Vi kan se, at du bruger en browser, som vi ikke understøtter. Derfor vises TripAdvisors websted eventuelt ikke korrekt.
Vi understøtter følgende browsere:

“En sørgelig Champagne Brunch” 1 af 5 stjerner
Anmeldelse af Hvedholm Slot

Gem Gemt
Du har tilføjet Hvedholm Slot til Gemte s.
Bedste priser for dit ophold
Angiv datoer for bedste priser
Indtjekning dd/mm/yyyy Udtjekning dd/mm/yyyy
Vis priser
Sammenlign de bedste priser fra de mest populære rejsewebsteder
og 4 websteder mere!
Hvedholm Slot
4.0 af 5 Slot   |   Hvedholm Slot 1, Faaborg 5600, Danmark   |
Hotelfaciliteter
Vurderet som nr. 3 ud af 11 speciel indlogering i Faaborg
Fåborg
1 anmeldelse
2 nyttige stemmer 2 nyttige stemmer
“En sørgelig Champagne Brunch”
1 af 5 stjerner Anmeldt 3 september 2013

Vi havde virkelig glædet os til at opleve Hvedholm Slot og Deres Champagne Brunch.
Blev modtaget i receptionen. Her var de ikke helt med på vi havde bestilt. Blev kort tid efter vist ind i en stue. De ville hente os når Vores Brunch var parat. Ok .. ventetid.. Bliver vist ind til Vores bord.. Tjeneren spørger om vi vil have mousserende vin.. ( øh skulle have Champagne ) Ja tak.. men vi vil gerne lige have en kop kaffe først. Derefter ser vi intet til tjeneren. ( eller den mousserende vin )
Heller ikke morgenmaden ( vil ikke kalde det brunch ) er nogen oplevelse.
Blødkogte æg ( var de engang )
Tørre og hårde rundstykker
Kaffe / the +Juice ( ingen friskhed i nogen af delene )
Selve tallerkenen består af :
Skinke og rullepølse.
2 bitte små stykker ananas og lidt druer.
Agurk i grove stænger med tørre kanter.
Nutella i pakker. ( 2 STK. )
Smør i pakker.
Camenbert og roquefort
Ymer ( tror jeg ) med drys af Netto´s den billige rugbrøddrys m. hvidt sukker.
Jordbær syltetøj ( nok også fra netto - den uden jordbær )
Afslutning:
En bleg kanelsnegl . Med en frygtelig smag af fedt.

Ingen servietter / skeer ( til ymer - æg )
Helheds indtrykket er et " slot " i en noget nusset tilstand med manglede service.
Det var IKKE en Brunch, men en morgenmad man kunne indtage bedre på et motorvejs cafeteria. Til en langt billigere pris.

Jeres standark - lever så absolut ikke op til Jeres beskrivelse på nettet - og diverse brochurer.

• 1 af 5 stjerner Værdi

Oversigt over vurderinger
  • Placering
    4 af 5 stjerner
    3,5 af 5 stjerner
Tip fra rejsende hjælper dig med at vælge det rette værelse.   Værelsestip (8)
Dato | Vurdering
Rønde, Danmark
2 anmeldelser
Anmeldelser i 2 byer Anmeldelser i 2 byer
2 af 5 stjerner Anmeldt 3 september 2013

Vi havde købt een af disse tilbud der findes på nettet i flere afskygninger, hvor man får et ophold, kaffe når du ankommer, en 3 retters menu, og een vinsmagning plus morgenmad dagen efter.
Vi fik anvist vores værelse som var i annexet. Fint værelse. Vi fik også kaffe med et stykke kage (ikke helt bagt færdig). Vin smagningen var 3 vine man ville anbefale til middagen om aftenen. Gode vine, i den dyre ende (400-500 kr/flaske), men den rette mad ville fortjene en god vin, så vi besluttede at vi skulle have disse vine også.
Om aftenen bliver i placeret midt i et lokale - meget tæt på andre i samme situation, men det er nok svært at finde plads nok på et slot. Vi besluttede af købe ét glas vin til forretten - ellers ville vi nok få for meget vin alligevel. 95 kr./glas er dog en melding, men ok til en god forret. Imens vi ventede fik vi et lille stykke lakserulle - fin smag. Forretten synede ikke meget på tallerkenen. Men det var i korte træk et stykke kold fisk, på en rødbede mayonaise med rejer og andet godt. Smagsnuancerne var lidt træge for nogets vedkommende, men egentlg en ok forret - uden at være prangende. Til hovedret fik kalvekød, som var ihjelstegt så det var blevet lidt sej. Vi så lidt på de andres tallerkener for at se om det var det samme - det var det! Dertil et par kartofler og hokaidomos - nogle jordskokker og et stykke hjertesalat - ligeledes komplet kogt ud. Vores vin var komplet overkill til dette her. Nå men ved desserten overrasker de os sikkert. Men nej. En kugle hindbærsorbét - et stykke karamel rand(karamelpanacotta?!) og nogle få andre friske frugter. En underlig sammensætning, som jeg ikke kan mindes at have fået nogensinde før. Så på den måde kan man sige det var en overraskelse.
Dagen efter morgen mad, som egentlig også var ok - der var mange ting, blot manglede jeg personligt nogle skiver sprød bacon, og så lidt mere ro - der var meget trængsel.
Udcheckningen - lang kø, lang ventetid.
Alt i alt lidt skuffende - især når man har en fornemmelse af at det med blot en lille merindsats kunne have været meget bedre.

• 2 af 5 stjerner Værdi
Var denne anmeldelse nyttig? Ja 1
Tikøb, Frederiksborg, Denmark
1 anmeldelse
3 af 5 stjerner Anmeldt 31 august 2013

Hvedholm Slot er et dejligt sted. Smukt beliggende og hyggelige værelser. Maden var glimrende, ikke rigelig, men veltilberedt.
Men der er mange fodfejl. For første gang i 20 år oplevede jeg et hotel uden shampoo/balsam på badeværelset. Håndklæderne var nærmest at sammenligne med store viskestykker.
Morgenmaden var nærmest en fornærmelse. Billigt bake-up brød, billigt og uappetitligt pålæg. Kun Kærgården, IKKE rigtigt smør. Ingen bacon til de ikke særligt veltilberedte scrambled eggs - derimod cocktailpølser! Præfabrikerede pandekager med en billig sirup, som tilmed stod på bordet i plastbøtten (man kunne dog have hældt det i en skål).
Vi havde bestilt to nætter, men tog hjem efter en nat fordi sengen var så blød, at vi fik ondt i ryggen. Havde morgenmaden været ok, var vi måske blevet, men den slog hovedet på sømmet.
Det er for mange fodfejl på et ellers charmerende sted, der har fint potentiale....
Morten B.

14 anmeldelser af hoteller
Anmeldelser i 55 byer Anmeldelser i 55 byer
62 nyttige stemmer 62 nyttige stemmer
4 af 5 stjerner Anmeldt 26 august 2013 fra mobile enheder

Vi har besøgt Hvedholm slot flere gange i årenes løb, dels til et romantisk par-ophold, dels sammen med venner samt til familiefest.

Samlet set har vi haft nogle dejlige weekender på slottet med god mad og OK service. Det er ikke vild slots luksus med dyre antikviteter og ambitiøs gourmetmad, men illusionen lever.

De nuværende ejere overtog i sin tid et tomt slot og har indrettet det i slotsstil på økonomisk vis, så hvad man ser er ren kulisse, men det fungerer. Værelserne er meget forskellige i størrelse og indretning, så hvis i har mulighed for det, så prøv at få et værelse i den stil, der passer jer bedst. Badeværelserne er generelt små. Vi har altid været tilfreds med rengøringen.

Maden er blevet mindre ambitiøs med årene, men er generelt veltillavet og god. Nogle herrer vil måske finde portionerne små, men vi har nu altid fundet dem passende. Vinudvalget er fint, men måske noget overpriset.serveringen har vi aldrig haft noget at udsætte på.

Vær opmærksom på, om der er store selskaber i den weekend, I vælger. Er det tilfældet, kan man som par føle sig lidt alene på slottet.

Der hører en lille park med til slottet, og når vejret er fint er det muligt at få serveret kaffe m.v. Ved slotssøen.

Overnattede August 2013, rejste med venner
Var denne anmeldelse nyttig? Ja
Tenerife
Junioranmelder
5 anmeldelser 5 anmeldelser
5 anmeldelser af hoteller
Anmeldelser i 7 byer Anmeldelser i 7 byer
2 af 5 stjerner Anmeldt 27 juli 2013

På ferie i området i uge 30 2013 besluttede vi at spise på slottets restaurant - menukortet og billederne fra stedet så spændende ud på nettet. Vi ringede og bestilte bord til kl. 19 - så langt, så godt.
Men allerede ved ankomsten til slottet fik vi bange anelser: stedet så nedslidt og trist ud, i indgangsporten hang de sørgelige rester af kunstige granguilander og store krukker stod med bar jord. Vi gik ind i restauranten 5 min. før vi havde bestilt bordet og blev mødt af en venlig, men fortravlet tjener, der viste os ind i en stue ved siden af restauranten - her kunne vi vente, mens vi kiggede på menukortet - der så ikke var det samme som det, vi havde set på nettet - og nyde en meget lille før-forret af fisk, men uden at blive tilbudt noget drikke (der var meget varmt og beklumret i stuen). To andre par blev også henvist til stuen. Her sad vi så - i 30 minutter - indtil en anden, og endnu mere forjaget tjener hentede os med bemærkningen: Nå, er det så jeres tur? Vi fik anvist et bord, der stod næsten i en døråbning og som ikke var færdigdækket. Tjeneren tog menukortene og gik - uden at spørge til, hvad vi ville bestille - og da der efter yderligere 15 minutter stadig ikke var nogen, der havde henvendt sig til os eller dækket bordet færdigt, rejste vi os og gik. I døren mødte vi en tredje tjener - vi sagde til ham, at vi gik, fordi vi nu havde ventet i 45 minutter på ingenting, hvortil han svarede: Det kan jeg godt forstå!
At man har travlt har vi fuld forståelse for, men så luk dog munden op - vi havde gladeligt ventet med et glas udenfor i slotsgården - hvis vi havde vidst, hvorfor vi ventede.. Men nu sætter vi ikke vores ben der igen.

• Overnattede Juli 2013, rejste som et par
    • 1 af 5 stjerner Værdi
    • 2 af 5 stjerner Sted
    • 1 af 5 stjerner Service
Var denne anmeldelse nyttig? Ja 1
Hoteller, som du muligvis også vil synes om...
dd/mm/yyyy dd/mm/yyyy
Pris på din overnatning

Har du været i Hvedholm Slot? Fortæl om dine oplevelser!

Supplerende oplysninger om Hvedholm Slot

Adresse: Hvedholm Slot 1, Faaborg 5600, Danmark
Beliggenhed: Danmark > Fyn og Øer > Faaborg-MidtFunen Municipality > Faaborg
Hotelstil:
Vurderet som nr. 3 ud af 11 speciel indlogering i Faaborg
Prisklasse (pr. overnatning): 641 kr. - 942 kr.
Hotelklasse:4 stjerner — Hvedholm Slot 4*
Reservationsmuligheder:
TripAdvisor er stolte af at være samarbejdspartner med Expedia, Hotels.com, HRS, Hotel.de og Venere, så du med ro i sindet kan reservere på Hvedholm Slot. Vi hjælper millioner af rejsende hver måned med at finde det perfekte hotel til både ferier og forretningsrejser og altid med de bedste rabatter og særtilbud.

Hvis du ejer eller bestyrer Hvedholm Slot, kan du registrere dig nu for at få adgang til gratis værktøjer, der kan forbedre din registrerede enhed, tiltrække nye anmeldelser og svare anmeldere.