Det var ikke vores første og ikke engang vores andet ophold på dette hotel. Fra begyndelsen elskede vi bare alt ved det. Vores tidligere ophold var for præcis 2 år siden: i januar den 22. og dengang skrev jeg også en anmeldelse, hvor jeg sagde, hvor fornemt hotel det er, og hvor meget det fortjener mere ærlig ledelse, fordi de besluttede, at der ikke var noget bedre end at lave super - støjende værker inde på hotellet uden hverken at lukke den eller – i det mindste – at advare gæsterne på forhånd eller blot have en meddelelse på deres side om kendsgerningen af arbejdet og deres tidsplan, så alle kunne træffe en informeret beslutning om at booke afhængigt af deres planer i Sao Paulo – for det er ikke muligt at være i rummet med en slags larm og vægge, der foregik rundt omkring. Men jamen, i januar den 22. var pandemien stadig i gang, så alt, hvad der skete i den tid, burde ses på med en form for rabat, ikke? Og så er der gået 2 år, så sandelig burde renoveringen - eller hvad de kalder dem - arbejdet var færdig for længe siden, om 2 år kan man bygge et helt nyt hotel fra bunden og Emiliano skal være endnu mere stilfuldt nu, hvor det var i tidligere, - vi tænkte naivt sammen med min kone, da vi lavede en reservation til Emiliano Suite (bare en smule genert af USD 1.000 pr. nat) denne gang for vores 2 dages pause i Sao Paulo. Da jeg tjekkede ind, mere for at lave en joke, spurgte jeg receptionisten: men du har helt sikkert ikke flere værker, som du havde for 2 år siden, gør du? Hum, faktisk har vi igangværende renoveringer på 10. og 11. etage - svaret var, - men du vil ikke høre noget på den 16. etage, hvor din Suite er, men hvis du bliver forstyrret, så ring til os og vi stopper det med det samme. Okay, lige lidt efter 9:00 a. m. dusinvis af hummere startede, og det føltes, som om de alle bankede på væggene og loftet i vores suite. Som aftalt ringede jeg til receptionen og bad dem stoppe det hele med det samme. "Ja, ja, de forstår". Bortset fra, at absolut intet ændrede sig. Jeg ringede igen og igen, og den 3. gang bad jeg om at tale med manageren. Efter nogen tid blev jeg overført til en kvinde (fangede desværre ikke navnet), som – det mærkedes gennem en telefonrør – smilende fra øre til øre spurgte mig, hvordan hun kunne hjælpe mig. De burde stoppe støjen med det samme og refundere mig pengene, - sagde jeg til hende, - fordi de lover 5 - stjernede faciliteter og 5 - stjernet komfort, der lokker folk til at bo hos dem. De har bekvemmelighederne, men der er absolut ingen komfort med den støj. Så undskyld, de kan ikke stoppe støjen, de har renoveringsarbejde i gang, men hun vil se, hvad hun kan gøre for at refundere mig nogle penge, - sagde hun uden sit frække smil allerede. Jeg hørte selvfølgelig aldrig fra hende igen, og ved check-out blev der præsenteret en regning, der viste fulde beløb for værelse. Så ikke kun ledelsen af hotellet blev mere ærlig gennem disse 2 år. De ønsker ikke at lukke hotellet i en måned, sende alt deres personale på ferie, investere deres egne penge i renoveringer, få en masse arbejdskraft ind og få det hele gjort hurtigt og tilbyde gæsterne 5 - stjernede faciliteter og 5 - stjerne komfort i et fuldt renoveret Emiliano. De ønsker at betale for disse renoveringer med gæsters penge, der skal fortsætte med at komme. Nå, så er der kun lidt pris at betale: gæsternes komfort. Hvem bekymrer sig om gæsternes komfort? Oven i købet lærer de receptionsting at lyve: ring til os, hvis du bliver forstyrret, stopper vi med det samme. Vi ankom ikke for sent, og hvis jeg blev informeret ordentligt, vil der være støj, jeg ville bare foreslå Emiliano at skille os fredeligt denne gang: Jeg foretager en reservation et andet sted denne gang (samme Fasano, for eksempel, som er meget tæt på), og de ikke straffe os for "no - show". Som det skete nu – igen – vil vi ikke sætte foden ind i Emiliano længere, og de vil aldrig se en cent af mine penge igen. Og dette er, hvad jeg anbefaler alle, der gider læse indtil nu: Lad være med at booke og ikke give dem dine penge. Dit ophold vil blive ødelagt af deres uærlighed og grådighed. Ja, ikke at forglemme: om aftenen på dagen for min samtale med den frække kvindelige manager var der intet varmt vand i vores USD 1 . 000 pr nat suite. Som et resultat af igangværende "renoveringer" eller måske som hævn for mine protester. Og det ser ud til, at de begyndte at ansætte personale fra gaden uden at træne dem. 3 gange ringede forskellige medarbejdere på døren på trods af "forstyr ikke"-skiltet. Nej, de så ikke ud til at være blinde, men bare for dovne til at komme til værelset igen med det, de skulle ind i det for, så de ringede bare til klokke uanset det tydeligt synlige røde elektriske skilt.…
Dette svar er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af en ledelsesrepræsentant og ikke holdningen hos Tripadvisor LLC.