for eksempel Borrominis berømte trappe.

    Det er kun siden 2006 at huset har været brugt som det ene hjemsted for Galleria Nazionale d’Arte Antica.
    Kunstsamlingen indeholder mest italienske værker fra 1200-tallet og frem til slutningen af 1700-tallet, ophængt med god plads i de flotte rum i husets to etager.
    Et motto for denne samling kunne være: Kun det bedste.
    Man går fra mesterværk til mesterværk og kigger på billederne af Giovanni da Rimini, Simone dei Crocifissi, Bartolodi di Fredi, Niccolò di Pietro, Filippo Lippi, Periugino, Raffaello, Mattia Preti, Sodoma, Piero di Cosimo, Andrea del Sarto, Tintoretto, Garofolo, Dosso Dossi, Lorenzo Lotto, Niccolò dell’Abate, Brescianino, Bronzino, Quentin Metsys, Daniele de Volterra, El Greco, Jacopino del Conte, Francesco Salviati, Prospero Fontana, Bartolomeo Passerotti, Bassano, Denys Calvaert, Annibale Carracci, Nicolas Poussin, Paul Brill, Caravaggio, Bartolomeo Manfredi, Carlo Saraceni, Juseppe de Ribera, Trophime Bigot, Hendrick Ter Bruggen, Michael Sweerts, Simon Vouet, Mathias Stomer, Lionello Spada, Valentin de Boulogne, Guido Reni, Domenichino, Giovanni Lanfranco, Guercino, Carlo Maratti, Massimo Stanzione, Hendrick van Somer, Francesco Furini, Guico Cagnacci, Giovanni Lanfranco, Pierre Subleyras, Francesco Guardi, Bernardo Bellotto, Canaletto, Gaspar van Wittel, Angelica Kauffmann og Jacob Philipp Hackert for nu blot at nævne nogle af mange kunstnere, hvis værker er repræsenteret i samlingen.

    Mens man ser alle billederne og kommer gennem Palazzo Barberinis to etager, kan man samtidig glæde sig over hvor forskellige alle rummene er med deres flotte freskomalerier i lofterne.
    Særligt imponerende er den gyldne Salone Pietro da Cortona med det enorme freskomaleri Il Trionfo della Divina Provvidenza, Allegory of Divine Providence, Det guddommelige forsyns triumf, som Pietro Cortona udførte 1632 – 1639 i salens loft.

    Jeg brugte lidt over tre timer på mit besøg i dette vidunderlige museum.
    Billetten man køber gælder både til Palazzo Barberini og Palazzo Corsini, men kan bruges i mange dage, således at man ikke behøver skynde sig over til den anden ende af Rom for at se den anden del af Galleria Nazionale d’Arte samme dag.
    Skrevet d. 3. juli 2019
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
  • DanishTravelor
    København, Danmark231.603 bidrag
    Siger man kirke i barok stil, er det næste ord man må sige: Chiesa del Gesù i Rom, opført 1568 – 1580, men kirken blev først indviet i 1584. Utallige kirker verden over er modelleret med Chiesa del Gesù som forbillede.
    Facaden er i to niveauer og prydes af rækker af dobbelte pilastre med korintiske kapitæler. Kun mest centralt er der søjler.
    Det nye der blev skabt indvendigt var, at den gamle treskibede basilikaform blev erstattet med et åbent rum med sidekapeller. Argumentet var, at menighedens opmærksomhed ville være mere koncentreret om hvad der foregår ved hovedalteret når messen fejres.

    Kirken er overdådigt pyntet med pragtfulde altre med forgyldninger og fremragende kunstværker.
    I loftet ses det store maleri Trionfo del Nome di Gesù, Jesu navns triumf, af Giovan Battista Gaulli med tilnavnet Il Baciccio. Når man står under dette dramatiske maleri, er det som om dets figurer falder ud af værket og er på vej ned gennem rummet. Samtidig lader maleren menigheden på gulvet kigge direkte ind i Paradis.
    Andre malerier er udført af Andrea Pozzo, Pietro da Cortona, Federico Zuccari, Baldassarre Croce, Ercole Antonio Racci og Giovanni Andrea Carlone. I kirken ses også en række skulpturer.

    På internettet er der en række artikler og informationer om Chiesa del Gesù, der som nævnt er en særdeles vigtig milepæl i arkitekturens historie.
    Skrevet d. 7. marts 2022
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
  • DanishTravelor
    København, Danmark231.603 bidrag
    Piazza Vidoni ligger midt i den lange Corso Vittorio Emanuele II. Basilica di Sant’Andrea della Valle fylder det meste af pladsen.
    Den blev opført mellem 1590 og 1650 efter tegninger af arkitekterne Francesco Grimaldi, Carlo Maderno og Giacomo della Porta. Sidstnævnte havde også været med, da Chiesa del Gesù, færdiggjort 1580, blev opført som banebrydende projekt i barok arkitektur, og ganske som Chiesa del Gesù blev Basilica di Sant’Andrea della Valle bygget i den nye stil med et indre der bestod af et enkelt rum med sidekapeller.
    På stedet hvor kirken blev opført, havde tidligere eksisteret en kirke viet til San Sebastiano.

    Kirkens facade er i to niveauer. Der er korintiske søjler og pilastre der delvis smelter sammen, og i nederste niveau er der fire nicher med skulpturer. Billedhuggeren Domenico Guidi har skabt San Sebastiano og San Gaetano mens Ercole Ferrata har udhugget Sant’Andrea Avellino og Sant’Andrea apostolo.

    Indvendigt er kirken som nævnt udformet som et enkelt rum. Der er fire kapeller i hver side og et tværskib som ikke er særligt dybt.
    Der er malerier og skulpturer overalt i kirken, men der er ikke opsat information om hvem malerne og billedhuggerne er. Til gengæld kan man tage en flot brochure, der fortæller om kirkens historie og dens indretning, så man har vældig god information om de mange kunstværker, mens man går rundt i kirken.

    Selve det store kirkerum har malerier i lofterne der stammer fra 1905 og blev udført af blandt andre Salvatore Nobili, Silvio Galimberti og Cesare Caroseli.
    Det store maleri i kuplen over tværskibet er skabt af Giovanni Lanfranco i 1625 – 1627. Portrætterne af de fire evangelister omkring kuplens maleri er af Domenico Zampieri med tilnavnet Domenichino.

    I apsis bag hovedalteret ses tre store malerier med scener fra apostlen Andreas’ liv, udført af Mattia Preti med tilnavnet Il Calabrese i 1650 – 1651. Til venstre ses Andreas blive hængt op på korset. I det midterste maleri hænger han på det særlige kors, som er tømret som et X, og kaldes Andreas-korset. På det sidste maleri til højre ses nedtagelsen af Andreas.
    I det midterste billede, det med selve korsfæstelsen, ses i himlen over Andreas en mægtig hær af engle, nogle af dem har instrumenter, som de spiller på. Og det forunderlige er, at de soldater og andre der står under korset tilsyneladende kan se englene og er skræmt og bange. En af dem peger endda op på de mange engle der spiller himmelsk musik på violin, harpe og basun. Også Andreas ser op i gruppen af engle, hvoraf en af dem netop skal til at lægge en krans på hans hoved.

    I kapellerne er der skulpturer, malerier og dekorationer af blandt andre Carlo Fontana, Antonio Raggi, Silverio Capparoni, Giovanni Lanfranco, Carlo Cignani, Alessandro Francesi, Gerard van Honthorst, Giacinto Brandi, Mattia de Mare, Alessio d’Elisa, Giovanni de’Vecchi, Guido Guidi, Cristoforo Rancalli med tilnavnet Il Pomarancio og Domenico Cresti med tilnavnet Passignano.

    Vil man gerne besøge Basilica di Sant’Andrea della Valle, så behøver man ikke bekymre sig om åbningstider og at kirken er lukket midt på dagen. Den er åben alle dage fra morgen til aften.
    Skrevet d. 10. marts 2022
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
  • Henrik M
    Kongens Lyngby, Danmark1.460 bidrag
    Umiddelbart gætter jeg på, at de fleste turister har set ruinerne af teatret men ikke synes det er så spændende, muligvis fordi man ikke kan komme ind i det.
    Det blev påbegyndt under Cæsar men først indviet under Augustus, opført i romersk beton, tuff sten og brændte mursten og udvendigt beklædt med marmor. Etagerne var et bueforløb, som gav en lettere mur konstruktion. Teatret menes at have været et open air teater med udsigt til tiberen og at det rummede 20.000 tilskuere.
    I 1300-tallet kom stedet i privateje og senere overdraget til Orsini som opførte Palazzo de Orsini som næsten sammenbygget med teatret. Af samme grund er der stadig beboelser her. Faktisk er det den private besiddelse, som har reddet ruinerne af teatret.
    Så vidt jeg ved har ejerne af Palazzo de Orsini haft ejendommen til salg for 40 millioner dollars.
    Skrevet d. 6. april 2018
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
  • Birte L
    Kongens Lyngby, Danmark2.865 bidrag
    Udsigten fra terrassen er fantastisk:man har hele ROM for sine fødder.facaden indefra haven er også meget flot.selve haven er nogle steder pænt holdt,andre steder noget forsømt.af selve bygningen får man kun et par værelser at se på omvisningen,der alligevel varer 1 1/2 time
    Skrevet d. 26. august 2015
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
  • Tom M
    København, Danmark448 bidrag
    En dejlig tur op af bjerget belønnes med udsigt fra den smukke park hvor vi får en flot udsigt over Rom. Lidt længere fremme ser vi gennem NØGLE-HULLET det kønneste billede af Peterskirken for enden af en cypres-alle. Turen er god til en dag hvor temperaturen ikke er alt for høj.
    Skrevet d. 24. maj 2016
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
  • DanishTravelor
    København, Danmark231.603 bidrag
    Et af Roms smukkeste palazzo’er er Palazzo di Venezia på Via del Plebiscito ved Piazza Venezia og nabo til Altere della Patria.
    Denne dejlige bygning i renæssancestil blev opført i årene 1455 – 1467.
    Huset har gennem tiden har skiftende anvendelse, blandt andet som østrigsk ambassade og som hovedkvarter for Mussolini.
    De sidste 100 år har bygningens niveau 1 rummet en fornem samling af billeder, og fra 1933 også 3.000 artefakter, som blev testamenteret fra Henrietta Tower og George Washington Wurts. Denne store og imponerende samling indeholder sølv, guld, porcelæn, glas, medaljer skulpturer, våben og meget mere, og fylder et meget stort område i bygningen.
    Samlingen er utrolig flot sat op, og det er en oplevelse at gå rundt mellem alle de fine sager og beundre det man lige bliver fanget af.

    De største sale i Palazzo di Venezia får man lov at beundre fuldstændig tomme, så man kan se rummene sådan som de er. I Sale delle Battaglie (Room of Battles) og La Sala Regia (The Regal Room) kan man gå længe omkring og beundre vægge, lofter og gulve.

    Samlingen af malerier indeholder dejlige værker fra 1300 – 1700-tallet.
    Her er billeder af kunstnere som Beata Angelico, Pisanello, Filippo Lippi, Neri di Bicci, Bernardino Zaganelli, Lorenzo Sabbatini, Leilo Orsi, Garofolo, Giuseppe Maria Crespi, Donato Creti, Jacob Gerritszon Cuyp, Il Monrealese, Orazio Borgianni, Guercino, Francesco di Mura, Francesco Solimena og Giorgio Vasari.

    En særlig status har billedet Due Amici, et dobbeltportræt fra 1502 af to venner udført af maleren Giorgio da Castelfranco, som kaldes Giorgione (1477 – 1510), et billede som vist nærmest er et ikon for Museo Nazionale del Palazzo di Venezia.
    Den ene unge mand, ham der er forrest i billedet, støtter sit hoved med den ene hånd og kigger med opgivende blik til venstre for den der betragter værket. Han holder en bitter appelsin i sin anden hånd, og den symboliserer melankolien, der både er sød og bitter. Og hans tøj er i mørke farver, kun på hans ansigt er der lys.
    Den anden unge mand, som er lige bag ham, vi ser kun hans buste, kigger til højre for den der betragter billedet, Han har en grøn skjorte på, og lyset falder på ham. Han har et underfundigt smil, som om han har stor lyst til at røbe en hemmelighed, men han gør det ikke! Tør vi gætte på, at han godt ved, at hans ven er håbløst forelsket?
    Man kan gøre sig mange forestillinger om, hvad det er der sker mellem de to venner, og jeg var længe om at komme væk fra Giorgiones utroligt gode billede.

    Efter man har set de store sale, billedsamlingen og den store samling af brugskunst, kan man gå ud på den udvendige gang der i første sals højde løber hele vejen rundt om den indre firlængede gård. Her er indrettet et lapidarium, som måske ikke er det mest spændende jeg har set, men det er værd at gå turen rundt og kaste et blik på de gamle sager.

    Besøget i Museo Nazionale del Palazzo di Venezia er en fremragende oplevelse.
    Skrevet d. 6. juli 2019
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
  • Emilie C
    Grenaa, Danmark56 bidrag
    Man kan ikke komme ind i kirken, men man kan komme ind i gården gennem den åbne port. Lige nu er der en åben og gratis udstilling af bronchestatuer. Kirkens tårn er snoet - gården er et smukt sted at sidde og hvile fødderne. Ligger lige bag Piazza Navona
    Skrevet d. 24. september 2014
    Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
Ofte stillede spørgsmål om Rom