Desværre er det en stor skuffelse at flyve med Austrian Airlines. Forsinkelser, sløvt, ubehjælsomt og ubehøvlede groundstaff ved gate-skranken. De kommer meget for sent, over 15 minutter efter den officielle boarding skulle være begyndt. Kommer med ingen forklaringer til os passagerer, men sidder og pjatter/griner indbyrdes, mens de sender himmelvendte blikke mod passagerer, som gerne vil om board. Forsinkelsen, som nu løber op til 1 time får man ingen forklaring på, og da boarding endeligt skal begynde orker de to dovne kvinder fra flyselskabet ikke engang at åbne ordentligt for selvservice sluser og dør og vrisser af de nærmeste passagerer, som gør opmærksom på fejlen. Service om bord på flyet på Business Class er direkte pinlig og dårlig, og iøvrigt ikke-eksisterende på Economy. Du kan få ét glas vand på Economy på en to-timers flyvetur og måske to glas vand på Business og en lille pose saltkiks. Det virker som om AUA har ansat de absolut dårligst kvalificerede medarbejdere, som ikke gider deres job. De allerværste er dog groundstaff. Deres kundeservice på telefonen kan man kun med meget lang ventetid og gentagne forsøg være måske heldig at komme igennem. Et call-center i Indien eller Polen. Og sørg for at rejse med kun let håndbaggage. Kufferter forsvinder ofte, selv på korte distancer, og da mange Austrian Airlines fly er overbookede, så prøver selskabet alt for at du skal afstå at tage med flyet, men vente på det næste, og glem så alt om din kuffert lander med dig, da de klumrer med flyændringen. Håndbagage vejer og måler de ofte, og du kan risikere, de ved skranken før boarding vælger at du ikke må få det med i kabinen, også selvom det kun vejer 3-4 kilo og sagtens kan lægges under sædet foran dig. Et flyselskab, som minder meget om superdiscount men stadig tager fuld pris for flybilletter.…