Vi kan se, at du bruger en browser, som vi ikke understøtter. Derfor vises TripAdvisors websted eventuelt ikke korrekt.
Vi understøtter følgende browsere:

“De Termiske Bade er fantastiske” 5 af 5 stjerner
Anmeldelse af Hotel Vejlefjord

Bedste priser for dit ophold
Angiv datoer for at se de bedste priser
Indtjekning dd/mm/yyyy Udtjekning dd/mm/yyyy
Vis priser
Sammenlign de bedste priser fra de mest populære rejsewebsteder
og 4 websteder mere!
Du har tilføjet Hotel Vejlefjord til Gemte s.
Hotel Vejlefjord
4.0 af 5 Specialiseret hotel   |   Sanatorievej 26, Stouby, Hedensted 7140, Danmark   |
Hotelfaciliteter
Vurderet som nr. 1 ud af 2 speciel indlogering i Stouby
Senioranmelder
14 anmeldelser 14 anmeldelser
Anmeldelser i 4 byer Anmeldelser i 4 byer
4 nyttige stemmer 4 nyttige stemmer
“De Termiske Bade er fantastiske”
5 af 5 stjerner Anmeldt 31 januar 2012

Min kæreste og jeg har i flere anledninger været i De Termiske Bade i Vejlefjord, og vi har syntes det var fantastisk alle gange. En enkelt gang har vi købt en saltscrub behandling til også, og det var også virkelig godt. De Termiske Bade er afgjort et sted, man kommer, når man har brug for afslapning og ro. Der er mange forskellige bade/bassiner (alm. bad, skovbad, lydbad, lysbad, ildbad og isbad, m.fl.), som man kan bade i som man har lyst. Endvidere er der overalt liggestole, hvor man kan ligge og nyde udsigten ud af de enorme glasvinduer, læse et blad og drikke et glas vand, eller bare blunde lidt... Det er super skønt - helt sikkert et sted vi vil komme flere gange frem over, og vi anbefaler det til alle vi kender :o)

• Overnattede Januar 2012, rejste som et par

Oversigt over vurderinger
  • Placering
    4,5 af 5 stjerner
    4,5 af 5 stjerner
Tip fra rejsende hjælper dig med at vælge det rette værelse.   Værelsestip (29)
Dato | Vurdering
7 anmeldelser af hoteller
Anmeldelser i 9 byer Anmeldelser i 9 byer
16 nyttige stemmer 16 nyttige stemmer
4 af 5 stjerner Anmeldt 6 november 2011

Min kæreste og jeg havde den dejlige fornøjelse at have en overnatning med 3 retters menu i vesthuset.
Vi blev taget rigtig godt imod af venligt personale i receptionen. Her blev vi sat ind i tingene og fik reserveret tid til spisning om aftenen. vi fik et dejligt stort værelse i vest huset som ligger ved siden af hovedbygningen. Det eneste negative ved værelserne er at selve bygningen virker lidt hospital agttig og også lugter lidt derhen af. Men ellers var det med stort badeværelse og balkon med en dejlig udsigt. ( En anden gang vil jeg dog vælge et værelse i hovedbygningen.

Har været i en del Wellness afdelinger efterhånden og må nok sige at dette til dato har været det største og flotteste. Det virker gennemført og man slapper virkelig af i omgivelserne med udsigt ud over skoven og den store have ved siden af selve hotellet.

Maden om aftenen i glassalen var ganske fin og smagte godt. Dog kunne personalet godt sætte sig lidt mere ind i hvad det er de servere, Det virker lidt amatør præget at vedkommende som kommer med maden står og læser op af den seddel man har liggende ved siden af en for selv at se hvad man skal have. Men bortset fra det var det godt og vi havde en skøn aften. Morgenmaden havde alt hvad hjertet begære, ingen problemer der. efter udtjekning kl 11. kan man hoppe i wellness igen indtil kl. 14. hvor de nye gæster begynder at komme.

overordnet set et super dejlig og romantisk miniophold for mig og fruen, med plads til hygge og afslapning.

kan anbefales.

33 anmeldelser af hoteller
Anmeldelser i 33 byer Anmeldelser i 33 byer
30 nyttige stemmer 30 nyttige stemmer
5 af 5 stjerner Anmeldt 21 oktober 2011

Vejlefjord har det hele - og er midtjyllands bedste bud på en super oplevelse - du får "hele pakken" her...

• Overnattede Juni 2011, rejste på forretning
4 anmeldelser af hoteller
Anmeldelser i 4 byer Anmeldelser i 4 byer
9 nyttige stemmer 9 nyttige stemmer
4 af 5 stjerner Anmeldt 24 august 2011

Jeg havde booket et 4-dages ophold med ophold og forplejning, spa-behandlinger, adgang til de termiske bade og deltagelse i spa-active (fitness-tilbud). Kombinationen af badning i de termiske bade (er stor tilhænger af ildbadet!), afslapning i spa-loungen (med afslappende Musicure i højtalerne) og spa-behandlinger var perfekt for mig. Rigtig god ide med aktiviteter så som tai chi, fitness etc., så man også kan være aktiv som supplement til afslapningen.

Jeg fik et hyggeligt enkeltværelse i stueetagen med udsigt mod parken. Fint lille værelse (og meget lille badeværelse).

Jeg prøvede forskellige spa-behandlinger. Kan varmt anbefale 50 min. klassisk massage hos en hollandsk dame (som jeg ikke husker navnet på). Den infrarøde sauna er god i kombination til massage. Jeg fik også en god ansigtsbehandling. Men det er jo meget smag og behag og individuelt hvor meget man får ud af behandlingerne.

De termiske bade er et kapitel for sig! Her er stille (minimumsalder for børn en god ide!), god stemning med ild i pejsen, dejlige lounge chairs, hvor man kan sidde / ligge og kigge ud på skoven, vand og frisk frugt inden for rækkevidde. Dejligt sted. Men poolen er ikke til at svømme i som en alm. pool (motionssvømning), mere blot til at dyppe sig i. Men min favorit er ildbadet i kombination med is-badet - rigtig godt for blodomløbet!

Morgenbuffeten er rigtig god! Middagen veksler mellem 3 retters menu og buffet. Hvis man er til sund, let mad er buffeten at foretrække (ærgerligt at man ikke selv kan vælge). 3-retters menu er meget "fransk" med hovedvægt på kød. Husk at bestille tid til middagen i god tid - og gerne inden du ankommer, da der hurtigt bliver booket op på visse tidspunkter. Frokostudbuddet er meget begrænset til sandwich eller salatbuffet (og rimeligt dyrt).

Kunne godt tænke mig at der var værelser, hvor man kunne medbringe hund men kan forstå, at hotellet skal være allergivenligt. Så bliver jeg desværre en sjælden gæst.

• Overnattede September 2010, rejste alene
55 anmeldelser af hoteller
Anmeldelser i 48 byer Anmeldelser i 48 byer
983 nyttige stemmer 983 nyttige stemmer
3 af 5 stjerner Anmeldt 8 juli 2011

Jeg har hørt tallet 180 millioner kroner for ombygningen indeholdende de termiske bade, og dette tal er nok ikke helt skævt, for der er kælet for hver en detalje, og kun brugt de dyreste møbler og materialer.

Vi havde som så ofte før valgt en suite, og det vil da helt klart også være min anbefaling til andre, da man her får sin egen lækre tagterrasse, med udsigt over den fantastiske park og ikke mindst Vejle fjord.

I ført ens udleverede housecoat og slippers, går man direkte fra sit værelse og ned til Spa området, der består af 10-12 behandlings rum, en reception og et stort lounge område der tilbyder gratis frugt, vand og diverse urte te.

Fra Spa området går man videre til Perlen i samlingen, de Termiske bade, som er bygget i granit. De store flader af natursten former bassiner, huler og gange. Hvert bad, hver hule og hvert rum byder på en unik sanseoplevelse for sig.

Der er 7 forskellige bade: Panorama-badet, ild-badet, is-badet, aroma-badet, lys-badet, lyd-badet og skov-badet. Jeg vil ikke kunne gennem ord genskabe den fantastiske følelse man får i hvert enkelt bad, så derfor siger jeg blot at det skal opleves,

Ud over de forskellige bade er der en skov sauna, en lille intens sauna på 110 grader og tre dampbade på henholdsvis 38, 40 og 42 graders damp.

Over alt er der lækre lounge møbler til fri afbenyttelse, og de er alle stort set placeret således man ligger og kigger ud på den storslåede natur.

Som I sikkert kan forstå, så er jeg meget begejstret, og jeg har da heller ikke set noget ligene andre steder i Skandinavien. De minusser der er, så som massagen (vi prøvede 4 forskellige behandlere, der ikke er på højde med andre gode steders behandlere), samt maden som er en sløj omgang, skal dog ikke ødelægge det samlede indtryk af selve Spa oplevelsen, og det er da også derfor jeg er oppe at ringe på de 5 flotte stjerner.

Maden i restauranten er stort set uspiselig, og ligeså godt Spaen er, ligeså dårlig er restauranten. Da der er langt til andre restauranter, er man ligesom tvunget til at spise her, hvilket hotellet er klar over, og derfor ikke føler de skal udøve kvalitet på dette område. Den dårlige madoplevelse gjorde faktisk, at vi forkortede vores ophold med en dag.

Min anbefaling er derfor, tag en hel dag i Spaen, hvorefter du kører hjem igen.

• Overnattede September 2010, rejste som et par
    • 3 af 5 stjerner Værdi
    • 3 af 5 stjerner Søvnkvalitet
    • 4 af 5 stjerner Renlighed
    • 2 af 5 stjerner Service
Var denne anmeldelse nyttig? Ja 12
Hoteller, som du muligvis også vil synes om...
dd/mm/yyyy dd/mm/yyyy
Pris på din overnatning

Har du været i Hotel Vejlefjord? Fortæl om dine oplevelser!

Supplerende oplysninger om Hotel Vejlefjord

Adresse: Sanatorievej 26, Stouby, Hedensted 7140, Danmark
Beliggenhed: Danmark > Jylland > Østjylland > Hedensted > Stouby
Faciliteter:
Bar/lounge Strand Fitnesscenter Gratis højhastighedsinternet (Wi-Fi) Gratis parkering Restaurant Roomservice Spa Suiter Swimmingpool Kørestolsadgang
Hotelstil:
Vurderet som nr. 1 ud af 2 speciel indlogering i Stouby
Prisklasse (pr. overnatning): 1.032 kr. - 1.624 kr.
Hotelklasse:4 stjerner — Hotel Vejlefjord 4*
Antal værelser: 113
Reservationsmuligheder:
TripAdvisor er stolte af at være samarbejdspartner med Hotels.com, Expedia og Booking.com, så du med ro i sindet kan reservere på Hotel Vejlefjord. Vi hjælper millioner af rejsende hver måned med at finde det perfekte hotel til både ferier og forretningsrejser og altid med de bedste rabatter og særtilbud.

Hvis du ejer eller bestyrer Hotel Vejlefjord, kan du registrere dig nu for at få adgang til gratis værktøjer, der kan forbedre din registrerede enhed, tiltrække nye anmeldelser og svare anmeldere.