Universe

Universe anmeldelser, Sønderborg

Forlystelses- og temaparker • Videnskabsmuseer • Forlystelser og aktiviteter
Om
Tag familien med til Universe, og oplev Sønderjyllands største og sjoveste oplevelsespark. Her kan I sammen gå på opdagelse i naturvidenskabens og teknologiens forunderlige univers, og vi lover begejstring og underholdning for både store og små. I 2018 åbner vi dørene til vores helt nye Ball Factory, hvor I sammen kan lege, gå på opdagelse og udfordre hinanden i et væld af indendørs aktiviteter. I kan også glæde jer til at paraglide i VR eller en hæsblæsende flugt fra månestationen i vores 5D-simulator. Vi ses til finurlige og forbløffende oplevelser i Universe.
Anbefalet varighed
Mere end 3 timer
Foreslå ændringer til forbedring af det, vi viser.
Forbedr denne registrering
Området
Adresse

4.0
370 anmeldelser
Fremragende
187
Meget godt
98
Gennemsnitligt
36
Dårlig
26
Frygtelig
23

Annika Rasmussen
Tommerup, Danmark54 bidrag
Vil helt klart anbefale
aug. 2021 • Familierejse
Super fed oplevelse.
Gode spisemuligheder, masser af plads til både spise, bevæge sig, og komme rundt, samt prøve de diverse forlystelser.
Vi havde vores lille dreng med på 7 mdr, han kunne sagtens være med på det hele, der var selvfølgelig små begrænsninger, men der var super gode muligheder for at komme rundt med barnevogn.
Super god tur, vil helt klart anbefale, trods vi selv havde 2 timers kørsel til og fra, så vil vi helt klart gøre det igen.
Skrevet d. 28. august 2021
Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af TripAdvisor LLC.

Et spændende og smukt sted.
aug. 2021
Vi er to voksne,og vi havde nogle dejlige timer i den smukke park. Vi så og hørte flere skoleklasser blive undervist på en rigtig spændende måde.
Skrevet d. 25. august 2021
Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af TripAdvisor LLC.

Spb
1 bidrag
God oplevelse
aug. 2021
Rigtig godt sted for familier med børn. Vi har sæsonkort og kommer der jævnligt. Altid smilende personale og god service.
Skrevet d. 22. august 2021
Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af TripAdvisor LLC.

Naja H
Middelfart, Danmark1 bidrag
Utilgiveligt
aug. 2021 • Par
Jeg skal aldrig lægge mine penge her!
Vi havde kun en uges sommerferie, vi planlagde hvad vi skulle se i starten af ferien og tjekkede åbningsdage, priser, adresser ect. Vi tjekkede åbningstider to dage før vi skulle til Universe. Vi tjekkede sørme også åbningstiderne dagen før for at planlægge hvornår vi skulle køre den lange tur. Og vi er 110 % sikker på at der var åbent d. 13/8 og at de skulle have været åbent fra 10 til 17.00. Men når vi når frem så er der lukket! Vi tænker at der er en anden indgang. Når vi kører længere ned mod deres parkeringsplads ser vi at der er folk som går der inde på den anden side af hegnet, og oppe i en af klatreforlystelserne. Jeg ringer og spørg hvorfor hovedindgangen er lukket når de skulle have åbent. Hun havde ikke noget godt svar og bliver stum når jeg fortæller at vi kan side og se folk i forlystelsen fra parkeringspladsen. Hvorefter jeg får dum-smarte kommentarer tilbage. Hun må helt sikkert ikke sige sandheden af nogen højere oppe i Universe. Før jeg er færdig med at snakke i telefon med Universe, triller der en anden bil ind på parkeringspladsen, hvilket bekræfter endnu stærkere at det er Universe der har ændret deres hjemmeside. Da vi sidder der på parkeringspladsen er vi knuste fordi: 1. vi har været tidligt oppe, 2. det var for at køre en meget lang tur, 3. nu var halvdelen af dagen gået, 4. nu vidste vi at vi havde en meget lang kørere tur hjem også var dagen både ødelagt og gået, 5. hvis vi skulle kører et andet sted hen som kunne gøre op for at Universe var lukket så havde vi en endnu længere en køretur foran os... 6. fordi at telefondamen fra Universe var næsvis, 7. fordi det var så frækt og provokerende at se andre gæster i parken når vores en af 5 hellige feriedage var ødelagt.
Jeg er sikker på at der kom flere biler forbi hvis vi havde holdt der længere.

Hvis du overvejer at tage til Universe så skal du spørge dig selv om at vil tage chancen for at lade Universe pisse på dig?
Kunne du tænke dig at stå tideligt op for at få pakket hele familien, og køre den lange tid for at kører direkte tilbage igen?
Vil du havde det godt med at stå på en tom parkeringsplads måske med ulykkelige børn? Hvordan vil du have det med at fortælle dem, at nu skal I kører hele vejen hjem igen?
Hvordan ville du havde det med at fuldstændig spilde en feriedag? Du får ikke engang slappet af, du får bare forhåbninger og møg fra Universe..
Det syntes jeg læser skal overveje inden I drager på den lange vej derned...
Skrevet d. 13. august 2021
Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af TripAdvisor LLC.
Kære Naja, Jeg beklager at I har valgt at besøge Universe på en lukkedag. Vi udgiver hvert år ved sæsonstart vores åbningskalender og fredag d. 13. august 2021 har hele tiden været lukket. Vi har lukket om fredagen uden for skolernes ferie medmindre det er en helligdag. Dette fremgår af vores åbningskalender, ligesom det ikke var muligt at købe billet online til dagen. Årsagen til der var gæster i SkyTrail kan være 2 ting. 1) Medarbejder træning, vi skal løbende træne vores medarbejder i SkyTrail for at opretholde certificering og sikkerheden. 2) Vi sælger mødeaktiviteter herunder kan SkyTrail indgå som et teambuilding arrangement. Jeg beklager din oplevelse af kommunikationen med Universe på dagen, vi har ingen intention om at fremstå "næsvise". Men der er ikke andet svar end at vi havde lukket d. 13/8, så medarbejderen har givet dig den helt rigtige information herom. Vi har ikke ændret på vores åbningstider for d. 13. august 2021. Eneste ændringer til planen 2021 var i foråret da vi var ned lukket grundet Corona testrektioner. Jeg beklager den situation I er endt i, men vi gør en stor indsats for at kommunikere vores åbningstider på forskellige platforme, og vi ændre dem ikke løbende når sådan kalenderen er lagt. Med venlig hilsen Jonas, Universe
Skrevet d. 31. august 2021
Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af en repræsentant for ledelsen og ikke af TripAdvisor LLC.

Bent W
1 bidrag
Savnede teleslynge i 360 Fulldome Show
jul. 2021
Min kone og jeg havde en dejlig dag.

Parken er smuk og aktiviteter er spændende.
Jeg er hørehæmmet og savnede derfor en teleslynge i 360 Fulldome show.
Skrevet d. 31. juli 2021
Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af TripAdvisor LLC.

Kenneth
1 bidrag
Trist oplevelse
jul. 2021 • Familierejse
Alt for lange ventetider og køsystemet virker ikke. VR aktiviteterne er trækplaster, men man formår ikke at optimere processer så man får flere gæster igennem.
Ved spisestederne - medarbejderne virkede meget stressede, flere ting var udsolgt(?mad, is, cacao) og generelt ikke særlig hjælpsomme.
Øv!
Skrevet d. 31. juli 2021
Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af TripAdvisor LLC.

Camilla E
Holstebro, Danmark83 bidrag
Super hyggeligt, lærerigt og sjovt
jun. 2021 • Familierejse
Super hyggelig og flot park. Interessant og sjove aktiviteter. Lærerigt for alle aldre.
Timerne fløj afsted. Vi kommer gerne igen.
Skrevet d. 30. juli 2021
Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af TripAdvisor LLC.

natak
1 bidrag
Jeg var ikke tilfreds med ventetider og begrænsninger og det kunne have været meget bedre. Jeg var med min man og søn 9å
jul. 2021 • Familierejse
Der er en stor ventetid til VR og hvis man får lov til det kan man opleve kun en station og hvis man giver sin chip til børnene kan man ikke være sammen med dem. Derfor bliver børnene rigtig ked af det. Jeg synes den højde karaktere til børn giver ikke mening og den er ikke valgt efter rigtig fare til børn og det er for at begrænse ventetider og antal folk per station. VR oplevelser er ikke mere farlige end klatre oplevelser, der accepterer også mindreårig børn. Vi kørte en lang tur til parken og betalt til billeter men kunne ikke får meget ud af det og det er rigtig træls.
Skrevet d. 29. juli 2021
Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af TripAdvisor LLC.

Dorte D
Vejen, Danmark2 bidrag
SPILD AF TID OG PENGE
jul. 2021 • Familierejse
Vi besøgte Universe i vores sommerferie, vi havde købt billet hjemmefra, det fungerede super fint. Da vi ankommer får vi udleveret et armbånd pr. Person med QR kode og en pjece med vejledning om hvordan vi booker tur til nogle af de fedeste ting. Vi starter ud med at vil i klatretårnet og der er 2 timers ventetid, vi prøver om vi kan booke noget andet imens, men det kan man ikke, kun en ting af gangen, nå men pyt tænkte vi så ser vi andre ting imens. Parken havde åbent fra 10-19 den dag. Vi var 4 voksne og 2 børn og 1 hund, så vi kunne ikke alle prøve på samme tid da hunden jo skulle ses efter.
Da 5 af os prøvede klatretårnet kunne jeg så tilmelde næste ting 3 ville gerne Segway ventetid 2 timer og mig og 2 børn ville VR ventetid 3 timer Så det bookede jeg og det passede fint med tiden der stod på vores app at de prøvede segways først og vi tog VR bagefter. Der var bare ikke lige nogen der havde fortalt os at segways tager mega lang introtid, så da de langt om længe skulle på de der segways blev det vores tur til VR, jeg skyndte mig at afbestille for der var ikke nogen til at passe hunden imens, jeg skyndte mig at tilmelde igen, yderligere 2-3 timers ventetid. I den tid ville vi bruge på nogle af showene der er, vi så 1 og spiste derefter is, hvor de så var løbet tør for softice og slushice. Vi ville gerne se et show mere men turde ikke da appen sagde at der var imellem 30-60 min. Tilbage af vores ventetid på VR og showet ville tage 30 min. Kl. 18.30 blev det endelig vores tur til VR og vi skyndte os derhen vi ventede først på vores navne kom på skærmen ca. 20 min. Derefter i kø udenfor bygningen og endelig kom vi hen til manden som skulle scanne vores armbånd, han sagde at fordi vi snart lukker må vi kun prøve 1 ting… hvad??? Vi har ventet hele dagen…. !!!!!!! Jeg var høflig og sagde at så måtte det jo være coasteren, han sagde fornuftigt valg der er nemlig ikke så lang kø….. KØ IGEN???? vi kom så ind og stod i kø igen til VR coasteren. Kl. 19.50 forlod vi parken efter at have prøvet VR i under 5 minutter som vi har ventet i over 9 timer på. Vi kommer aldrig igen, og det er fuldstændig spild af penge.
Blomsterne i parken er super flotte, og de unge mennesker der arbejder der var så søde og smilende. Køen ved indgangen gik hurtig. Men deres APP system skal væk og der må være en anden måde. Mvh Dorte
Skrevet d. 29. juli 2021
Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af TripAdvisor LLC.

lurifakse
Århus, Danmark53 bidrag
Bedst udenfor højsæsonen
jul. 2021 • Familierejse
Vi kom med noget lave forventninger på grund af de andre anmeldelser her fra højsæsonugerne. Og ja, der er mange mennesker, når der er udsolgt, men ved de fleste ting kunne vi gå lige ind. To børn på 7 og 11 havde en dejlig dag.
Den konstruktive kritik, som man må forberede sig på til det forhåbentlig bliver forbedret:
- de meget lange køtider for Segway og VR-oplevelser. Køsystemet fungerer ikke optimalt og man kan kun stå i kø til én ting. Regn med kun at kunne nå enten Segway eller én VR-oplevelse på en hel dag. Køen er lang igen, når man først har fået lov at komme ind.
- parkkortet på hjemmesiden er håbløst at navigere rundt i (man må trykke på alle prikker, for at finde det sted, man leder efter. Det åbner et lille vindue med beskrivelse af det valgte sted, som så spærrer for resten af kortet. Var ved at kyle min mobil i jorden til sidst).
- der mangler virkelig bedre skiltning inde i parken
- laaange køer til mad og drikkevarer/snacks. Omkring 45 minutter. Fx kunne man stå længe i kø ved Biotope for at få de MiniMelts, som hjemmesiden siger, de sælger. Der gør de ikke. Så gik der 45 minutter igen ved den isbiks, der faktisk havde dem.
- Picnickasserne er gode og kunne afhentes hurtigt. Ku' være rart, hvis der stod på ordren, at de afhentes i Food2Go og ikke bare "imellem de her to steder", som vi heller ikke ved, hvor ligger.
Skrevet d. 28. juli 2021
Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af TripAdvisor LLC.

Viser resultaterne 1-10 af 307
Er der manglende eller unøjagtige oplysninger?
Foreslå ændringer til forbedring af det, vi viser.
Forbedr denne registrering
Ofte stillede spørgsmål om Universe


Restauranter i nærheden af Universe: Restauranter i nærheden af Universe på Tripadvisor